Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

خوب : باغ جهان نما

در شیراز باغ های زیادی وجود دارن که از معروفترین آنها میشه ازباغ ارم ، عفیف آباد ، دلگشا و نظر نام برد.اما یک باغ دیگر هم در شیرزا وجود داره که کمتر کسی حتی خودشیرازیا هم از وجود اون با خبرن: باغ جهان نما.این باغ در خیابان حافظ شیراز ( خیابانی که دقیقا روبروی دروازه قرآن هست ) قرار داره و مریوط به دوران زندیه است. که آرامگاه کریم خان زند نیز دقیقا در وسط اون قرار داره.این باغ در سال 1385 مورد بازسازی و زیبا سازی دوباره قرار گرفت و به یک مکان زیبا و دلنواز تبدیل شد.در این باغ 16 قطعه چمن کاری یکدست با شکلسازی بوسیله گلهای مختلف وجود دارد.شاید زیباترین قسمت های این باغ ، قسمت هایی هستند که شکلهایی همانند فرش در وسط آنها ایجاد شده.بهترین زمان برای بازدید از این باغ فروردین میباشد که با گلهای بنفشه و سنبل این باغ رو تزیین میکنن. به شما پیشنهاد میکنم حتما از این مکان زیبا بازدید کنید.



3 نظرات:

مسکین شیرازی گفت...

سلام
وبلاگ خیلی قشنگی داری
حال کردم کاکو
حاضری با من تبادل لینک کنی؟؟؟
منتظر جوابتم

ناشناس گفت...

سلام لينک شماثبت شدولي براي ثبت لينکهاي بعدي بايد با نام لينکدوني ازاد اردبيل لينکمان کنيد هرروز يک لينک از شما ثبت خواهد شد با تشکر هوشنک مدير لينکدوني ازاد اردبيل

ناشناس گفت...

با سلام
من محمد مهدي هستم از تهران
ديروز باغ جهان نماي شيراز بودم ... عالي بود... 100 تا عكس هم گرفتم ولي در جريان باش كه قبر كريم خان زند اول در كاخ گلستان تهران بوده و بعد به دستور رضاخان پهلوي به باغ نظر (موزه پارس - كنار ارگ كريم خان) در شيراز منتقل شده و الان هم اونجاست (تا ديروز كه اونجا بود!!!!!!!!)