معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز از طراحی خطوط ویژه اتوبوسهای «بی آر تی» در شیراز خبر داد.
خطوط اتوبوس BRT در تهران و سهم مناسب این خطوط در جابجایی شهروندان |
حسام قلعهدار در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: طراحی این خطوط در مرحله نهایی است و از تابستان سال آینده این طرح در این شهر اجرایی میشود.
قلعهدار تصریح کرد: استفاده از این نوع اتوبوسها میتواند، تاثیر بسزایی در رسیدن شهروندان در کمترین زمان ممکن به مقصد موثر باشد.
وی بیان داشت: نخستین مرحله این طرح با برنامهریزیهای صورت گرفته از میدان احسان تا باسکول نادر به اجرا در میآید.
معاون شهردار شیراز اضافه کرد: در حال حاضر برنامهریزی و مطالعه برای راهاندازی حدود پنج خط ویژه در خیابانهای مختلف شهر از جمله خیابانهای نادر، زند و سایر نقاط شلوغ شهر در حال انجام است.
قلعهدار ابراز داشت: به دنبال این هستیم که تا نیمه سال آینده خطوط ویژه بیآرتی را راهاندازی کنیم تا مردم بتوانند با سهولت تمام در نقاط مختلف شهر به امور خود برسند.
وی اضافه کرد: با راهاندازی خطوط «بی آر تی»، مانعی برای عبور اتوبوسها در آن مسیر نیست و این اتوبوسها بسیار سریع حرکت میکنند.
قلعهدار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در عبور از سطح خیابان اولویت با حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: با طرح خطوط ویژهای که مدتی است در این شهر اجرا شده است، شهروندان آن را پذیرفتهاند و این جای امیدواری برای اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز است.
معاون شهردار شیراز گفت: در حال حاضر نیز برای اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز مقدمات آن از جمله ساخت پارکینگها در حال برنامهریزی است و منافع شهر نیز در این است که استفاده از حمل و نقل عمومی رایج باشد تا آلودگی هوا کاهش یابد.
قلعهدار ابراز داشت: همچنین با اجرای طرح محدوده ترافیک میتوانیم با سفرهای شهری در کوتاهترین زمان ممکن به کارهای خود برسیم.
قلعهدار تصریح کرد: استفاده از این نوع اتوبوسها میتواند، تاثیر بسزایی در رسیدن شهروندان در کمترین زمان ممکن به مقصد موثر باشد.
وی بیان داشت: نخستین مرحله این طرح با برنامهریزیهای صورت گرفته از میدان احسان تا باسکول نادر به اجرا در میآید.
معاون شهردار شیراز اضافه کرد: در حال حاضر برنامهریزی و مطالعه برای راهاندازی حدود پنج خط ویژه در خیابانهای مختلف شهر از جمله خیابانهای نادر، زند و سایر نقاط شلوغ شهر در حال انجام است.
قلعهدار ابراز داشت: به دنبال این هستیم که تا نیمه سال آینده خطوط ویژه بیآرتی را راهاندازی کنیم تا مردم بتوانند با سهولت تمام در نقاط مختلف شهر به امور خود برسند.
وی اضافه کرد: با راهاندازی خطوط «بی آر تی»، مانعی برای عبور اتوبوسها در آن مسیر نیست و این اتوبوسها بسیار سریع حرکت میکنند.
قلعهدار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در عبور از سطح خیابان اولویت با حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: با طرح خطوط ویژهای که مدتی است در این شهر اجرا شده است، شهروندان آن را پذیرفتهاند و این جای امیدواری برای اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز است.
معاون شهردار شیراز گفت: در حال حاضر نیز برای اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز مقدمات آن از جمله ساخت پارکینگها در حال برنامهریزی است و منافع شهر نیز در این است که استفاده از حمل و نقل عمومی رایج باشد تا آلودگی هوا کاهش یابد.
قلعهدار ابراز داشت: همچنین با اجرای طرح محدوده ترافیک میتوانیم با سفرهای شهری در کوتاهترین زمان ممکن به کارهای خود برسیم.
همچنین شهردار شیراز در حاشیه بازدید خبرنگاران از بافت تاریخی شیراز ، از خرید و افزوده شدن 125 دستگاه اتوبوس جدید شهری تا پایان سال جاری خبر داد که این امر موجب نوسازی کامل ناوگان اتوبوس رانی کلانشهر شیراز و کاهش سن اتوبوسهای موجود به 5 سال خواهد شد.
15 دی 90 .
4 نظرات:
سلام امین جون یک ماه بود شیراز نبودم الان 2 روز اومدم مرخصی تو این یک ماه سایتت 7 صفحه آپدیت شده بود ظاهرا شیراز داره میره که از همه نظر بشه نگین شهرای ایران، حیف دیدم بهت یک خسته نباشید نگم، واقعا دستت درد نکنه موفق باشی
مرسی امین جون ، ایشالا سربازی تموم شه بیای جای من ، من برم جای تو :) ;) شیراز واقعا داره یه تکونی میخوره!
امیدوارم که قبل از راه اندازی این BRT ها تحقیق درست و حسابی بکنن و بعد از راه اندازیش به این نتیجه نرسن که BRT به درد شیراز نمی خوره.!!!
مهرداد مثل اینکه واقعا میخواد اجرایی بشه ... من خبرشو چند ماه پیش گرفته بودم تقریبا ...
ارسال یک نظر