پروژه تونل دوقلو و پل 456 متری ایمان بخشی از پروژه بزرگ کوهسار می باشند که موجب اتصال مستقیم مسیر ورودی از شمال شیراز و دروازه قرآن به فلکه قصردشت و جلوگیری از ورود خودروها به نقاط مرکزی شهر می شود.
حفرتونلهای دوقلو در سال 87 به پایان رسید و هم اکنون می بایست قسمت نهایی این این پروژه که شامل پل بزرگ ایمان می باشد انجام شده تا این پروژه به سرانجام رسیده و با انتقال با ترافیکی به حاشیه ی شمالی شیراز ؛ از میزان ترافیک و تراکم خودروهای ورودی به مرکز شهر کاسته شود.همچنین تقاطع قصردشت با تکمیل طراحی به مرحله ی اجرا گذاشته خواهد شد.
|
محل قرارگیری پل و تونل ایمان در محور چمران |
برای ساخت پل ایمان ، باغ رویا تملک شده و عملیات جابجایی درختها و فضای سبز موجود بزودی آغاز می شود و ساخت پل از هردوسوی قصردشت و چمران آغاز خواهد شد.
|
نمای تونل ایمان از باغ رویا |
تونلهای دوقلو :
تونلهای دوقلو ایمان بعنوان شاخه ای از بزرگراه کوهسار عمل کرده که باگذر از کوه چمران موجب اتصال این بزرگراه به پل ایمان و میدان قصردشت خواهد شد.
مشخصات فنی :
تونل دوقلو – طول هر رشته تونل بااحتساب ترانشه ها 400 متر - هرتونل شامل سه خط عبور – شیب کـف تونل 2% - سطح مقطع تونل درهنگام حفاری 124 مترمربع – سطح مقطع تونل پس ازعملیات لاینینگ 103 مترمربع – عرض خالص کف تونل 3/15 متر – عرض سواره رو 10.5 متر - حجم تقریبی خاکبرداری ترانشه ها 42000 مترمکعب – حجم حفاری تونل ها 000/71 مترمکعب –
حجم بتن ریزی 16000 مترمکعب – سرعت طرح 80 کیلومتر درساعت – وزن آهن الات مصرفی 1050 تن
|
تونل دوقلو ایمان |
|
تونل دوقلو ایمان |
|
تونل دوقلو ایمان |
|
باغ رویا ، که بزودی عملیات انتقال فضای سبز آغاز خواهد شد |
|
تونل دوقلو ایمان |
پل روگذر 456 متری ایمان :
پل روگذر ایمان توسط کمپانی بزرگ پلسازی کشور ، شرکت هگــــزا ساخته خواهد شد.این شرکت قبلا در شیراز پروژه ی زیرگذر زند و همچنین پل دره نرگسی را در محور شیراز - کازرون اجرایی کرده است. از پروژه های بزرگ این شرکت می توان به مجموعه تقاطع های فجر تهران ، پلهای دفاع مقدس و غدیر اصفهان و همچنین پل کابلی ، پل هفتم و چهارم اهواز اشاره کرد.
|
پل 456 متری ایمان شیراز که به روش ستون متعادل ساخته خواهد شد |
با شروع ساخت این پل و همچنین پروژه هایی دیگر نظیر معالی آباد ، باهنر-رحمت ، رضوان ، ستارخان و ولیعصر چهره ی عمرانی شیراز کاملا دگرگون خواهد شد. در مطالب آینده به تناوب درباره این پروژه ها بحث خواهیم کرد.
27 شهریور 90 .
15 نظرات:
اگه به عکس اول دقت کنین چه جور میشه تونل ایمان 400متر باشه.بعد پل 456متر باشه.در صورتی که طولش حدوده3برابر تونله
ایمان جان من مشکلشو متوجه نشدم؟!؟!
دوست عزیز مشخص هست که این پروژه کی به بهره برداری میرسه؟
ایمان جان اشتباه نکن تو تصویر اول خطی که روی نقشه هست پل نخاهد بود، اون خط مسیر تونل تا میدان قصرادشت رو نشون داده ولی پل قسمتی از این مسیر (تا سربالای کوچه منتهی به قصردشت) خواهد بود....
K عزیز این پروژه باید صرف مدت 2 سال ساخته بشه و به بهره برداری برسه .
ایمان جان ، من خط رو کشیدم که مسیر مشخص بشه و کمی اشتباه از من بود و اون پل تا کمی انطرف تر از خیابان ساحلی هست و خوشبختانه در سمت قصردشت هم باغی تخریب نمیشه و حیاط چندتا خونه هست فقط
سلام امین جان
اگه ممکن هست یه پست کامل در مورد آخرین وضعیت پروژه های بهسازی محیط شهری شیراز و پروژه های پارک ها و فضای سبز شیراز رو هم واسه اطلاع رسانی بذار. خیلی خیلی ممنون میشم.
salam amin jon ey kash ke in polaye mali abad ro midadan be in serkate hegza misakt rasti tour khob bod ya na va man diroz sare mali abad bodam be rozshomare poroje negah kardam didam ke hich adadi naneveshte va faghat 3ta noghte onjast
بله دوست عزیزمون درست میگن روز شمار معالی اباد عددی رو نشون نمیده شاید چون اول مهر بازگشایی مدارس است شروع نکردن کار اینها که معلوم نیست.
اره شاید هم اصلا طرحی در کار نبوده و همه ی ما خواب بودیم و حالا بیدار شدیم و دوباره میرویم بخوابیم شاید بیدار نشویم.
باهنر رحمت هم گلنگشو زمین زدند یه ماه بعد شروع کردن به ساختن ولی کارشون خیلی زشته لعنت به نفس اماره.
حالا که اینطور شد فردا به نشانه اعتراض همه کلنگ به دست سر معالی اباد
ye bahs ke inja pish miad ke ina chera omadan toye bilboard bozorg tarhe faze1 ro mizanan va be mardom kolang zani ro tabrik migan va age ma bekhaim bahaneye avale mehr ro dar nazar begirim 2roz dge ham ye monasebat hast va in poroje ke ye zirgozare malomi nis bekhan faghat 4rah ro bebandan ghashang 3ta khiabon kamel baste mishe pas age mikhan shoro konan 1mah dge khaily dire chon in poroje az 3khordad tahal aghab oftad hala nemidonim in pol iman shoro shode ya na
فکر کنم به خاطر تجهیز کارکاه باشه که عقب افتاده.
اره دقیقا همینه.به خاطر تجهیز کارگاه. البته یه ماشین وانت بار اونجا هست که در نوع خود بسیار جالب و امیدوار کننده است
ishala faghat shoro she age dige khaily moghadamat dashte bashe ta 2hafte dge bayad shoro konan age nakon ma yekam shakemon mibare bacheha lotfan har kasi ziad az onvar rad mishe age did shoro kerdan khabar bede
ارسال یک نظر