عمليات احداث آزاد راه شيراز – اصفهان همزمان از دو سمت شيراز و اصفهان، آغاز شد.
به گزارش خبرنگاز ايسنا از شيراز، صبح امروز دوشنبه با حضور وزير راه و ترابري، جانشين وزير دفاع، استاندار فارس و جمعي از نمايندگان استان فارس در مجلس شوراي اسلامي، عمليات اجرايي آزادراه شيراز- اصفهان از دو محور شيراز و اصفهان، آغاز شد.
اين آزاد را به طول 210 كيلومتر و در دو قطعه 110 كيلومتري از سمت شيراز و اصفهان احداث خواهد شد.
زمان احداث اين آزادراه كه به گفته مسئولان مسير شيراز- اصفهان را 135 كيلومتر كاهش خواهد داد، سه سال اعلام شده است.
اعتبار مورد نياز براي احداث آزادراه شيراز- اصفهان كه از تنگخياره در منطقه بيضا و در بيست كيلومتري غرب شيراز آغاز و تا سده در استان اصفهان ادامه خواهد داشت، 750 ميليارد تومان برآورد شده است.
اين آزادراه با همكاري وزارت دفاع و بخش خصوصي در دوقطعه اجرا ميشود و در مسير خود از ديدنيترين مناطق در غرب و شمال غربي استان فارس شامل بهشت گمشده، سرحد اقليد، خسروشيرين و .. عبور خواهد كرد.
وزير راه و ترابري گفت: آزاد راه شيراز- اصفهان يكي از توجيهداترين پروژههاي راهسازي كشور بهشمار ميرود كه مدت اجراي آن سهسال است.
بهگزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، حميد بهبهاني امروز در مراسم آغاز عمليات اجراي آزاد راه شيراز- اصفهان، افزود: ظرف 75 سال گذشته كه از عمر تشكيل راه و ترابري ميگذرد، 1500 كيلومتر آزادراه احداث شده است اما ظرف دو سال و نيم گذشته قرارداد احداث سه هزار كيلومتر آزاد راه منعقد شده است.
بهبهاني با بيان اينكه ظرف دو نيم سال گذشته دو برابر تمام طول عمر راه و ترابري، قرارداد آزادراه منعقد شده است، گفت: دو آزادهراه در استان فارس، آزادراه بندرعباس-سيرجان، آزادراه تبريز- بازرگان، آزادراه تهران- كرج(امتداد همت) و... را از اين جمله دانست.
وي گفت: طرح احداث آزادراه شيراز- اصفهان حدود 40 سال قبل پيريزي شده اما تا ابتداي انقلاب مطالعات محدودي انجام و از حدود 6 ماه قبل اين پروژه وارد فاز اجرايي شده است.
بهبهاني با يادآوري اينكه امروز ايران به يك كارگاه بزرگ راهسازي تبديل شده است، بخشهايي از منويات رهبري در خصوص پايهريزي نهضت ريلي و آزادراهي را يادآور شد و ادامه داد: اكنون بسياري از پروژههاي راهسازي آماده افتتاح و معطل حضور من است اما بهدليل حجم فعاليتها فرصت حضور در اين برنامهها را ندارم.
وزير راه و ترابري با تصريح اينكه در طول سالهاي فعاليتش در اين پست دائم مشغول كلنگزني يا افتتاح پروژهها بوده است، گفت: استانداري قبلي فارس متعهد بود كه كار تملك 7 كيلومتر باقيمانده از راهآهن شيراز- اصفهان را انجام دهد تا ما آن را كامل كنيم اما در نهايت اين وظيفه هم بردوش وزارت را ه افتاد.
بهبهاني با بيان اينكه انجام كار تملك اين قطعه مشكلات زيادي براي راه و ترابري ايجاد كرده است، گفت: اكنون كمي پيمانكار پروژه كمكاري ميكند، اما اخطار كردهام كه يا همكاري او را قطع كنند يا يك پيمانكار كمكي كنارش قراردهند.
وي تصريح كرد: اگر كار اصلاح نشد ميآيم پشت ميكروفن و تقصيرايشان را به مردم ميگويم، مردم را نميشود معطل گذاشت.
وزير راه و ترابري وعده داد ظرف ماههاي آينده پروژه قطار شيراز – اصفهان به اتمام خواهد رسيد و گفت: امروز نه تنها وزارت راه بلكه سپاه و وزارت دفاع را نيز به حركت واداشتهايم، تنها جاي نيروي انتظامي خالي است كه ميتواند پول خود را وارد فعاليتهاي راهسازي كنند، ما آماده هستيم.
بهبهاني گفت: سالانه براثر حوادث جادهاي 22 هزار نفر كشته ميشوند، براثر سوانح هوايي سال قبل دويست نفر كشته شدند اما در خطوط ريلي تنها 7 كشته داشتيم كه آنهم براثر خطاي انساني بود.
وي با تاكيد براينكه راهآهن ايمنترين وسيله حمل و نقل محسوب ميشود، گفت: استفاده از خطوط ريلي امكان سفرهاي خانوادگي را به افراد ميدهد.
بهبهاني از افتتاح قريبالوقوع كارخانه توليد لوكوموتيو در كرج خبرداد و گفت: هماينك كارخانه ايركو در ابهر ريلباس ميسازد كه بعد از راهاندازي قطار شيراز- اصفهان، چند دستگاه از اين ريلباسها در اين خط فعاليت خواهند كرد.
وزير راه و ترابري اعلام كرد: كارخانه لوكوموتيو سازي كرج قادر است سالانه تا 50 دستگاه لوكوموتيو توليد كند.
14 دی 89 .
0 نظرات:
ارسال یک نظر