Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

تقاطع غیرهمسطح مطهری - ستارخان

با ادامه روند ساخت پروژه های عمرانی هدف 90 ، و افتتاح تعدادی از پروژه های در ماه های آتی نظیر تقاطع دفاع مقدس و تقاطع امیرکبیر - باهنر ، پروژه های جدید در صورت تامین اعتبار کلنگ زنی خواهند شد. یکی از این پروژه های که احتمال آغاز عملیات اجرایی آن در سال جاری وجود دارد پروژه هی تقاطع غیر همسطح ستارخان هست.

تقاطع خيابانهاي مطهري ، رادفر و ستارخان به دلیل نزدیکی به بلوار چمران از یک سو و خیابان ملاصدرا و مرکز شهر از سوی دیگر دارای ترافیک سنگین می باشد که نیاز به ساخت تقاطعی غیر همسطح در آن حس می شود.اینبار مشاوران شهرداری دست به ابتکاری جدید زدند و به جای طراحی یک زیرگذر معمولی به تقاطعی 3 سطح روی آورده اند.
این تقاطع شامل یک زیرگذر در امتداد بلوار مطهری می باشد که بلوار ستارخان بوسیله یک پل روگذر به مسیر شمال به جنوب این بلوار و یک مسیر همسطح به مسیر جنوب به شمال این بلوار متصل خواهد شد.

  • کارفرما : حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز
  • موقعیت : بلوار مطهری _ ستارخان
  • همکاران پروژه : ( فاز 1 طرح هندسی : بابک وکیل زاده
  • فاز 2 طرح هندسی : افشین احمدی
  • سازه تقاطع همسطح : روح الله فارسیمدان _ عادل غفاری
  • سازه روگذر : مهدی عادل زاده ) 
برگرفته از مهندسین مشاور جهان نما شهر راز


نوشته شده توسط امین در روز دوشنبه ، 31 خرداد 1389 ، ساعت 21:42 .

8 نظرات:

امین : شیراز ملودی گفت...

اووووووووووووووووووووووو

YEEEEEEEEEEEES


چه باکلاسه ولی حیف که این شکلی نمیسازن!

مدیر وبلاگ گفت...

این طرح در کنار سایر طرح هایی قرار داشت که تاکنون ساخته شده و یا در حال ساخت هستند مانند بزرگراه آرین و ساختمان جدید ترمینال امیرکبیر.که ساختمان ترمینال هم طراحی جذابی داشت و داره اجرا میشه.با توجه به اینکه در این تقاطع امکان ساخت تقاطع لوپ دار به دلیل کوچکی چهاراه وجود نداره ، چنین طرحی منتقی بنظر میاد.امیدوارم این طرح اجرایی بشه تا شهرداری هم نشون بده که میتونه...

مدیر وبلاگ گفت...

منطقی ... با منتفی قاطی شد :))))))))))))))))

جابر گفت...

خوب هرچقدر شهرداری بتونه توی شیراز پل بسازه بهتره تا زیرگذر
اینجوری نتیجه زحماتش مشهودتره
چون زیرگذر اصلن زیبایی نداره
و قشنگی شهر به پل های اونه
مثلن پل هایی که روی رودخونه خشک زدن با کمی هزینه میتونن چراغونی شن و زیبایی خاصی به رودخونه بدن

bonyan گفت...

جناب جابر:
ساخت پل در بسیاری از مواقع هزینه اش کمتر از ساخت زیرگذر هست،به علت این که در ساخت زیر گذر مقدر زیادی باید خاک برداری بشه،و حسن دیگر زیرگذر به پل اینه که زیر گذر از نظر ایاغ سوتی بسیار بهتر عمل میکنه تا پل،والی مهمترین حسن زیرگذر نسبت به پل اینه که زیر گذر مشکل اشراف نداره،مخسوسان ونام در چنین جایی که دورش همش ساختمان و هیاته،پسنمیشه همینجوری این نتیجه گیری رو کرد که پل هم زیبا تره هم بهتر.

bonyan گفت...

rasti amin
axaro az koja ovordi? site omran?

lotfan age mishe sourcesho behem begu
;)
x

ناشناس گفت...

چه خوب.کاش از این چیزا بیشتر بسازن.

سیاوش گفت...

درود بر امین هم دیار عزیزم
در ابتد ا پوزش مرا پذیرا باش بخاطر دیر کرد به ان تارنمای ستودنیت
بارها گفته ام و بار دگر میگویم ای کساش مسئولین و مردم پارس و شیراز فدری مانند تو بودند افتخار میکنم که با کسی مانند و دوست شده ام (اکر مرا لایف این بدانی که دوست صدایم کنی)
امیدوارم همواره قلمت پایدار و ماندگار باشد
بروزم با جستاری پیرامون جشنهای تیرماه . منتظر حضورآریایی و گفتار نیکت هستم


در ضمن علت اصلی دیر کردن من در برزو کردن فیلتر شدن دوباره بود امیوارم با دستان پرمهر خود لینک ما را اصلاح کنید . با تشکر از شما منتظر حضورپراز مهرت هستم

خطایی در این ابزارک وجود داشت