Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

افزایش 300 درصدی هزینه ی پارکینگهای عمومی در شیراز به بهانه ی جذب سرمایه گذار!

شهردار شیراز پایین بودن تعرفه پاركینگ ها را علت عدم استقبال سرمایه گذار از سرمایه گذاری در این بخش دانست و گفت: باید با اتخاذ تدابیری، سرمایه گذار را به سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب و تشویق كنیم.

به گزارش شیراز1400 و به نقل از خبرنگار ایرنا، مهندس علیرضا پاك فطرت، یكشنبه در دویست و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اگر امروز تعداد پاركینگ های موجود در سطح شهر كمتر از حد مورد نیاز است به دلیل كوتاهی شهرداری در گذشته بوده و چون قیمت و تعرفه ورودی و توقف خودرو در پاركینگ ها پایین بوده كمتر كسی حاضر به سرمایه گذاری در این بخش می شود.
وی ادامه داد: قطعا با تصویب شورا و افزایش ورودی پاركینگ ها، شاهد استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgv38qGa3K18eI7ZCn7iEnT0Jocuy32z-VouH0vpDAGOIYukYX7CGPFXMlCAa8M52Uwzp_2uYsZp1Mo7lI-cyGSoiMqlleRwkqtCVdREcHGwDIKcXmfn4mD7a0fe9BxoJJZ4Q7rWCW3AnU1/s1600/1.jpgشهردار شیراز در خصوص افزایش كرایه تاكسی های گردشی شهر شیراز نیز گفت: در حال حاضر 50 درصد تاكسی های شهر شیراز بدون توجه به مصوبه شورا، رقمی را از مسافران می گیرند كه شورا امروز می خواهد آن را در قالب افزایش كرایه تصویب كند.
وی اضافه كرد: باید در كنار افزایش كرایه تاكسی ها، با اتخاذ برخی راهكارها جلو سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب و سودجو هم گرفته شود.
او اضافه كرد: تاكسی یك وسیله نقلیه لوكس محسوب می شود و در شرایطی كه ما در شیراز خطوط ویژه راه اندازی كرده ایم چون قیمت كرایه تاكسی و اتوبوس تفاوت چندانی ندارد مردم استقبال چندانی از اتوبوس نمی كنند.
شهردار شیراز افزود: در صورت موافقت شورای اسلامی شهر شیراز با افزایش كرایه تاكسی های گردشی، باید با ایجاد خطوط مبدا به مقصد و نظارت بیشتر بر فعالیت تاكسی ها، فعالیت آنها را ساماندهی كنیم.
او گفت: اگر شهروندی ساعت 9 شب به بعد بخواهد در شهر شیراز تردد كند تاكسی در خیابان وجود ندارد كه باید نظارت شود بخشی از تاكسی ها در كلانشهر شیراز تا پاسی از شب موظف به فعالیت شوند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: امروز بسیاری از رانندگان تاكسی به جای اینكه كرایه را بر اساس هر كورس كه یك هزار و 500 متر است از مسافران دریافت كنند بر اساس چهار راه به چهار راه دریافت می كنند.
مهندس علی زحمتكش افزود: باید به مردم و رانندگان تاكسی این موضوع تفهیم شود كه هر كورس یك هزار و 500 متر است و راننده تاكسی حق ندارد از یك چهار راه به چهار راه بعد را یك كورس حساب كند.
او اظهار داشت: تاكسی رانی باید نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت تاكسی ها داشته باشد تا مصوبات همانگونه كه تصویب می شود اجرا شود و حقی از مردم ضایع نگردد.
در این جلسه شورای شهر شیراز با افزایش قیمت توقف در پاركینگ های رو باز در داخل محدوده ترافیك از ورودی تا یك ساعت از 250 تومان به 700 تومان و در پاركینگ های مسقف به یك هزار و 200 تومان موافقت كرد.
همچنین به ازای هر ساعت مازاد بر ورود از هفت صبح تا 10 شب از 150 تومان به 250 تومان در پاركینگ روباز و 500 تومان در پاركینگ مسقف افزایش یافت.
در پاركینگ های خارج از محدوده ترافیك قیمت 250 تومان ورودی تا یك ساعت در پاركینگ روباز به 700 تومان و در پاركینگ مسقف به 800 تومان افزایش یافت.
همچنین به ازای هر ساعت توقف مازاد بر ورودی از هفت صبح تا 10 شب در پاركینگ روباز و مسقف به ترتیب از 150 تومان به 200 تومان و 250 تومان افزایش یافت.
شورای شهر شیراز همچنین به پیشنهاد شهردار و رییس شورای این شهر، پیشنهاد افزایش نرخ كرایه تاكسی را برای بررسی بیشتر و اعمال اصلاحات جدید به كمیسون حمل و نقل ارجاع داد.
همچنین اعضای شورای شهر شیراز با موضوع واگذاری زمین واقع در ضلع شمالی ساختمان استانداری فارس برای احداث ساختمان مدیریت بحران با شرایطی از جمله محاسبه ارزش روز زمین با قیمت كارشناسی موافقت كردند.

26 دی 90 .

1 نظرات:

ناشناس گفت...

salam khaste nabashid manzore shoraye shahr az vagozarie zelee shomalie ostandarye haman sakhte borje 20 tabaghe mibashad.merci az javabetan