Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

شاهکار شهرداری شیراز : کاهش سرعت مجاز در بلوار چمران به 60کیلومتر

مسوولین محترم بجای افزایش ایمنی معابر شیراز و ایجاد راه های دسترسی جدید با سرعت بالا و ایمنی کافی ، رویه ای برعکس اتخاذ کرده و سرعت را در بلوارها کاهش داده و حداکثر سرعت در اتوبانها را 80 و در برخی مواقع 60 کیلومتر بر ساعت اعلام میکنند( اتوبان حسینی الهاشمی ) ... مسوولین محترم حتی تفاوت اتوبان و بلوار رو متوجه نیستند انگاه دم از مدیریت ترافیک و حمل و نقل می زنند!!!

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: راه برخورد با متخلفان رانندگي اعمال قانون و تشديد مجازات‌ها است نه ديواركشي وسط بلوار و ايجاد موانع.( جدیدا ایجاد گارد ریل برای پیشگیری از حوادث احتمالی شده است احداث دیوار برلین!!! مگر در زمان وقوع حادثه محدودیت سرعت 80 نبود و آن اتفاق افتاد؟ چه تضمینی برای بوجود نیامدن حوادث مشابه وجود دارد؟ )
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، حميد‌رضا ناصري در جمع خبرنگاران افزود: سرعت گیرهاي نصب شده در شيراز در شأن شهروندان قانون‌مدار نیست و چهره شهر را از نظر فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل می‌كند اما به خواست مردم نصب می‌شود.
ناصری اظهار داشت: شهرداری شیراز به عنوان بزرگترین نهاد خدمات‌رسان شهری با هزینه سالانه میلیاردی که البته از محل پرداخت عوارض تأمین می‌شود با همکاری و نظارت شورا سعی دارد شهری بسازد که در خور عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.
وی آموزش را گام مؤثری در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی دانست و گفت: در این راستا روزانه بیش از 200 دانش آموز در 2پارک ترافیکی از طریق برنامه های فرهنگی، آموزشی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.
ناصری همچنین به کاهش20 درصدی ترافیک شهری تحت تأثیر قانون هدفمندی یارانه ها اشاره و اضافه کرد: رفتارهای انسانی، مهندسی ترافیک و اعمال قانون سه ضلع مثلث تردد صحیح در محور های شهر است اما در حال حاضر70 در صد حوادث به‌دليل  رفتارهای انسانی است.
اين مقام مسئول گفت: مهندسی ترافیک برای هر مسیر سرعت ویژه‌ای را ملاک قرار می‌دهد و تعدی از سرعت مجاز موجب افزایش سواح رانندگی می‌شود.
ناصری خاطرنشان ساخت: باید با اعمال قانون و تشدید مجازات برای متخلفین، مدیریت کنیم نه با دیوارکشی در بلوارها و در همین راستا با همفکری فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان سرعت مجاز در محور چمران را از 80 کیلومتر به 60 کیلومتر كاهش داده‌ايم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداري شيراز همچنين اظهار داشت: بودجه سازمان ترافیک از رشد 100 درصدی نسبت به سال 87 برخوردار بوده و به دنبال آن اقدامات متعددی توسط این سازمان انجام شده است.
به‌گفته وي نصب 50 تابلوی راهنمای شهری، احداث پارکینگ مکانیزه، احداث 4 دوربرگردان استاندارد در بلوار رحمت، نصب 2 پل مکانیزه عابر پیاده و دستگاه نرم افزار شناسایی پلاک خودرو، توسعه پارکینگ های سطح شهر و مدیریت کارت پارک ها از جمله اقدامات اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تخلفات رانندگی در محور چمران پس از سانحه 13 آبان اشاره و تصريح کرد: چهار هزار و سیصد تخلف سرعت توسط 3 دوربین کنترل سرعت در این محور در کمتر از 6 روز ثبت شده است.

24 دی 89 .

16 نظرات:

جابر گفت...

لطف كنن اين آقايون شهرداري و ديگر مسئولين كه توي عمرشون از چندتا دهات بيشتر ديدن نكردن نظر كارشناسي ندن
به اين افراد بي فكر بايد گفت يه سفر به تهران و اصفهان و مشهد و تبريز برين تا بفهمين گاردريل با ديوار تفاوتش چيه
شما كه جون آدمي براتون مهم نيست شايد فردا اقوام يا خانواده خودتون همچين اتفاقي براشون بيفته اون موقع همين حرفاي پوچ و مفت رو ميزنين يا به فكر راه حل منطقي مي افتين؟
پس چرا براي مردم ارزش قائل نميشين؟

bonyan گفت...

خیلی زشت هست که برای یک شهر یک بلوار رو وسطش گارد ریل بکشن.

بلوار چمران بزرگراه نیست.مردم باید اینو بفهمن و فرهنگشون بره بالا.

من اگر شهردار بودم. برای این که بلاخره مردم شهر بفهمن رانندگی چه مفهومی داره، تمام بلوار ها رو به ۵۰ کاهش میدادم.

مردم بی فرهنگ ایران تا چوب بالای سرشون نباشه هیچ وقت قانون رو رعایت نمیکنن!

جابر گفت...

بنيان جان به مردم ايران توهين نكن
مردم خوب ميدونن هركجا مخصوص چه كاري هست اما متاسفانه وقتي استاندارد سازي نشه همين مشكلات پيش مياد
فرهنگ مردم غني هست امان از دست مسئولين پر تعصب و غافل

امین2 گفت...

بنیان عزیز، اگر گاردریل نکشن حداقل میتونن ارتفاع دیواره باغچه رو بلندتر کنن که، این باغچه انقدر کوتاه هست که تا به حال خود من دو بار به چشم دیدم خودرو از روی باغچه دور زده(اونم ماشین سواری)!!!!!!!!!
از طرفی همیشه افراد قانون شکن وجود دارن و در این میان اگر قرار هست کسی آسیب ببینه شخص خلافکار باید آسیب ببینه نه افراد بی گناه

bonyan گفت...

شما به خوبی یادتون هست که چند سال پیش یک ۴۰۵ از دیوار کنار رودخانه توی چمران پرید و افتاد تو رودخانه. به نظرتون گارد ریل میتونه جلوی یک آدم دیوانه رو بگیره؟

مشکل این هست که مردم چمران رو با بزرگراه اشتباه گرفتن.

هر چقدر که چمران غیر استاندارد باشه، اگه فرهنگ درست باشه این اتفاق ها نمیوفته!

امین2 گفت...

همونطور که خودت گفتی 405 افتاد توی رودخونه، خب کی آسیب دید؟ شخص خلافکار، اما توی حادثه سرویس مدرسه کی آسیب دید؟ افراد بی گناه.....در صورتی که اگر گاردریل وجود داشت یا ارتفاع باغچه ب اندازه بولوار پاسداران بود شخص خلافکار که اون راننده گل بود آسیب میدید. همه ما هم داریم همینو میگیم که چرا افرتد بیگناه باید آسیبب ببینن اگر قرار بر آسیب هست باید روی شخص بی فرهنگ و خلاف کار اتفاق بیفته نه دیگران.
اگر گاردریل وجود داشت یا حداقل ارتفاع اون باغچه بلندتر بود در حال حاظر اون 4 نفر سالم بودن ولی ممکن بود خود راننده گل آسیب ببینه

bonyan گفت...

جناب امین ۲:
منظور بنده این هست، که گیریم که گآرد ریل هم کشیدن.تا سطح فرهنگ بالا نره،هیچ کدوم فایده نداره. ماه گارد ریل هم تحمل سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رو داره؟

دیوار کنار رود خونه حداقل ۱ متر ارتفاع داره!

لبه ها بالاتر بیان، خیلی بهتر از گارد ریل هست. با گارد ریل چمران همه زیباییش نبود میشه، چون دیگه هیچ چیزی از ون باغچه ها پیدا نیست!

در ضمن حتی شما اشخاص اطراف خودتو در نظر بگیر، چه شیرازی، چه تهرانی،چه اصفهانی و غیره.
خدا وکیلی چند درصدشون وقتی مطمئن باشن پلیس نیست، یا دوربین نیست از سرعت مجاز تند تر نمیرن؟

امین2 گفت...

من که خودم هیچ وقت بیشتر از سرعت مجاز نمیرم چون در مرحله اول جونم رو دوست دارم.
شما انگار درست منظور من رو متوجه نشدی...ببین شیراز یک شهر با حدود 2 میلیون جمعیت نه یک دهات 10 خانواری و شما هیچ جای دنیا نمیتونی یک شهر 2 میلیونی بیاری که همه مردمش با فرهنگ باشن، بی فرهنگ همیشه وهمه جای جهان هست و تصادف هم در همه جای دنیا اتفاق میفته اما معمولا در مسیرهای استاندارد:
1- تصادف کمتر اتفاق میفته
2- در تصادفات معمولا فرد بی‌فرهنگ و قانون شکن شخص خودش آسیب میبینه
منم نمیگم گاردریل یا باغچه استاندارد در چمران جلوی ایجاد تصادف رو میگیره بلکه میگم خسارتهای ناشی از تصادف رو کمتر میکنه
ضمنا الآن گاردریلهای جدیدی اومدن که ظاهرشون قشنگه و حتی میشه روشون نورپردازی هم کرد
در مرود تحمل گاردریل هم بگم خیر گاردریل تحمل سرعت 160 رو نداره اما شکل ظاهریش جلوی پرواز خوردرو رو میگیره
و یک مثال هم بزنم شما رانندگی توی کشورهای اروپایی رو ببین که با چه فرهنگی بالایی رانندگی میکنن و خیلی هم کم تصادف میشه اما پس چرا وسط اوتوبانهاشون بلوکهای سیمانی بلند گذاشتن؟

bonyan گفت...

عزیز شما خودتون دارید میگید در بزرگراه ها!

چمران بزرگراه نیست، من هم همینو میگم.

در این زمینه فقط فرهنگ میتونه کمک کنه!

مردم باید بفهمن که نباید در این محل تند رفت.

چمران با بزرگراه فرق داره که بخواهن وسطش گارد ریل بکشن.

واقعا این وسط حق خیلی ها پایمال میشه، منتهی به نظر من کم کردن سرعت بهترین تنبیه و درس عبرت هست.

در شرایط فعلی باید کاری کرد که کسی نتونه تند بره.

کشیدن گارد ریل در واقع زمینه سازی برای تند رفتنه. اون موقع دیگه مردم با خیال راحت تر تند میرن.

سیاوش گفت...

فرهنگ یک بحث کلی و جامع هست. یکی از نکات افزایش فرهنگ مردم در هر زمینه ای اینه که اونها تحمل قبول اشتباه و حرف حق رو داشته باشن.نه اینکه به هر قیمتی، حتی تظاهر به ندیدن جملات دیگران،از قبول حرف منطقی طفره بریم. بدیهی هست که فرهنگ مردم باید بالا بره که زمانبرترین کاره. بدیهی هست که کسی نمیگه اگر لبه باغچه(مثل فرهنگ شهر) بالا بیاد یا گاردریل نصب بشه دیگه با موشک هم نمیشه ازش رد شد! همونطور که دوستمون گفتن احتمال خسارت رو کمتر میکنه(مثل بسیاری از وسایل ایمنی در خودرو). اگر مردم فرق بزرگراه رو با بلوار نمیدونن(که در واقع میدونن، ولی بعضی اهمیت نمیدن) پس باید تا زمان فهمیدنشون کاری کرد. لازم به گاردریل به قول شما زشت هم نیست، جدیدا توی بعضی جاده ها محافظ های سیمی که "ظاهر" و عملکرد بسیار بهتری دارن استفاده شده که امکان نصب اون ها در کنار لبه گذاری باغچه وسط بلوار وجود داره و این قطعا ضریب امنیت رو بالا میبره.
امیدوارم این موضوع درک بشه که تعداد پاسخ هامون نشونه صحیح بودن نظرمون نیست، محتواشون مهمه...ممنون.

رضا گفت...

امین جان اولا که از بلوار چمران 2 میلیون شیرازی استفاده نمی کنن و 90 درصد استفاده کننده گانش بالاشهری ها هستن که خیلی هم فکر می کنن فرهنگ بالایی دارن....
اون ماشینی هم که زد به سرویس مدرسه یه ماشین مدل بالا بود که داشت میفرت معالی آباد...با فرهنگ سازی هم هیچی درست نمیشه...مساله اینجاست که تو شهر ما یه مشت بچه پولدار هستن که تا 18 سالشون میشه یه گواهینامه کشکی میگرن و بابا هم یه ماشین میخره میندازه زیر پاشون...( تا اینجا مشکلی نیست نوشه جونشون..پولشونه..حقشونه..) مشکل از اینجاس که این بی فرهنگ ها فکر می کنن باید گاز رو تا جایی که جا داره فشار داد و سرعت گرفت...بهترین راهکار هم برا این کار جریمه نیست چون یه بچه مایه دار پول جریمه چیزی براش نیست....لازم هم نیست بلوار رو خراب کنن فقط کافیه 4 تا دوربین کنترل سرعت بذارن تو بلوار و ماشین هایی که تند میرن رو بخوابونن نه جریمه کنن....

mahyar گفت...

he!
na amijun rast migan!!!vaseye inke in bolvar betune az pase parvaz 3metrie ye mashin bar mbiad be divare berlin niaz dare na gardrail!belfarz ke gard rail bud!az 140km e in mashin 20km ham kam mikard?!

امین2 گفت...

رضا جان دید شما نسبت به شیراز یک دید کاملا منفی هست، از چمران همه شیرازیا استفاده میکنن چه ربطی به بالاشهر پایین شهر داره؟ مثلا همین تصادف آخری که ما داریم روش بحث میکنیم راننده خودرو گل یک خانم دکتر بود نه یک بچه سوسول، خب بی فرهنگ هست اما ما باید معابرمون رو طوری استاندارد کنیم که در تصادفات فقط و فقط همون به قول شما بی فرهنگ آسیب ببینه نه فرد بیگناه(شاید یکی بخواد خودکشی کنه، این وسط نباید کس دیگه اسیب ببینه)، دوستانی که میگن همه چیز به فرهنگ مردم مربوط میشه این دقیقا مثل این هست که بگید نیروی انتظامی چرا داره فعالیت میکنه و باید فرهنگ رو بالا برد تا دیگه دزد و جانی نداشته باشیم!!!جواب اینه که نیروی انتظامی برای حفظ جان و مال افراد سالم جامعه تلاش میکنه نه برای حفظ افراد خلافکار، نقش گاردریل یا باغچه استاندارد هم حفاظت از جان فرد خلافکار نیست بلکه حفاظت از جان افراد قانونمند هست.

مهیار جان شما درست میگید برای گرفتن ماشینی که پرواز کرده و در ارتفاع 3 متری زمین هست نیاز به دیوار برلین داریم اما اگر گاردریل و یا باغچه استاندارد وجود داشته باشه خودرو اصلا takeoff نمیکنه و یا به عبارتی اصلا به ارتفاع 3 متری نمیرسه که بخوایم با دیوار برلین جلوش رو بگیریم.در تصادف قبلی اگر گاردریل و یا باغچه استاندارد وجود داشت خودرو پس از برخورد به اون توی لاین خودش منحرف میشد و اگر به ماشین دیگه ای برخورد میکرد به احتمال قوی حداقل کشته نمیداد، اصلا گاردریل برای همین منظور اختراع شده.
از طرف دیگه

سام گفت...

گارد ریل سیمی که از جدیدترین نوع خودش هست حتی جلو کامیون رو هم میتونه بگیره تو سایت YOUTUBE یک سری فیلم هست از آزمایشات این نوع گار ریل یه نگاه بندازید بهش بد نیست خصوصا دوستان مخالف گارد ریل . ما حتی تو بزرگراه وحدت ( حسینی....) اثری از گارد ریل نمی بینم.!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

یه نگاه به این پست کنید راجع به گارد ریل کابلی هست
http://trafficbushehr.blogfa.com/post-53.aspx

امین گفت...

سام عزیز مطلبی در همین رابطه گذاشته شده که از دوستان تقاضا دارم نظرشون رو بیان کنن

خطایی در این ابزارک وجود داشت