Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

فرودگاه شیراز



فرودگاه بین المللی شیراز پس از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است. و علاوه بر داشتن پروازهایی به شهرهای داخلی ایران، تعدادی پرواز خارجی و به خصوص به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. این فرودگاه همچنین دارای کاربرد نظامیست.

فرودگاه بین المللی شیراز دارای ۲ باند پروازی آسفالته، یکی به طول ۴۲۷۲ متر و دیگری به طول ۴۳۳۴ متر است. در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با دارابودن دستگاههای کمک ناوبری مدرن و کارآمد از قبیل دستگاه رادار PSR-SSR که یکی از پیشرفته ترین رادارهای دنیا می‌باشد همچنین دستگاههای NDB - DME - DVOR و ILS یکی از فرودگاههای ایمن و مجهز در سطح کشور بوده و پذیرای تمامی تایپهای پروازی می‌باشد و به لحاظ سیستمها ی هواشناسی، ارتباطی و رادیویی از تجهیزات پیشرفته و قابل اطمینان برخوردار می‌باشد.
همچنین ساختمان فنی و عملیاتی تازه تاسیس فرودگاه شیراز مشتمل بر طبقات اداری و پشتیبانی و فنی و عملیاتی و برج مراقبت با ارتفاع بالغ بر ۴۵ متر از سطح زمین با تجهیزات اداری و عملیاتی پیشرفته با وسعت حدود ۷۵۰۰ متر مربع همراه با ساختمانهای فنی و موتورخانه و سالن آمفی تئاتر وپذیرائی و فضای سبز زیبایی حدود ۵۰٫۰۰۰ متر مربعی یکی از چشم اندازها و شاخص‌های قابل توجه این فرودگاه می‌باشد.


خطوط هوایی :
ایر عربیا ( شارجه )
گلف ایر ( بحرین )
هواپیمایی آسمان ( دوبی - قشم - کویت - لامرد - مشهد - تهران - کرمان - رشت )
ایران ایر ( لندن - اهواز - یزد - بحرین - بندرعباس - بندرلنگه - دوحه - اصفهان - تهران )
ایران ایرتورز ( آبادان - کیش - مشهد - تهران )
جزیره ایرویز ( کویت )
کیش ایر ( کیش - تهران )
ماهان ایر ( تهران - کوالالامپور)
هواپیمایی سعودی ( جده )
ارم ایر ( مشهد )
هواپیمایی فارس قشم ( تهران )
همچنین فرودگاه شیراز دارای پروازهای به شهررودگاهای شمالی هست و بزودی خط هوایی ترکیش ایرویز نیز خطوط خود را در فرودگاه شیراز دایر خواهد کرد.

 ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه شیراز
با اتمام طرح توسعه فرودگاه بین المللی فرودگاه شهید آیت اله دستغیب شیراز ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه از ۴ میلیون نفر به ۱۰ میلیون مسافر در سال افزایش میبابد. طرح توسعه فرودگاه در دو فاز کوتاه مدت و میان مدت پیش بینی شده‌است که توسعه ترمینال داخلی فرودگاه در ادامه ترمینال فعلی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع از جمله طرحهایی است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


بخش‌های فرودگاه
۱- ترمینال ورود پروازهای خارجی ۲- سالن بارانداز ۳- سالن گمرک با مساحت حدود ۷۵۰ متر مربع ۴- سالن عمومی مستقبلین و مشایعین ۵-سالن ترانزیت مرزی ۶-سالن ترانزیت و تشریفات پروازی




تصاویر و مطالب از :

نوشته شده توسط امین در روز دوشنبه ، 3 اسفند 1388 ، ساعت 22:09 .

10 نظرات:

ناشناس گفت...

ممنون از امین عزیز . پیروز و سر بلند باشی و ادامه بدی این وبلاگ رو ایشالا

به امید موفقیت و خوشی تمام دوستان شیرازی

سعید

سعید گفت...

ممنون از امین عزیز . پیروز و سر بلند باشی و ادامه بدی این وبلاگ رو ایشالا

به امید موفقیت و خوشی تمام دوستان شیرازی

سعید

علی گفت...

یادم میاد دوره ما این فرودگاه اینقدر کوچیک بود که فقط در روز سه تا پرواز به تهران داشت که یکی از اونها هم اصفهان توقف داشت. یک میز پذیرش و صدور کارت پرواز داشت که مردم جلو اون به جای اینکه پشت سر هم افقی صف ببندند عمودی میاستادند تازه بعضی ها هم میرفتنذ پشت میز به مسئول بلیط کمک میکردند. یادش بخیر. بلیط شیراز تهران 250 تومان بود.

Unknown گفت...

Amin jan merc
Albate masir hayi mesle kerman,shahr haye shomali va yazd ro yadet rafte va ahwaz ro.

dar zemn turkish airways ham dare miad va hamchenin parvaz e open e Shiraz-London

مدیر وبلاگ گفت...

merci,ezafe shod!

پسر شیراز گفت...

سلام قالبت خوبه ولی بازهم سنگینه اما رنگش خوبه
مطلبت هم خوبه ممنون بهم سر زدی

Unknown گفت...

Amin jan bazam shiraz-kerman e aseman ro ja andakhti va albate shiraz -tabriz be ellate aslan esteghbal nashodan cancel shode :D

فرشاد سجادیان گفت...

سلام . خوبی؟ آقا حسابی شرمنده کردی . من همه جوره باهاتم . تو فقط دستور بده . فقط اگه افتخار میدی قبلش یه بیوگرافی از خودت واسم بفرت تا حسابی باهات آشنا بشم . منتظرتم . ممنون

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

سلام وب سایت خیلی خوبی دارید و خیلی هم ممنون من در قسمت لینک دوستان دیدم که تبلیغ یه سایت اصفهانیرو کردید لطفا اگه میشه اونو حذف کنید مرسی