Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

نصب تجهيزات برق و مكانيك قطارشهري شيراز

با اعتباري بالغ بر 66 ميليارد تومان ، اجراي پروژه تأمين برق مورد نياز و نصب تجهيزات برقي و مكانيكي خط يك قطار شهري شيراز در طول 5/24 كيلومتر درحال انجام است. به گزارش روابط عمومي سازمان قطار شهري شيراز، مهندس جليل درودچي مدير مطالعات ناوگان و تجهيزات اين سازمان اعلام كرد : اجراي پروژه تأمين برق و نصب تجهيزات خريداري شده خط يك قطار شهري شيراز از روند مطلوبي برخوردار است و اميدواريم مطابق برنامه هاي زمانبندي شده در موعد مقرر به پايان رسيده و شاهد بهره برداري آن باشيم.
 
مدير حوزه برق و مكانيك قطارشهري در تشريح فعاليت هاي در حال انجام در بخش برق و مكانيك گفت : كار ساخت مترو در دو بخش انجام مي شود، ساختماني و برق و مكانيك. در بخش ساختماني، ساخت تونل ها ، مسيرها و ايستگاه ها انجام مي شود و در بخش برق و مكانيك تامين و نصب تجهيزات برقي و مكانيكي صورت مي پذيرد. درودچي يادآورشد: در بخشي از فعاليت ها، تأمين توان مورد نياز از طريق پست هاي برق اختصاصي و يا شركت برق منطقه اي فارس انجام مي شود كه در خط يك قطار شهري انرژي مورد نياز از طريق پست اختصاصي ميدان نمازي و پست معالي آباد و توربين واقع در بولوار مدرس تأمين مي گردد. مدير مطالعات ناوگان و تجهيزات سازمان قطار شهري شيراز افزود: برق مورد نياز حدود 40 مگاوات بوده كه 26 مگاوات آن از پست ميدان نمازي و 14مگاوات ديگر از دو پست معالي آباد و توربين تأمين مي شود. وي با بيان اينكه تأمين تجهيزات مورد نياز اين پروژه از اولويت ويژه اي برخوردار است گفت: تأمين تجهيزات مربوط به پست هاي كشش براي تأمين نيروي محركه قطارها و تأمين تجهيزات مربوط به پست هاي LPS براي تأمين برق عمومي ايستگاه هاي 20 گانه قطار شهري از قبيل روشنايي ، آسانسورها ، پله هاي برقي و تهويه انجام شده است.
اين مدير قطارشهري شيراز اضافه كرد: براي رفاه حال سالمندان و معلولين در تماميايستگاه هاي 20گانه خط يك نسبت به نصب آسانسور و پله هاي برقي اقدام شده است. وي با اشاره به فعاليت هاي مهم در حال انجام به منظور تكميل پروژه هاي برق رساني در ايستگاه هاي قطار شهري گفت: در پست ميدان نمازي خريد و نصب تجهيزات با اعتباري معادل5 ميليارد تومان انجام شده است. در پست هاي كشش تجهيزات مورد نياز با اعتباري معادل 13ميليارد تومان خريداري و در مرحله نصب مي باشد. در پست هاي LPS تجهيزات لازم در فاز يك با اعتبار5 ميليارد تومان و در فاز دوم با اعتبار6 ميليارد تومان خريداري و در حال نصب است. مهندس درودچي افزود: خريد كابلهاي 20 كيلو ولت با اعتبار 12ميليارد تومان انجام شده است و توسعه پست هاي معالي آباد وتوربين با اعتبار 4 ميليارد تومان در حال انجام است. همچنين خريد انشعابات مورد نياز از شركت برق منطقه اي فارس با اعتبار 4ميليارد تومان انجام شده و سيستم OCS يا همان شبكه برق بالاسري به ارزش 17 ميليارد تومان در حال پيگيري و مراحل نهايي خود را پشت سر مي گذارد.
وي اضافه كرد : برق بالاسري (OVERHEAD CATENARY SYSTEM) ، كه همان سيستم تأمين برق از ناحيه روي سقف واگن هاي قطار مي باشد ، از سيستم هاي بروز دنيا بشمارمي آيد. وي پيشرفت پروژه در بخش تأمين تجهيزات را مطلوب ارزيابي كرد.
روابط عمومي سازمان قطار شهري شيراز و حومه

17 اسفند 89 .

2 نظرات:

patr گفت...

سلام امین جان سعیدم
امین جون من اون شب بخاطر این که خطم تحت نظر بود به دلایلی واینکه خط دایم بود اون مسجو دادم که یه مدرک مکتوب باشه
راستی امین تصاویر جدید مترو و خلیج فارسم رو سایتاشون هست مفق باشی

جابر گفت...

از متروی اصفهان هم خبر رسیده که به علت ریزش های متوالی در خیابان مجاور 33پل طی هفته اخیر فعالیت این پروژه متوقف شده.
خوشبختانه مترو شیراز روند خوبی داشته.
البته مدرنیزه کردن شهرهای تاریخی مثل اصفهان و شیراز همیشه مشگلات اینچنینی رو به همراه داره.
امیدواریم مشکلات مترو اصفهان هم برطرف بشه.