خط پرواز هفتگی شیراز - استانبول از هفته آخر اسفند 89 بطور رسمی افتتاح شد.این پرواز توسط شرکت هوایی ترکیش ایرویز راه اندازی شده و در هر هفته 4 پرواز در این خط انجام خواهد شد.
با افتتاح این خط مسافران برای سفر به مناطق مرکزی و جنوبی ایران از سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس بی نیاز خواهند شد و مسافرت آنها 7 ساعت کوتاه تر خواهد شد.
مشاور نخست وزير تركيه گفت: با راهاندازي خط استانبول از مقصد شيراز و تعاملات بين تجار ايران و تركيه اقتصاد دو كشور متحول ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، توران ارول چهارشنبه شب به دنبال راهاندازي خط شيراز ـ استانبول در يك نشست خبري اظهار داشت: 40 سال گذشته خطوط ايران و تركيه در تهران شروع به فعاليت كرد كه امروز بعد از مشهد و تبريز، شيراز چهارمين نقطه خط ايران ـ استانبول شروع به فعاليت كرده است.
عضو هيئت مديره هواپيمايي تركيه با بيان اينكه با افتتاح اين خط در ايران در هر هفته 30 پرواز داريم، افزود: در گذشته به دليل نبود خط مستقيم شيراز ـ استانبول مسافران شيرازي براي سفر به استانبول سفري 10 ساعته را طي ميكردند اما هماكنون با راهاندازي اين خط مستقيم زمان اين سفر به 3،5 ساعت كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: ما تنها حملكننده مسافر نيستيم بلكه با ورود و خروج بيزينسهايي با فرهنگهاي مختلف اقتصاد و سرمايهگذاري را وارد ميكنيم كه در همين راستا با توجه به پروازهاي ما به 180 نقطه جهان با راهاندازي اين خط شيراز را به 180 نقطه دنيا متصل ميكنيم.
اين مقام كشور تركيه، اضافه كرد: در برنامهريزيهاي انجام شده با راهاندازي اين خط هر هفته 70 هزار مسافر در اين خط جابهجا ميشوند.
مشاور نخست وزير تركيه در امور اقتصادي با بيان اينكه ما در اروپا در رتبه سوم ناوگان هوايي هستيم، بيان داشت: ايران در صادرات تركيه در رتبه دهم و در واردات در رتبه هشتم است كه اين رتبه براي كشور ايران مطلوب نيست و اين امر به گذشته تاريخي ايران و تركيه بر ميگردد.
وي تصريح كرد: اميدواريم با راهاندازي اين خط و خطوط ديگر در ايران بتوانيم مناسبات اقتصادي و فرهنگي ايران و تركيه را تقويت كنيم.
* راهاندازي خط پروازي استانبول ـ شيراز در مناسبات اقتصادي تأثير بسزايي دارد
مديرکل فرودگاههاي استان فارس نيز در اين مراسم گفت: راهاندازي خط استانبول از مقصد شيراز در مناسبات اقتصادي و فرهنگي شهر فرهنگي شيراز و استانبول تأثير بسزايي را دارد.
حميدرضا سيدي بيان داشت: اميدواريم، بتوانيم با سرويسدهي مناسب شرکت ترکيش روابط دو کشور را مطلوب و دو جانبه کنيم.
اين مقام فرودگاهي افزود: فرودگاه بينالمللي دستغيب در جنوب و مرکز پنج استان بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد، يزد، کرمانشاه و هرمزگان ميتواند ايستگاه مطلوب هواپيمايي ترکيش و خدماتدهي بهتر اين شرکت باشد.
وي تصريح کرد: در فرودگاه بينالمللي شيراز 80 پرواز رفت و برگشت داخلي و 12 پرواز بينالمللي در 11 مسير خارجي داريم.
مديرکل فرودگاههاي استان فارس با بيان اينکه از شرکتهاي هواپيمايي و ساير شرکتهاي ترکيه براي سرمايهگذاري در فرودگاه بينالمللي شيراز دعوت ميکنيم، اضافه کرد: در حال حاضر پروژه ترمينال داخلي با متراژ 22 هزار متر مربع و اعتباري افزون بر 55 ميليون تومان طرف مذاکره با دو شرکت ترکيهاي و يک شرکت قطري است که به شرکت ترکيه پيشنهاد ميکنيم در اين پروژه سرمايهگذاري کنند.
سيدي پروژه داخلي پارکينگ طبقاتي و فرودگاه آموزشي زرقان را از ديگر پروژههاي فرودگاههاي استان فارس برشمرد.
اين مقام فرودگاهي از مقامات ترکيه خواست تا هميشه حرمت مسافران شيرازي را نگه دارند چرا که احترام گذاشتن به مسافران موجب تعامل دو طرفه و تأثير مثبت در روابط بين ايران، شيراز و استانبول ميشود.
26 اسفند 89.
با افتتاح این خط مسافران برای سفر به مناطق مرکزی و جنوبی ایران از سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس بی نیاز خواهند شد و مسافرت آنها 7 ساعت کوتاه تر خواهد شد.
مشاور نخست وزير تركيه گفت: با راهاندازي خط استانبول از مقصد شيراز و تعاملات بين تجار ايران و تركيه اقتصاد دو كشور متحول ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، توران ارول چهارشنبه شب به دنبال راهاندازي خط شيراز ـ استانبول در يك نشست خبري اظهار داشت: 40 سال گذشته خطوط ايران و تركيه در تهران شروع به فعاليت كرد كه امروز بعد از مشهد و تبريز، شيراز چهارمين نقطه خط ايران ـ استانبول شروع به فعاليت كرده است.
عضو هيئت مديره هواپيمايي تركيه با بيان اينكه با افتتاح اين خط در ايران در هر هفته 30 پرواز داريم، افزود: در گذشته به دليل نبود خط مستقيم شيراز ـ استانبول مسافران شيرازي براي سفر به استانبول سفري 10 ساعته را طي ميكردند اما هماكنون با راهاندازي اين خط مستقيم زمان اين سفر به 3،5 ساعت كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: ما تنها حملكننده مسافر نيستيم بلكه با ورود و خروج بيزينسهايي با فرهنگهاي مختلف اقتصاد و سرمايهگذاري را وارد ميكنيم كه در همين راستا با توجه به پروازهاي ما به 180 نقطه جهان با راهاندازي اين خط شيراز را به 180 نقطه دنيا متصل ميكنيم.
اين مقام كشور تركيه، اضافه كرد: در برنامهريزيهاي انجام شده با راهاندازي اين خط هر هفته 70 هزار مسافر در اين خط جابهجا ميشوند.
مشاور نخست وزير تركيه در امور اقتصادي با بيان اينكه ما در اروپا در رتبه سوم ناوگان هوايي هستيم، بيان داشت: ايران در صادرات تركيه در رتبه دهم و در واردات در رتبه هشتم است كه اين رتبه براي كشور ايران مطلوب نيست و اين امر به گذشته تاريخي ايران و تركيه بر ميگردد.
وي تصريح كرد: اميدواريم با راهاندازي اين خط و خطوط ديگر در ايران بتوانيم مناسبات اقتصادي و فرهنگي ايران و تركيه را تقويت كنيم.
* راهاندازي خط پروازي استانبول ـ شيراز در مناسبات اقتصادي تأثير بسزايي دارد
مديرکل فرودگاههاي استان فارس نيز در اين مراسم گفت: راهاندازي خط استانبول از مقصد شيراز در مناسبات اقتصادي و فرهنگي شهر فرهنگي شيراز و استانبول تأثير بسزايي را دارد.
حميدرضا سيدي بيان داشت: اميدواريم، بتوانيم با سرويسدهي مناسب شرکت ترکيش روابط دو کشور را مطلوب و دو جانبه کنيم.
اين مقام فرودگاهي افزود: فرودگاه بينالمللي دستغيب در جنوب و مرکز پنج استان بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد، يزد، کرمانشاه و هرمزگان ميتواند ايستگاه مطلوب هواپيمايي ترکيش و خدماتدهي بهتر اين شرکت باشد.
وي تصريح کرد: در فرودگاه بينالمللي شيراز 80 پرواز رفت و برگشت داخلي و 12 پرواز بينالمللي در 11 مسير خارجي داريم.
مديرکل فرودگاههاي استان فارس با بيان اينکه از شرکتهاي هواپيمايي و ساير شرکتهاي ترکيه براي سرمايهگذاري در فرودگاه بينالمللي شيراز دعوت ميکنيم، اضافه کرد: در حال حاضر پروژه ترمينال داخلي با متراژ 22 هزار متر مربع و اعتباري افزون بر 55 ميليون تومان طرف مذاکره با دو شرکت ترکيهاي و يک شرکت قطري است که به شرکت ترکيه پيشنهاد ميکنيم در اين پروژه سرمايهگذاري کنند.
سيدي پروژه داخلي پارکينگ طبقاتي و فرودگاه آموزشي زرقان را از ديگر پروژههاي فرودگاههاي استان فارس برشمرد.
اين مقام فرودگاهي از مقامات ترکيه خواست تا هميشه حرمت مسافران شيرازي را نگه دارند چرا که احترام گذاشتن به مسافران موجب تعامل دو طرفه و تأثير مثبت در روابط بين ايران، شيراز و استانبول ميشود.
26 اسفند 89.
3 نظرات:
ghorbune shirazam beram
delam har lahze barash par mikeshe
man nemidunam in site ro ki dorste karde
vali azizam manunam azat
khodaye iran poshto pnahet bashe
dar iran azad shiraz az zibaei miderakhshe
har zareye kha eshiraze man moghadase bekhter tarikhesh va na khater masale mazhabi
mibusam khake shirazo
این خط پروازی احتمالا مشتری خودش رو به طور کامل خواهد داشت و مثل خط لندن تعطیل نخواهد شد.
یکی از مسائلی که برای ما ایرانیان داخل کشور مهم نیست ولی برای ایرانیان خارج از کشور مهم هست نوع هواپیمایی هست که باهاش پرواز میکنن
هواپیمایی ترکیه خدمات دهی خوبی داره و دیگه شیرازیای مقیم اروپا نیازی نیست از کشورهایی مثل بحرین و امارات استفاده کنن.
زمانی که پرواز مستقیم شیراز لندن افتتاح شد من به دوستان مقیم خارج از کشور میگفتم دیگه نیازی نیست برن بحرین اما اونا میگفتن مگه دیوونه ایم با شرکت ایرانایر پرواز کنیم و خدمات بد این شرکت باعث کمبود مسافر و در نتیجه بسته شدن این خط شد.
اما به طور قطع پرواز شیراز استانبول با استقبال مواجه خواهد شد.
فقط ای کاش میگفتن پرواز اولی پر از استانبول اومده یا نه
ناشناس عزیز شما دوستان شیرازی هست که به من و دوستانم انر/زی مضاعفی برای فعالیت در این سایت میده.
امین جان کاملا درست گفتی ! من یکی از دوستام از المان رفت بحرین بعد اومد شیراز !الان خیلی خوشحاله که این خط افتتاح شده وبهتر از اون هم همون ترکیش ایر ویز هست که با چند شرکت معتبر هوایمایی دنیا همکاری داره
ارسال یک نظر