Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

دسترسي بدون توقف شرق به غرب شيراز

حکایت برخی از پروژه در شیراز خیلی غریب هست! ایجاد مسیر دسترسی از شرق به غرب شیراز بدن توقف در ظاهر خبر خوشایندی است ، اما اگر کسی از این مسیر عبور کند متوجه می شد چنین مسیری شاید در هیچ کجا با چنین استانداردهایی (!) ساخته نشده باشد.بیشتر این مسیر دسترسی از رودخانه خشک میگذرد که شامل کنارگذرهای غیر استاندارد ایجاد شده در این رودخانه بدون هیچ گونه امکانات روشنایی می باشد.امروزه چنین مسیرهایی که بعنوان رینگ شهری از آنها یاد می شود شامل اتوبانها 3 و 4 خطه هست که در تقاطع های مختلف دارای تقاطع های غیر همسطح می باشد .... اما این پروژه ....( قرار بود پلی 2 طبقه بر روی رودخانه خشک بعنوان اتوبان اصلی شیراز  با هزینه 250 میلیارد تومان ساخته شود که هیچگاه عملی نشد ) قضاوت با خودتان . شرح خبر :

شهردار منطقه 7 شيراز با بيان اينكه تقاطع كنارگذر پل شهيد پرويزي همزمان با هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: اين تقاطع دسترسي بدون توقف شرق به غرب شيراز را ميسر مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز سعيد معصومي ‌بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح كنارگذر پل شهيد پرويزي، دسترسي ايمن و بدون توقف شهروندان از شرق به غرب شيراز ميسر مي‌شود.
وي افزود: كنارگذر پل شهيد پرويزي و مسير اتصال آن به خيابان ساحلي شمالي دو پروژه ترافيكي محدوده منطقه هفت شيراز است كه در هفته دولت با ديگر پروژه‌هاي عمراني، فرهنگي و خدماتي مجموعه شهرداري مورد افتتاح و بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
معصومي گفت: احداث اين كنارگذر بالغ بر 20 ميليارد ريال هزينه به خود اختصاص داده است كه از طريق آن خيابان‌هاي ساحلي شمالي و جنوبي به يكديگر متصل شده و محور پل معالي‌آباد تا پل سردخانه بدون چراغ قرمز راه دسترسي آسان شرق شيراز به فرودگاه شهيد دستغيب را امكان پذير مي‌كند.
شهردار منطقه هفت شهرداري شيراز اضافه كرد: اتصال كنارگذر پل شهيد پرويزي به خيابان ساحلي شمالي نيز 4 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه عمراني و احداث و 16 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه تملك اراضي مورد مسير داشته است.
معصومي ‌خاطرنشان كرد: در راستاي اهتمام شهرداري براي محروميت‌زدايي مناطق جنوبي شهر و زيباسازي سيما و ظاهر شهري در اين محدوده‌ها، هم‌زمان با انجام اين پروژه‌ها، ديوارگذاري رودخانه خشك نيز به طول 900 متر در سطح اين منطقه در دست انجام است.
وي با بيان اينكه پارك حاشيه‌اي خيابان ساحلي شمالي به طول 2/1 هكتار در حال احداث است، ابراز داشت: احداث پارك حاشيه‌اي خيابان ساحلي جنوبي نيز به مساحت سه هكتار طي سال جاري آغاز مي‌شود.
2 شهریور 89 .

2 نظرات:

سیاوش گفت...

دو تا سوال واسه من پیش اومده:
1- ساحلی شمالی و جنوبی به چه شکل قراره به هم وصل بشن؟
2- هزینه های ادعایی این دو پروژه رو که جمع کنیم میشه 4 میلیارد و 100 میلیون تومان! به نظر زیاد میاد. مگر کار متفاوتی انجام شده و اصلا تملک اراضی چرا نیاز شده؟
کسی میدونه لطفا پاسخ بده...مرسی.

امین گفت...

سیاوش جان ساحلی شمالی و جنوبی قرار نیست به شکل خاصی به هم وصل بشن! اب همین پل های موجود! در مورد هزینه هم مربوط هست به زیرگذرهای رمضان و شهیدپرویزی وگرنه ساخت خیابان در رودخانه خشک که هزینه تملک نداره!

خطایی در این ابزارک وجود داشت