راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه
به طول 442 کيلومتر
انشعاب اهرم - عسلويه 205 کيلومتر ، جمع کل 647 کيلومتر
اهداف اصلي طرح :
- اتصال بندر بوشهر به شبکه راه آهن سراسري و ايجاد يک شبکه حمل و نقل
- برقراري ارتباط ميان استانهاي بوشهر و فارس و ديگر استانهاي کشور
- با عنايت به پتانسيلهاي موجود در منطقه در زمينه هاي تامين انرژي از جمله تاسيسات نفت و گاز عسلويه و تاسيسات هسته اي بوشهر راه آهن شيراز - بوشهر مي تواند نقش مهمي در توسعه و بهره برداري ايفا نمايد .
مشاوران : ( مهندسين مشاور )
اتحادراه ، راه آهن راه ، هراز راه ، ايران استن
پيمانکاران : ( شرکتهاي ) رهپيرا ، راهسازي ايران ، شوسه
مشخصات فني طرح :
تعداد تونل : 30 دستگاه
جمع طول تونلها : 21000 متر
طول بلندترين تونل : 4100 متر
تعداد پل بزرگ : 25 دستگاه
جمع طول پلهاي بزرگ : 4700 متر
طول بلندترين پل : 700 متر
حداکثر سرعت : مسافري 160 km/h ، باري 120 km/h
حداکثر شيب : 15 درهزار
حداقل شعاع قوس افقي : 700 متر براي مناطق پر عارضه 500 متر
بار محوري : 25 تن
برآورد اوليه هزينه احداث : 8500 ميليارد ريال
زمان شروع اجرا : اسفند 1386
به طول 442 کيلومتر
انشعاب اهرم - عسلويه 205 کيلومتر ، جمع کل 647 کيلومتر
اهداف اصلي طرح :
- اتصال بندر بوشهر به شبکه راه آهن سراسري و ايجاد يک شبکه حمل و نقل
- برقراري ارتباط ميان استانهاي بوشهر و فارس و ديگر استانهاي کشور
- با عنايت به پتانسيلهاي موجود در منطقه در زمينه هاي تامين انرژي از جمله تاسيسات نفت و گاز عسلويه و تاسيسات هسته اي بوشهر راه آهن شيراز - بوشهر مي تواند نقش مهمي در توسعه و بهره برداري ايفا نمايد .
مشاوران : ( مهندسين مشاور )
اتحادراه ، راه آهن راه ، هراز راه ، ايران استن
پيمانکاران : ( شرکتهاي ) رهپيرا ، راهسازي ايران ، شوسه
مشخصات فني طرح :
تعداد تونل : 30 دستگاه
جمع طول تونلها : 21000 متر
طول بلندترين تونل : 4100 متر
تعداد پل بزرگ : 25 دستگاه
جمع طول پلهاي بزرگ : 4700 متر
طول بلندترين پل : 700 متر
حداکثر سرعت : مسافري 160 km/h ، باري 120 km/h
حداکثر شيب : 15 درهزار
حداقل شعاع قوس افقي : 700 متر براي مناطق پر عارضه 500 متر
بار محوري : 25 تن
برآورد اوليه هزينه احداث : 8500 ميليارد ريال
زمان شروع اجرا : اسفند 1386
0 نظرات:
ارسال یک نظر