به منظور کاهش ترافیک شهری
سیستم های هوشمند، «مسیر چراغ سبز» را از تقاطع های
شیراز عبور می دهند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی «مسیر چراغ سبز» و عبور آن از چهارراه های شهر شیراز خبر داد و گفت: «مسیر چراغ سبز» در راستای کاهش ترافیک سطح شهر در چهارراه های سطح شهر تعریف شده است که بر اساس آن زمان بندی حرکتی و مدیریت چراغ های فرماندهی به گونه ای صورت می گیرد که خودرویی که از چراغ سبز یک چهارراه عبور می کند در تقاطع بعدی نیز به چراغ سبز برسد و به این ترتیب تعداد خودروهای متوقف پشت چراغ های قرمز و مدت این توقف به کمترین میزان کاهش می یابد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری، حمیدرضا ناصری تشریح کرد: جهت اجرای این طرح تقاطع های سطح شهر به نرم افزارهای هوشمندی مجهز می شوند که با ثبت اطلاعات مربوط به مسافت بین دو تقاطع، سرعت مجاز خودرو و زمان تعویض چراغ های فرماندهی ، هماهنگی های لازم را بین کلیه تقاطع ها ایجاد می کنند همچنین دستگاه های واسطی در عمق زمین نصب می شود و اطلاعاتی را که از سازمان کنترل ترافیک به چراغ های فرماندهی ارسال می شود پردازش و اجرا می نمایند. وی با بیان این مطلب که 64 تقاطع موجود در شهر شیراز به این نرم افزار مجهز می شوند گفت: هم اکنون چهارراه های حسینه 15 خرداد، سینما سعدی، ملاصدرا، بنفشه و خلدبرین در حال تجهیز به این نرم افزار و قرار گرفتن در «مسیر چراغ سبز» می باشند که پیش بینی می شود با تکمیل اجرای این طرح، بار ترافیک شهر شیراز به نسبت روان شود. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ای همچون سیستم هوشمند و نظارت تصویری در کنار همیاری پلیس، نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت که در این راستا مجموعه شهرداری به روز رسانی نرم افزارها و تعامل تنگاتنگ با پلیس را همواره در برنامه های خود قرار داده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز ، محدوده ترافيکي شهر شيراز را 830 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: اين محدوده ترافيکي از ميدان نمازي ، خيابان ملاصدرا ، چهار راه بنفشه، ميدان فرودگاه قديم به سمت ميدان دفاع مقدس ، ميدان ولي عصر، بلوار سيبويه از سمت دروازه کازرون، خيابان ساحلي و ميدان دانشجو است .
اين مسوول افزود: براي اجراي اين محدوده ترافيکي ،نيازمند زيرساخت هاي ترافيکي شهر شيراز هستيم بدين معنا که در محدوده ترافيکي اين شهر مي بايست ، امکاناتي را فراهم کنيم که مردم براي ورود به اين محدوده از خودروهاي شخصي ، استفاده نکنند زيرا در اين محدوده تقريبا عمده مراکز آموزشي، تجاري ،اداري و بخشي از مراکز درماني واقع شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز افزود: مردم براي تامين نيازهاي خود در محدوده ياد شده نيازمند زيرساخت هايي هستند که مهمترين آنها، حمل و نقل عمومي است .
وي با اشاره به اينکه احداث پروژه قطار شهري که هم اينک در حال احداث است يکي از زيرساخت هاي محدوده ترافيکي شيراز محسوب مي شود گفت: موضوع اتوبوسراني و راه اندازي خطوط ويژه نيز از جمله زير ساختهاي اين محدوده تلقي مي شود.
ناصري ادامه داد: هم اينک در شهر شيراز 42 کيلومتر ، خط اتوبوسراني مصوب وجود دارد که از اين ميزان 23 کيلومتر آن در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد تا در گام نخست ، يک مسير مطمئن و پر سرعت را براي سامانه اتوبوسراني طراحي کنيم ، بدين معنا که اتوبوس ها، همانند خودروهاي شخصي تک سرنشين در ترافيک نمانند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز اضافه کرد: اتوبوسراني هنگامي مي تواند به مطلوبيت و بهره وري دست يابد که بتواند در خطوط ويژه حرکت کند و هم اينک اين طرح در شيراز به تصويب رسيده است و با تعاملي که با پليس انجام شده است، خط ويژه اتوبوسراني در محور ميدان شاهزاده قاسم تا شاهچراغ ( ع)، ميدان دفاع مقدس ، سرتاسر خيابان لطفعلي خان تا ابتداي خيابان ملاصدرا برقرار خواهد شد.
ناصري افزود: هم اکنون اين طرح در دست مطالعه و اجراست و پيش بيني مي شود ظرف سه ماه آينده ، دو خط ويژه اتوبوسراني در اين شهر به بهره برداري رسد.
وي بيان کرد: تامين پارکينگ در حاشيه نيز يکي ديگر از مولفه هاي مباحث محدوده ترافيکي است و هم اينک شهر شيراز براي تحقق اين مهم ، به 15 هزار واحد پارکينگ نياز دارد که در حال حاضر حدود پنج هزار و 500 واحد پارکينگ بصورت حاشيه اي در دست انجام است و افزون بر اين نيز اين شهر نيازمند هشت هزار و 500 واحد پارکينگ است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان کرد: براي انجام اين امر، 10 ميليارد ريال طبق قراردادهاي منعقد شده، سرمايه گذاري شده است و اين در حالي است که ما براي احداث هر واحد پارکينگ سرپوشيده يا طبقاتي به 150 ميليون ريال اعتبار نيازمنديم.
وي گفت: بايد اصالت را به خودروهاي حمل و نقل عمومي بدهيم و اين به معناي اعمال محدوديت ترافيکي است و به همين سبب ، براي سهولت در تردد ، مردم بايد از اين وسايل استفاده کنند و از اين رو مي بايست ساختار شهر را براي ناوگان حمل و نقل عمومي آماده کنيم تا مردم ترغيب به استفاده از اين ناوگان شوند.
ناصري بيان کرد: تا پايان امسال با 10 ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شده، سامانه پارکينگ مکانيزه طبقاتي را با ظرفيت 120 واحد در خيابان ارديبهشت شيراز به اجرا درخواهيم آورد.
وي، فاز دوم محدوده ترافيکي شيراز را، کنترل اين محدوده اعلام کرد و گفت: هم اينک امور اجرايي اين فاز مبني بر ملاک قرار دادن زوج و فرد بودن و يا محدوديت ورود خودروها به محدوده ترافيکي ، در دست مطالعه و بررسي است و پيش بيني مي شود ، نتيجه اين مطالعات تا پايان امسال ارائه شود و پس از تصويب آن در شوراي ترافيک استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان داشت: در طرح هاي بلند مدت براي حل مشکلات ترافيک شهر شيراز و تسهيل در
ايمن و روان سازي ترافيک اين شهر،، حوزه معاونت عمراني شهرداري اين شهر ، فعاليت گسترده اي را دردست اجرا دارد از جمله احداث تونل فضيلت و بزرگراه کوهسار مهدي که هم اکنون در دست اجراست و همچنين تقاطع هاي غير همسطحي که در سطح شهر شيراز عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
وي گفت: همچنين در قالب نگرش بلندمدت نيز در نظر داريم در حلقه هاي بيروني شهر شيراز ،دسترسي هاي مناسب را فراهم کنيم تا افرادي که به شهر وارد مي شوند ، وارد مرکز اين شهر نشوند و همچنين دسترسي هاي جانبي در اين زمينه نيز فراهم شود تا رينگ هاي دور شهر کامل شود و از اين طريق از بار ترافيک هاي حاشيه اي شيراز، بکاهيم.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان کرد: بدون ترديدما هنگامي مي توانيم در زمينه ارتقاي سطح فرهنگ تلاش کنيم که ابزار آن نيز فراهم باشد و خط کشي يکي از مهمترين نيازهاي شهر شيراز است.
ناصري افزود: تا کنون بالاترين هزينه تسهيلات ترافيکي در شهر شيراز در امر خط کشي خيابان ها انجام شده است به نحوي که سالانه نزديک به هشت ميليارد ريال در اين زمينه ، هزينه مي شود.
وي در مورد محو شدن سريع رنگ هاي خطوط خط کشي شده خبايان هاي شيرازاظهار داشت: آثار گرد و غبار ، آلودگي و نوع مصالح فني که در آسفالت خيابان هاي اين شهر بکار گرفته شده است، موجب محو شدن سريع رنگ هاي خط کشي مي شود.
وي گفت: ساختار شهر شيراز به لحاظ نوع شرايط آب و هوايي و همچنين ساختار موادي که در سطح شهر و آسفالت ها بکار گرفته مي شود بگونه اي است که اين خط کشي ها به سرعت بر اثر عبور و مرور خودروها، محو مي شود.
ناصري افزود: براي حل اين مشکل با دانشکده پليمر دانشگاه تهران ، قراردادي منعقد کرده ايم و علاوه بر اين نيز طي سال هاي اخير تلاش زيادي در زمينه ارتقاي رنگ ها انجام داده شده است و از رنگ هاي دو جزيي در اين خصوص استفاده شده است ولي اين نقيصه شيميايي هنوز حل نشده است.
او ادامه داد:حتي با کمپاني هاي مختلفي با خارج از کشور وارد مذاکره شده ايم و براي حل اين مشکل از رنگ هاي خارجي استفاده کرده ايم ولي اين مشکل همچنان باقي است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز اعلام آمادگي کرد ، چنانچه مراکز دانشگاهي و افراد شخصي مي توانند در ارتقاي سطح علمي و فني رنگ ترافيکي به شهرداري شيراز کمک کنند ، اين شهرداري حاضر به پذيرش نظريه هاي علمي ، کارشناسي و فني آنان است و هزينه آن را پرداخت خواهد کرد.
توضیحات من : شهرداری پس از سالها و البته کمی دیر به فکر مدیریت متمرکز و هدفمند ترافیک مرکز شهر کرده است که البته بسیار نیک و پسندیده است ! اما آنجور که از شواهد پیداست هنوز هیچ طرح واضحی برای اجرا وجود ندارد و تنها به ذکر محدوده ی احتمالی طرح ترافیک و مساحت آن اشاره شده است.اینکه برای اجرای این طرح بزرگ نیازمند ایجاد زیرساختهایی نظیر پارکینگ های مکانیزه طبقاتی ، خطوط اتوبوس تندرو ، تابلوهای هوشمند راهنمای شهری ، افتتاح هرچه زودتر مترو و از همه مهمتر فرهنگ سازی هستیم.تجربه ی تلخ خطی سازی خطوط تاکسیرانی که عملا با شکست مواجه شد و عدم استفاده بهینه از ظرفیت کامل کارت بلیط الکترونیک اتوبوس دورن شهری همگی به عدم ایجاد فرهنگ مناسب در زمینه ی مربوطه برمیگردد. قصد ایجاد فضای منفی ندارم اما اگر شهرداری از قبل زیرساخت های لازم را فراهم نکند و برای ایجاد فرهنگ مناسب و ایجاد جو مثبت در جهت اجرای طرح محدوده ی ترافیکی شیراز اقدامی سریع با توجه به آغاز این طرح از سال 90 انجام ندهد ، بدون هیچ شکی این طرح با شکست مواجه خواهد شد. طرحی که اگر با کارشناسی کامل و با درنظر گرفتن تمام ابعاد اجرایی ، به مرحله اجرا درآید می تواند ترافیک کور مرکز شیراز را که تنها نیازمند یک مدیریت واحد و البته مدرن هست را برای همیشه برطرف کند.
نوشته شده توسط امین در روز جمعه ، 17 اردی بهشت 1389 ، ساعت 22:15 .
محدوده ترافیکی شیراز اجرایی می شود
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز ، محدوده ترافيکي شهر شيراز را 830 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: اين محدوده ترافيکي از ميدان نمازي ، خيابان ملاصدرا ، چهار راه بنفشه، ميدان فرودگاه قديم به سمت ميدان دفاع مقدس ، ميدان ولي عصر، بلوار سيبويه از سمت دروازه کازرون، خيابان ساحلي و ميدان دانشجو است .
اين مسوول افزود: براي اجراي اين محدوده ترافيکي ،نيازمند زيرساخت هاي ترافيکي شهر شيراز هستيم بدين معنا که در محدوده ترافيکي اين شهر مي بايست ، امکاناتي را فراهم کنيم که مردم براي ورود به اين محدوده از خودروهاي شخصي ، استفاده نکنند زيرا در اين محدوده تقريبا عمده مراکز آموزشي، تجاري ،اداري و بخشي از مراکز درماني واقع شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز افزود: مردم براي تامين نيازهاي خود در محدوده ياد شده نيازمند زيرساخت هايي هستند که مهمترين آنها، حمل و نقل عمومي است .
وي با اشاره به اينکه احداث پروژه قطار شهري که هم اينک در حال احداث است يکي از زيرساخت هاي محدوده ترافيکي شيراز محسوب مي شود گفت: موضوع اتوبوسراني و راه اندازي خطوط ويژه نيز از جمله زير ساختهاي اين محدوده تلقي مي شود.
ناصري ادامه داد: هم اينک در شهر شيراز 42 کيلومتر ، خط اتوبوسراني مصوب وجود دارد که از اين ميزان 23 کيلومتر آن در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد تا در گام نخست ، يک مسير مطمئن و پر سرعت را براي سامانه اتوبوسراني طراحي کنيم ، بدين معنا که اتوبوس ها، همانند خودروهاي شخصي تک سرنشين در ترافيک نمانند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز اضافه کرد: اتوبوسراني هنگامي مي تواند به مطلوبيت و بهره وري دست يابد که بتواند در خطوط ويژه حرکت کند و هم اينک اين طرح در شيراز به تصويب رسيده است و با تعاملي که با پليس انجام شده است، خط ويژه اتوبوسراني در محور ميدان شاهزاده قاسم تا شاهچراغ ( ع)، ميدان دفاع مقدس ، سرتاسر خيابان لطفعلي خان تا ابتداي خيابان ملاصدرا برقرار خواهد شد.
محدوده ترافیکی شیراز
ناصري افزود: هم اکنون اين طرح در دست مطالعه و اجراست و پيش بيني مي شود ظرف سه ماه آينده ، دو خط ويژه اتوبوسراني در اين شهر به بهره برداري رسد.
وي بيان کرد: تامين پارکينگ در حاشيه نيز يکي ديگر از مولفه هاي مباحث محدوده ترافيکي است و هم اينک شهر شيراز براي تحقق اين مهم ، به 15 هزار واحد پارکينگ نياز دارد که در حال حاضر حدود پنج هزار و 500 واحد پارکينگ بصورت حاشيه اي در دست انجام است و افزون بر اين نيز اين شهر نيازمند هشت هزار و 500 واحد پارکينگ است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان کرد: براي انجام اين امر، 10 ميليارد ريال طبق قراردادهاي منعقد شده، سرمايه گذاري شده است و اين در حالي است که ما براي احداث هر واحد پارکينگ سرپوشيده يا طبقاتي به 150 ميليون ريال اعتبار نيازمنديم.
وي گفت: بايد اصالت را به خودروهاي حمل و نقل عمومي بدهيم و اين به معناي اعمال محدوديت ترافيکي است و به همين سبب ، براي سهولت در تردد ، مردم بايد از اين وسايل استفاده کنند و از اين رو مي بايست ساختار شهر را براي ناوگان حمل و نقل عمومي آماده کنيم تا مردم ترغيب به استفاده از اين ناوگان شوند.
ناصري بيان کرد: تا پايان امسال با 10 ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شده، سامانه پارکينگ مکانيزه طبقاتي را با ظرفيت 120 واحد در خيابان ارديبهشت شيراز به اجرا درخواهيم آورد.
وي، فاز دوم محدوده ترافيکي شيراز را، کنترل اين محدوده اعلام کرد و گفت: هم اينک امور اجرايي اين فاز مبني بر ملاک قرار دادن زوج و فرد بودن و يا محدوديت ورود خودروها به محدوده ترافيکي ، در دست مطالعه و بررسي است و پيش بيني مي شود ، نتيجه اين مطالعات تا پايان امسال ارائه شود و پس از تصويب آن در شوراي ترافيک استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان داشت: در طرح هاي بلند مدت براي حل مشکلات ترافيک شهر شيراز و تسهيل در
ايمن و روان سازي ترافيک اين شهر،، حوزه معاونت عمراني شهرداري اين شهر ، فعاليت گسترده اي را دردست اجرا دارد از جمله احداث تونل فضيلت و بزرگراه کوهسار مهدي که هم اکنون در دست اجراست و همچنين تقاطع هاي غير همسطحي که در سطح شهر شيراز عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
وي گفت: همچنين در قالب نگرش بلندمدت نيز در نظر داريم در حلقه هاي بيروني شهر شيراز ،دسترسي هاي مناسب را فراهم کنيم تا افرادي که به شهر وارد مي شوند ، وارد مرکز اين شهر نشوند و همچنين دسترسي هاي جانبي در اين زمينه نيز فراهم شود تا رينگ هاي دور شهر کامل شود و از اين طريق از بار ترافيک هاي حاشيه اي شيراز، بکاهيم.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز بيان کرد: بدون ترديدما هنگامي مي توانيم در زمينه ارتقاي سطح فرهنگ تلاش کنيم که ابزار آن نيز فراهم باشد و خط کشي يکي از مهمترين نيازهاي شهر شيراز است.
ناصري افزود: تا کنون بالاترين هزينه تسهيلات ترافيکي در شهر شيراز در امر خط کشي خيابان ها انجام شده است به نحوي که سالانه نزديک به هشت ميليارد ريال در اين زمينه ، هزينه مي شود.
وي در مورد محو شدن سريع رنگ هاي خطوط خط کشي شده خبايان هاي شيرازاظهار داشت: آثار گرد و غبار ، آلودگي و نوع مصالح فني که در آسفالت خيابان هاي اين شهر بکار گرفته شده است، موجب محو شدن سريع رنگ هاي خط کشي مي شود.
وي گفت: ساختار شهر شيراز به لحاظ نوع شرايط آب و هوايي و همچنين ساختار موادي که در سطح شهر و آسفالت ها بکار گرفته مي شود بگونه اي است که اين خط کشي ها به سرعت بر اثر عبور و مرور خودروها، محو مي شود.
ناصري افزود: براي حل اين مشکل با دانشکده پليمر دانشگاه تهران ، قراردادي منعقد کرده ايم و علاوه بر اين نيز طي سال هاي اخير تلاش زيادي در زمينه ارتقاي رنگ ها انجام داده شده است و از رنگ هاي دو جزيي در اين خصوص استفاده شده است ولي اين نقيصه شيميايي هنوز حل نشده است.
او ادامه داد:حتي با کمپاني هاي مختلفي با خارج از کشور وارد مذاکره شده ايم و براي حل اين مشکل از رنگ هاي خارجي استفاده کرده ايم ولي اين مشکل همچنان باقي است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري شيراز اعلام آمادگي کرد ، چنانچه مراکز دانشگاهي و افراد شخصي مي توانند در ارتقاي سطح علمي و فني رنگ ترافيکي به شهرداري شيراز کمک کنند ، اين شهرداري حاضر به پذيرش نظريه هاي علمي ، کارشناسي و فني آنان است و هزينه آن را پرداخت خواهد کرد.
توضیحات من : شهرداری پس از سالها و البته کمی دیر به فکر مدیریت متمرکز و هدفمند ترافیک مرکز شهر کرده است که البته بسیار نیک و پسندیده است ! اما آنجور که از شواهد پیداست هنوز هیچ طرح واضحی برای اجرا وجود ندارد و تنها به ذکر محدوده ی احتمالی طرح ترافیک و مساحت آن اشاره شده است.اینکه برای اجرای این طرح بزرگ نیازمند ایجاد زیرساختهایی نظیر پارکینگ های مکانیزه طبقاتی ، خطوط اتوبوس تندرو ، تابلوهای هوشمند راهنمای شهری ، افتتاح هرچه زودتر مترو و از همه مهمتر فرهنگ سازی هستیم.تجربه ی تلخ خطی سازی خطوط تاکسیرانی که عملا با شکست مواجه شد و عدم استفاده بهینه از ظرفیت کامل کارت بلیط الکترونیک اتوبوس دورن شهری همگی به عدم ایجاد فرهنگ مناسب در زمینه ی مربوطه برمیگردد. قصد ایجاد فضای منفی ندارم اما اگر شهرداری از قبل زیرساخت های لازم را فراهم نکند و برای ایجاد فرهنگ مناسب و ایجاد جو مثبت در جهت اجرای طرح محدوده ی ترافیکی شیراز اقدامی سریع با توجه به آغاز این طرح از سال 90 انجام ندهد ، بدون هیچ شکی این طرح با شکست مواجه خواهد شد. طرحی که اگر با کارشناسی کامل و با درنظر گرفتن تمام ابعاد اجرایی ، به مرحله اجرا درآید می تواند ترافیک کور مرکز شیراز را که تنها نیازمند یک مدیریت واحد و البته مدرن هست را برای همیشه برطرف کند.
نوشته شده توسط امین در روز جمعه ، 17 اردی بهشت 1389 ، ساعت 22:15 .
4 نظرات:
امین جان این روزا با سرعتت در آپ کردن وبلاگ واقعا مارو خوشحال کردی....و طبق معمول پست های عالی.....من امروز رفته بودم خونه عموم اینا بعد دیدم دارن قطعه های ساخته شده پایین پل فضیلت رو روش نصب می کنن....به نظر میرسه داره کاره تقاطع به سرعت پیش میره...اینم چند تا عکس..البته ببخشید که رزولوشن پایینه چون گوشی خودم همرام نبود...
تقاطع غیر همسط فضیلت-سرداران ( پل فضیلت)
http://www.imgplace.com/viewimg580/4971/11dsc02330.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3200/86dsc02332.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/2923/79dsc02337.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/7633/56dsc02338.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/9875/45dsc02341.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3563/71dsc02344.jpg
عکس ها رو از رو پشت بوم عموم اینا گرفتم....اگه بازم عکس از این تقاطع خواستین بگو تا برات بذارم...
امین جان این روزا داری مارو با سریع آپدیت کردن وبلاگت خوشحال میکنی....و طبق معمول هم عالی....امروز رفته بودم خونه عموم اینا که دیدم دارن قطعاتی که قبلا ساخته شدن رو روی پل فضیلت میذارن...چند تا عکس هم گرفتم..البته ببخشید که رزولوشن پایینه چون گوشی خودم همرام نبود....
تقاطع غیر همسطح فضیلت-سرداران(پل فضیلت)
http://www.imgplace.com/viewimg580/4971/11dsc02330.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3200/86dsc02332.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/2923/79dsc02337.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/7633/56dsc02338.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/9875/45dsc02341.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3563/71dsc02344.jpg
عکس ها رو از پشت بوم عموم اینا گرفتم....اگه بعدا عکس از این تقاطع خواستین بگین تا براتون بگیرم...
امین جان این روزا داری مارو با سریع آپدیت کردن وبلاگت خوشحال میکنی....و طبق معمول هم عالی....امروز رفته بودم خونه عموم اینا که دیدم دارن قطعاتی که قبلا ساخته شدن رو روی پل فضیلت میذارن...چند تا عکس هم گرفتم..البته ببخشید که رزولوشن پایینه چون گوشی خودم همرام نبود....
تقاطع غیر همسطح فضیلت-سرداران(پل فضیلت)
http://www.imgplace.com/viewimg580/4971/11dsc02330.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3200/86dsc02332.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/2923/79dsc02337.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/7633/56dsc02338.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/9875/45dsc02341.jpg
http://www.imgplace.com/viewimg580/3563/71dsc02344.jpg
عکس ها رو از پشت بوم عموم اینا گرفتم....اگه بعدا عکس از این تقاطع خواستین بگین تا براتون بگیرم...
merc az zahmate axa,Vali moteasefane axa baz nemishan.
x
ارسال یک نظر