Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

كريدور بزرگ‌راه‌هاي استان فارس به‌زودي كامل خواهد شد

مدير كل راه‌ و ترابري استان فارس:
كريدور بزرگ‌راه‌هاي استان فارس به‌زودي كامل خواهد شد
مسير جديد اتصال فارس به بوشهر از طريق گناوه
طرح آزادراه شيراز-اصفهان به هيئت دولت رفت

مدير كل راه و ترابري استان فارس گفت: با اجراي تكه‌هاي باقي‌مانده بزرگ‌راهي در نقاط مختلف استان به‌زودي كريدور بزرگ‌راه‌هاي فارس كامل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران مهندس حيدر نوروزي امروز در جمع خبرنگاران افزود: 18 كيلومتر بزرگ‌راه شيراز جهرم و شيراز كازرون با 110 ميليارد ريال اعتبار هزينه‌شده به‌زودي به‌بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به اخذ گواهينامه ايزو در بحث تحول اداري و رضايت‌مندي ارباب‌رجوع، تصريح كرد: پيمانكاران آزاده‌راه شيراز- اصفهان به‌طول 210 كيلومتر در دوقطعه صد و ده كيلومتري مشخص و براي تصويب نهايي به هيئت دولت ارجاع شده است.

مدير كل راه و ترابري استان فارس با بيان اينكه يكي از سه محور پرترافيك در كشور، محور شيراز- مرودشت است، گفت: براساس آمار كشوري بالغ بر 57 هزار تردد و وسيله نقليه در روز از اين محور عبور مي‌كند.

نوروزي گفت: با اجراي دو كيلومتر مسير بزرگراهي در محور سپيدان ياسوج با دو ميليارد تومان هزينه، اين محور نيز به بزرگ‌راه تبديل خواهد شد.

مدير كل راه‌و ترابري استان فارس از آماده شدن مسير رونيز- استهبان و رسيدن اين محور به روكش آسفالت را يك ركورد عنوان و اضافه كرد: پيمانكار اين مسير 20 كيلومتري بسيار خوب عمل كرده و با سرعتي كه اين پروژه آماده شده است، مي‌توان آن‌را يكي از پروژه‌هاي خوب كشور در ركورد اجرايي ثبت كرد.

وي در خصوص محور شيراز- كرمان با يادآوري اينكه يك قطعه ديگر از اين مسير به‌زودي به مناقصه گذاشته مي‌شود، گفت: از سمت ارسنجان يك كريدور ايجاد كرده و آن را به محور ني‌ريز متصل خواهيم كرد.

نوروزي همچنين با بيان اينكه مسير جديدي به‌سمت گناوه در استان بوشهر در حال احداث است، گفت: مسير ميشان به گناوه كه عمليات اجرايي آن آغاز شده است، فارس را از سمت نورآباد به استان بوشهر و گناوه متصل مي‌كند.

وي اين مسير را دروازه تجاري فارس ناميد و گفت: كسانيكه قصد سفر به گناوه‌ را دارند مي‌توانند بعد از تكميل اين محور، از اين مسير كه كوتاه‌تر و كيفي‌تر است استفاده كنند.

نوروزي با تصريح اينكه در عرصه راهداري نيز به‌دنبال اجراي طرح‌هاي نويزن و نوآورانه هستيم، گفت: استفاده از تابلوهاي پيام متغير در مسيرهاي پرترافيك، ايجاد زيرگذر و پل عابرپياده، توسعه بزرگراه‌ها و كاهش تصادفات از اقدامات اساسي ما بوده است.

مدير كل راه و ترابري استان فارس گفت: 4 عامل اصلي در افزايش نرخ تصادفات دخيل و شامل عوامل انساني، راه، شرايط محيطي و وسيله‌نقليه است كه براساس آمارها 75 درصد از تصادفات به‌دليل عوامل انساني بوده است.

وي علت بالا بودن آمار تصادف در محور شيراز اصفهان را بالا بودن حجم تردد از اين محور به دليل كيفيت مطلوب آن دانست و گفت: در اكثرتصادفات عامل اصلي خواب‌آلودگي راننده اعلام شده است.

_______________________________________________
امیدوارم جفاهای دولت به استان فارس به پایان برسد و بجای ساخت بزرگراه دوبانده ، آزادراه های 3 بانده و استاندارد ساخته بشه.

2 نظرات:

سیاوش گفت...

یه نکته ای که در این دولت حسابی مد شده و به بقیه دستگاه ها مثل شهرداری هم تسری پیدا کرده، دادن وعده های رنگارنگ هست. حدودا 2 هفته ی قبل رفته بودم قلات؛ به جرات عرض می کنم هیچ تغییری در مسیر ایجاد نشده بود. قسمت هایی که پیشروی باغ بود، همین طور داخل شهر های اقماری که بلوار یا تکمیل نشده بود یا حایل وسط بلوار نبود و نه ساماندهی خاصی. حالا چه قسمت مربوط به وزارت راه چه شهرداری. بدترین قسمت این بود که بعد از سال ها؛ تقاطع "ورودی غلات و بزرگراه" و 200 متر بعد و قبل از اون فاقد روشنایی بود و هیچ گارد ریل یا طرح ترافیکی موقتی ساخته نشده بود. چه برسه به تقاطع غیر همسطح که بسیار ضروریه...

سیاوش گفت...

اما در مورد ادامه راه تا سپیدان...
بنده حدود 5-6 ماه قبل تا پیست پولادکف رفتم.ولی قسمت عمده ی راه شیراز به سپیدان -بر خلاف وعده های رنگارنگ- به بزرگراه تبدیل نشده بود؛ چه برسه به ایجاد روشنایی! اهمیت این مسیر هم حتما واسه دوستان مشخصه.
بسیاری از مسیرای دیگه هم همین وضع، بلکه بدتر، رو دارن. بعد میان از به مرحله آسفالت رسیدن فلان مسیره ...! میگن ؛ اونم با لقب رکورد!!