Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

پروژه ی نماسازی تونل دوقلو کوهسار شیراز

پروژه تونل دوقلو کوهسار شیراز ، یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی تاریخ کلانشهر می باشد که با افتتاح آن در سال آینده تحولی بزرگ در مبحث عمرانی این کلانشهر رخ داده و به عنوان نماد عمران و توسعه شهری در کنار کل این محور که شامل پل جام جم ، بزرگراه کوهسار  ، تونل دوقلو کوهسار ، تونل دوقلو ایمان ، پل 800 متری چمران و مجموعه پلهای قصردشت می باشد ، معرفی خواهد شد.
یکی از ابعاد مهم هر پروژه ی عمرانی در کنار بحث کیفیت اجرایی آن پروژه ، بحث زیباسازی پروژه می باشد که  این امر در سالیان اخیر درپروژه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. باتوجه به موقعیت خاص این پروژه و اینکه این پروژه از داخل نقاط مرکزی شهر شیراز براحتی قابل رؤیت می باشد ، نیاز به نورپردازی ویژه و همچنین ایجاد فضاهای سبز در مسیر این پروژه بزرگ بشدت احساس می شود که خوشبختانه بنظر می رسد که شهرداری شیراز و در راس آن ، مدیریت زیباسازی این کار را با طراحی فضای سبز پروژه شروع کرده است و در کنار تکمیل این پروژه ی بزرگ در سال آینده ، نورپردازی آن نیز شروع شود.
امید است با زیباسازی مناسب این پروژه ارزش اجرایی آن دوچندان گردد.


18 مرداد 90 .

15 نظرات:

بنيان گفت...

ممنون امين،
راستي از پل قصرالدشتم اطلاعاتي داري؟

امین گفت...

بنیان اطلاع دقیقی ندارم اما رو سایت شهرداری نوشته مجموعه پلهای قصردشت.فکر کنم بخاطر عرض کن خیابانها، که جلی لوپ نداره از چندتا پل روگذر استفاده کنن

ناشناس گفت...

سلام. اره بحث مهمیه فقط امیدوارم این پل چمران و ولیعصر هم توی دید باشه جایی که میخوان پل چمران رو بسازند انقدر درخت هست که اصلا معلون نمیشه ولیعصر هم که از روی پارک رد میشه و عملا قسمت عمده ایش محو میشه مثل پل سرداران که از بس درخت دورش هست تا نزدیک نشی نمیفهمی رو گذر یا پل هوایی!

Farhad گفت...

میدوارم با افتتاح این پروژه ها شیراز به جایگاه از دست رفته خود در زمینه عمران و شهر سازی نزدیکتر بشه

امیر گفت...

قصرالدشت هم نیاز به ساماندهی داره واقعا امیدوارم سال آینده با جدیت و سرعت پیگیری کنن این موضوع رو، به امید اینکه پروژه ها به موقع آماده بشن..

mohamad گفت...

ishala ke poroje sale 91 eftetah beshe in khaily moheme va vaghean shiraz degargon mishe be omide on roz

پدرام گفت...

سلام امين جان
خسته نباشي و تشكرازبابت همه ي زحماتت براي شيراز عزيزمون.
چه خوبه حالا كه بحث زيباسازي مطرحه شهرداري شيراز يه فكري هم به حال وضع اسفبار ديواره هاي كنار گذرهاي حاشيه ي رودخانه خشك بكنه كه واقعا زشته ودر شان شهري كه فرنام "پايتخت فرهنگي ايران زمين"رو يدك ميكشه نيست...اگه ديواره ها زيباسازي بشه ودرحاشيه ي رودخانه درختان صنوبر(مثل قسمت زيادي از چمران) كاشته بشه قطعا اين كنارگذرها هم خيلي زيباتر ميشن.
همچنين زيرگذر زند كه پارسال قرار بود زيباسازي بشه و نشد حتما بايد در دستور كار قرار بگيره.من نميدونم آقاي پاك فطرت چقدر به بحث مهم زيباسازي اهميت ميدن ولي اميدوارم حداقل توي اين زمينه مثل شهردارهاي قبلي نباشن .

پدرام گفت...

سلام امين جان
خسته نباشي و تشكرازبابت همه ي زحماتت براي شيراز عزيزمون.
چه خوبه حالا كه بحث زيباسازي مطرحه شهرداري شيراز يه فكري هم به حال وضع اسفبار ديواره هاي كنار گذرهاي حاشيه ي رودخانه خشك بكنه كه واقعا زشته ودر شان شهري كه فرنام "پايتخت فرهنگي ايران زمين"رو يدك ميكشه نيست...اگه ديواره ها زيباسازي بشه ودرحاشيه ي رودخانه درختان صنوبر(مثل قسمت زيادي از چمران) كاشته بشه قطعا اين كنارگذرها هم خيلي زيباتر ميشن.
همچنين زيرگذر زند كه پارسال قرار بود زيباسازي بشه و نشد حتما بايد در دستور كار قرار بگيره.من نميدونم آقاي پاك فطرت چقدر به بحث مهم زيباسازي اهميت ميدن ولي اميدوارم حداقل توي اين زمينه مثل شهردارهاي قبلي نباشن .

mohamad گفت...

are in kenar gozara alan dare naghshe otoban ro ifa mikone be nazare man ham bayad ziba sazi konan va age betonan ye tikash konan khaily dge khob msihe akhe to on rodkhone ke dge ab nemiad

امین گفت...

بنظرم این کنارگذرها خیانت تاریخی مجموعه شهرداری بودن به شیراز . مجموعه مدیریتی شیراز می بایست با کمک استاندار ، نماینده های مجلس و ... به دولت فشار میاوردن و 200 میلیارد اهتبار ملی میگرفتن و اون پل بزرگ رودخانه ی خشک رو که از پل پیرنیا تا زرگری رو بود رو اجرا میکردن نه الان که خدا میدونه چندسال دیگه چه مشکلایی واسه رودخانه خشک پیش میاد.واقعا شهردرای چه طرح جایگزینی برای کنارگذرهای کنونی داره بعد از افتتاح سد تنگ سرخ و آب دار شدن رودخانه خشک؟ این حجم عظیم ترافیک به کجا می خواد میخاد منتقل بشه؟؟؟

افسوس و صد افسوس که دوستان همراهی نمیکنن وگرنه با راه اندازی یه NGO شهری و به دور از جنجالهای سیاسی خیلی راحت حقمونو رو از این شهر بگیریم ... افسوس ...

smjh گفت...

با سلام امین جان
به نظرم این کنار گذرها خیلی مفید هستند و بدون ترافیک میشه کلی از شهر رو طی کرد من که همیشه استفاده می کنم و خوبه اون پلی که میگی رو نمیدونم ولی به نظر من هیچ چیزی نباید روی فضای رودخانه ساخته بشه رودخانه زیبایی شهره و نباید قربانی طرحهای ترافیکی و حمل و نقل بشه مثل تهران که همه رودخانه ها رو پوشوندن کردن بزرگراه! با ابدار شدن رودخانه هم حجم اب اونقدرا نیست که مشکلی پیش بیاره رودخانه فقط باید دایمی بشه و جایی برای تفریح مردم طوری که مثل زاینده رود بشه رفت کنار اب هم زیباست هم محل گردشگری هم به نوعی عدالت ایجاد میکنه چون از بالای شهر تا پایین کشیده میشه و میشه انواع تفریحات سالم رو با انبوه اشتغالزایی داشت مثلا یه پیست دوچرخه شمال به جنوب و... بهر حال فدا کردن رودخانه بهیچ وجه درست نیست.

امین گفت...

smjh عزیز با صحبت شما مخالفم! شما این رو که من میگم تصور کن :
یه پل با ارتفاع مناسب ، ( چند متر بالا تر از سطح کنونی رودخانه خشک که بشه از خود رودخانه هم استفاده کرد ) که بصورت کابلی و سفید رنگ سخته شده باشه که در شب هم نورپردازی فوق العاده ای داشته باشه ، رودخانه خشک هم آبی به اندازه 75 درصد از عمق کانال کنونی داشته باشه و در کنار اون هم مسیرهای دوچرخه ، فضای سبز و گردشگری احداث بشه .

حالا این رو با وضعیت کنونی مقایسه کنید ... اون طرحی که من دیدم ارفتاع پل زیاد بود و استفاده بهینه از رودخانه خشک هم درش دیده بود. آبدار شدن رودخانه ی خشک و وجود این کنارگذرها بنظرم با هم در تضاد هستن.این کنار گذرهای و آسفالتی که روی رودخانه خشک شده باعث نابودی خاک اون شده و دیگه نمیشه ازش استفاده کرد.متاسفانه شهرداری از یک میانبر مسکن وار استفاده کرد که مطمئنا شرٌش گریبان نسل آینده شیراز خواهد شد.

mohamad گفت...

akhe shahrdarihaye ghabli ke hich harekati vase shiraz nakardan aslan vali ae chenin chizi misakhtan vaghean khaily khon mishod

smjh گفت...

اخه وقتی رودخونه سقف داشته باشه که دیگه بدرد نمیخوره!!اگه ارتفاع خیلی زیاد باشه شاید بد نباشه
بهر حال به نظر من خیانت بزرگتر این مترو بود که اگه با مونو ریل در بالای رودخانه جایگزین میشد هم زیبا بود و هم چند سال بود ساخته شده بود در عوض مترو رو میذاشتن برا تقاطع با این مونو ریل و در جهت شمال به جنوب که عرض شیراز رو طی کنه نه طول شهر رو

رضا گفت...

smjh عزیز نمیدونم این حرفتون رو از کجا و با چه استدلالی میارین ولی به نظرم خیلی کوته فکرانس...البته ببخشیدا ولی برا حرفم دلیل دارم اونم اینه که هیچ جای دنیا از منو ریل برای حمل و نقل شهری استفاده نشده و منو ریل رو مثلا برای مسیر یک فرودگاه تا شهر یا پارک های توریستی افتتاح می کنن و ساختش توی قم هم به خاطر یه سیاسی بازی بود که الان پشیمون تر از همه مردم قم هستن....و نمیدونم بدونی یا نه ولی میزان انتقال مردم در منو ریل کمتر از یک دهم مترو هست....مطمئن باش اگر بهتر از مترو بود آمریکایی ها و ژاپنی ها و.... زودتر از ما توی همه شهراشون میساختن...

خطایی در این ابزارک وجود داشت