Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز:آنچه اتفاق افتاد،ارتقاء يكي از حوزه‌هاي مهندسي در كشور بود‌


پس از شش سال از آغاز عمليات اجرايي قطار شهري، امروز كار حفاري تونل‌هاي فاز يك اين پروژه ملي به اتمام رسيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز در مراسمي كه به اين منظور برگزار شد، گفت: آنچه اتفاق افتاد،‌ ارتقاء يكي از حوزه‌هاي مهندسي در كشور بود، كاري كه در سكوت و تنگناهاي مربوطه، طي شد.
فرج‌الله رجبي با اشاره به شش سال قبل و روزي‌كه اين عمليات در شيراز كلنگ خورد، گفت: اتفاق ارزشمندي در شيراز افتاده، يك كار عظيم مهندسي كه براساس گزارش‌ها ميزان انحراف كار در آن 3 تا 4 سانتي‌متر بوده است و اين يعني صفر.
وي با بيان اينكه برخي از بازديدكنندگان خارجي اين اقدام را در خاورميانه منحصربه‌فرد، مي‌دانند، گفت: رشدي در حوزه فني و مهندسي و به‌واسطه ارتباط ميان مهندسان ايراني و ديگر كشورهاي جهان اتفاق افتاد كه در حوزه سياسي اگر قرار بود انجام شود يا خيلي طول مي‌كشيد يا اتفاق نمي‌افتاد.
شهردار شيراز نيز در اين مراسم گفت: اكنون كار حفاري تمام شده اما اگر اعتبار اختصاص داده شده به همين منوال باشد، ظرف 5 سال آينده هم اين طرح تمام نخواهد شد.
پاك‌فطرت خاطرنشان كرد: شهرداري قادر به تامين سهم خود نيست اما در بحث تملك با قطار شهري نهايت همكاري را خواهد داشت.
براساس اين گزارش رئيس سازمان نظام مهندسي شيراز و عضو كميسيون عمران و شهرسازي شوراي اسلامي شهر شيراز نيز اين اقدام را يك حركت قابل قبول در  عرصه مهندسي در ايران دانست.
محسن معين با بيان اينكه انحراف حداكثر 4 سانتيمتر به‌معناي يك تحول در عصه مهندسي است، گفت: شيراز در ميان شهرهاي هم‌طراز اولين شهري است كه كار حفاري تونل‌هاي قطار شهري را به‌پايان برده حال آنكه بيش از تمام شهرها تونل در شيراز احداث شده است.
عضو شوراي اسلامي شهر شيراز با تصريح اينكه مشكلات غيرمترقبه زيادي در هنگام كار حفاري پيش آمد كه با همت مهندسان ايراني مرتفع شد،‌ شكستن تيغه تي‌بي‌ام را يكي از اين حوادث دانست و اضافه كرد: مجلس رسالت خود را در خصوص قطار شهري انجام داده و توقع است كه از شيوه‌هاي مورد نظر،‌ بودجه مورد نياز براي تامين واگن‌ها استفاده كنيم.

  

8 آبان 1389 .

2 نظرات:

saeid patr گفت...

khobe k baraye 1 bar ham k shode baraye 1 proje dar shiraz masulin az alfazi mesle behtarin dar iran estefade mikonan!..

سام گفت...

حالا که پروژه خط 1 مترو به پایان رسید قبل از اجرای خط 2 و3 اول بهتر است 2 تونل آب رسانی بزرگ که اب باران و ابهای سطحی خیابانها که به این تونلهای آبرسان میرسد از زیر رودخانه خشک احداث شود و سپس رودخانه خشک را تبدیل به یک بزرگراه کنیم که بار ترافیکی شیراز را بسیار کم میکند . این طرح نیاز به مطالعه زیادی دارد اما پروژه بسیار عالی میشود.