Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

استاندار فارس پيشنهاد داد: نيمه سال آينده 10 كيلومتر از قطار شهري راه اندازي ‌شود


استاندار فارس پيشنهاد داد تا نيمه اول سال آينده حداقل 10 كيلومتر از فاز اول قطار شهري شيراز به بهره برداري رسيده و قطار مردم را جابه جا كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، دكتر روح الله احمدزاده امروز در مراسم پايان كار حفاري تونل‌هاي قطار شهري شيراز گفت: يكي از مطالبات مردم شيراز بحث مترو بوده و هست كه به فراخور معاونين عمراني سابق و كنوني استانداري را مكلف به نظارت و كنترل مستمر و ارائه گزارش كرده‌ام.
وي با بيان اينكه شخصاً از روند كار مترو بازديد كرده و در جريان امر قرار دارد، گفت: الحمدالله با توجه به آنچه ظرف اين مدت انجام شده ، روند را مثبت ارزيابي مي‌كنيم.
استاندار فارس كار انجام شده در مترو شيراز را نوين و به روز دانست و گفت: ويژگي برجسته اين پروژه عبور از كنار مجموعه تاريخي زنديه ومراقبت و مواظبت كامل، بدون آسيب به اين مجموعه بود كه اين علامت توفيق در مجموعه قطار شهري است.
وي نقش مهندسان ايراني را علي رغم استفاده از تكنولوژي و تجهيزات  غيرايراني، برجسته توصيف و تصريح كرد: در بازديد از اين پروژه متوجه شدم كه متخصصان با صرف وقت و با دقت دانش كار را فرا گرفته و آن را بومي مي‌كنند.
استاندار فارس اجراي 25 كيلومتر تونل مترو توسط مهندسان و متخصصان ايراني در طول 6 سال را نشان دهنده عزم جدي براي توسعه قطار شهري دانست و گفت: البته مجموعه قطار شهري مظلوم هستند چون زيرزمين كار مي‌كنند، اگرچه با كار زيرزميني مخالف هستيم اما اين كار زيرزميني با توجه به ويژگي‌ها و تأثيرات آن از هر جهت استثنا بوده و مورد تأييد ما قرار دارد!
وي مقايسه روند پيشرفت فيزيكي قطار شهري در شيراز با ساير شهرهاي كشور را با توجه به طول مسير و خصوصيات كار نشان مي‌دهند خوب و قابل قبول بودن كار در شيراز قلمداد كرد.
احمدزاده با اشاره به سخنان مهندس معين گفت:‌ 85 درصد از اين پروژه در دوران دولت نهم و دهم اجرايي شده است، اين يعني از 520 ميليارد تومان اختصاص داده شده به اين پروژه 400 ميليارد در اين دوران اختصاص داده شده است.
استاندار فارس با تصريح اينكه دست كارگران مترو شيراز را مي‌بوسد،‌ گفت:‌ كار اصلي را اين كارگران و مهندسان ايراني انجام دادند، مهندسان جوان مبتكر، خلاق و توانمند ايراني كه حتي در كشورهاي عربي هم پروژه‌هاي خوبي را گرفته‌اند.
وي دست‌آوردهاي عرصه مهندسي و علمي را حاصل اعتماد به جوانان قلمداد و گفت: اعتماد به جوانان متخصص زايش و پويش و توسعه را به دنبال دارد.
استاندار فارس دولت دكتر احمدي نژاد را دولتي جوان عنوان و با تصريح اينكه بيشترين تعداد مسؤلان جوان در دولت‌هاي نهم و دهم حضور داشته‌اند، گفت: امروز فارس به كارگاه توسعه تبديل شده است، انجام بيش از 80 نفر با 2500 مصوبه، نشان از عزم جدي براي توسعه اين استان است.
احمدزاده گفت: ايران در افق 1404 بايد مقتدرتر و توانمندتر بوده و يك الگوي مناسب ايراني، اسلامي در اقصي نقاط عالم عرضه كند.

توضیحات من : این موفقیت بزرگ رو به تمامی شیرازیهای عزیز تبریک میگم.امیدوارم هر چه زودتر هم واگن ها آماده بشن تا شیراز با راه اندازی مترو و بهره برداری از اون قدمی لیند رو در رسیدن به عمران و آبادانی شهری بردارد.اما یک سوال از استاندار محترم : زمانیکه اعلام میشه واگن های مترو تا سال 92 آماده میشن ، با کدام واگن 10 کیلومتر مترو افتتاح خواهد شد؟؟؟استادندار عزیز بیایید بریا یکبار هم که شده شیرینی یک اتفاق خوب رو با دادن وعده های غیر ممکن برای مردم تلخ نکنیم.چه خوب بود که استاندار با صراحت از مشکلات تامین واگن میگفت و با اطمینان از افتتاح کامل خط 1 مترو در سال 92.


8 آبان 1389

1 نظرات:

سام گفت...

حالا که پروژه خط 1 مترو به پایان رسید قبل از اجرای خط 2 و3 اول بهتر است 2 تونل آب رسانی بزرگ که اب باران و ابهای سطحی خیابانها که به این تونلهای آبرسان میرسد از زیر رودخانه خشک احداث شود و سپس رودخانه خشک را تبدیل به یک بزرگراه کنیم که بار ترافیکی شیراز را بسیار کم میکند . این طرح نیاز به مطالعه زیادی دارد اما پروژه بسیار عالی میشود.