بالاخره وضعيت قرارداد ساخت 315 واگن قطار شهري اصفهان، تبريز و شيراز با مشاركت شركت چيني پوژان به عنوان پيمانكار اصلي و شركت واگن پارس به عنوان شريك داخلي روشن شد. همچنين جهاد دانشگاهي به عنوان سازنده اصلي سيستمهاي رانش و تراكشن اين واگنها در كشور معرفي شد.
سيد محمدمهدي پيغمبرزاده ـ مشاور مديرعامل شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اين قرارداد حدود دو سال پيش با طرف چيني منعقد شده بود، ولي به دليل مشكلاتي در گشايش اعتبار اسنادي (LC) راكد مانده بود كه خوشبختانه پنج ماه پيش با تلاشهاي صورت گرفته و حمايتهاي بانک مرکزي و بانک عامل (ملي) اعتبار اسنادي آن گشايش يافت. اكنون نيز ساير مراحل آن در حال انجام است و به زودي مراحل طراحي واگنها آغاز خواهد شد.
او با تاكيد بر قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي ساخت داخل، اظهار كرد: ساخت داخل واگن و تجهيزات ريلي به معناي واقعي از دغدغههاي اصلي ماست كه در همين راستا شركت واگن پارس را به عنوان شريك داخلي به طرف چيني معرفي كرديم. شركت چيني پوژان نيز با آگاهي از قوانين ما اين موضوع را كاملا پذيرفت و برنامهريزي شده که دو سوم واگنها در ايران ساخته شود.
پيغمبرزاده افزود: البته شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي به اين حد قانع نخواهد بود كه يك شركت داخلي پروژهاي را بپذيرد، ولي تمام زيرمجموعههاي خود را از شركتهاي خارجي انتخاب كند؛ چرا كه بايد ساخت داخل به معناي واقعي كلمه در كشور تحقق يابد.
وي ادامه داد: با توجه به توانمنديهاي سازندگان داخلي، امکان ساخت اکثر قطعات واگن در داخل وجود دارد؛ مانند سيستم کامل رانش ( Full Propultion) که براي اين امر تفاهم نامهاي با جهاد دانشگاهي امضا كرديم كه براساس آن جهاد دانشگاهي سازنده اصلي سيستمهاي رانش و تراكشن در كشور شده است؛ البته همراه يك شريك خارجي معتبر كه به زودي مشخص ميشود.
او خاطرنشان کرد: براي 315 واگن قطار شهري اصفهان، تبريز و شيراز و همچنين در ساخت سيستم رانش و تراكشن ساير قرادادهاي ساخت واگن، از مجموعه جهاد دانشگاهي براي رسيدن به ساخت داخل و توليد انبوه استفاده خواهد شد که جهاد دانشگاهي به عنوان محور اين موضوع است، چرا كه بايد از توانمندي ساير سازندگان داخلي نيز بهره برد.
در عين حال مشاور مدير عامل شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور، استفاده از كالاي ساخت سازندگان داخلي را منوط به كيفيت و قيمت مناسب دانست تا حمايت از ساخت داخل بهانهاي براي افزايش قيمت و كاهش كيفيت نشود.
وي شركت چيني پوژان را پيمانكار اصلي قرارداد ساخت 315 واگن سه شهر عنوان كرد و افزود: البته زمينهاي را فراهم كرديم كه توانايي ساخت داخل قطعات واگن در داخل كشور ممكن شود و به همين دليل علاوه بر ساخت سيستم تراكشن واگن توسط جهاد دانشگاهي، در بخش در، ترمز و تهويه مطبوع تفاهمنامه سه جانبهاي را با شركت مپنا و يکي از سازندگان معتبر اروپايي امضا کردهايم كه ظرف سه سال آينده سهم ساخت داخل اين سه قطعه مهم به 60 درصد برسد. همچنين به زودي برنامهريزي براي ساخت داخل بوژي نيز آغاز خواهد شد.
پيغمبر زاده با بيان اينكه سهم ما در ساخت واگن تاكنون ساخت بدنه و مونتاژ بوده، دستيابي به چنين مرحلهاي را موفقيتي بزرگ و بيسابقه درصنعت ريلي كشور دانست.
وي در مورد كنسرسيومي براي ساخت 315 واگن نيز گفت: مديريت اصلي با شركت واگن پارس است، اما به آنها تاكيد كرديم كه بايد از توانايي ساير واگنسازان و قطعه سازان داخلي نيز استفاده كنند. قصد داريم تا زنجيره تامين قطعات واگن از طريق سازندگان داخلي را نيز به معناي واقعي در کشور محقق کنيم.
به گفته مشاور شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي، زمان تحويل اولين سري از 315 واگن، دو سال آينده (1391) است.
9 اسفند 89 .
سيد محمدمهدي پيغمبرزاده ـ مشاور مديرعامل شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور ـ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اين قرارداد حدود دو سال پيش با طرف چيني منعقد شده بود، ولي به دليل مشكلاتي در گشايش اعتبار اسنادي (LC) راكد مانده بود كه خوشبختانه پنج ماه پيش با تلاشهاي صورت گرفته و حمايتهاي بانک مرکزي و بانک عامل (ملي) اعتبار اسنادي آن گشايش يافت. اكنون نيز ساير مراحل آن در حال انجام است و به زودي مراحل طراحي واگنها آغاز خواهد شد.
او با تاكيد بر قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي ساخت داخل، اظهار كرد: ساخت داخل واگن و تجهيزات ريلي به معناي واقعي از دغدغههاي اصلي ماست كه در همين راستا شركت واگن پارس را به عنوان شريك داخلي به طرف چيني معرفي كرديم. شركت چيني پوژان نيز با آگاهي از قوانين ما اين موضوع را كاملا پذيرفت و برنامهريزي شده که دو سوم واگنها در ايران ساخته شود.
پيغمبرزاده افزود: البته شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي به اين حد قانع نخواهد بود كه يك شركت داخلي پروژهاي را بپذيرد، ولي تمام زيرمجموعههاي خود را از شركتهاي خارجي انتخاب كند؛ چرا كه بايد ساخت داخل به معناي واقعي كلمه در كشور تحقق يابد.
وي ادامه داد: با توجه به توانمنديهاي سازندگان داخلي، امکان ساخت اکثر قطعات واگن در داخل وجود دارد؛ مانند سيستم کامل رانش ( Full Propultion) که براي اين امر تفاهم نامهاي با جهاد دانشگاهي امضا كرديم كه براساس آن جهاد دانشگاهي سازنده اصلي سيستمهاي رانش و تراكشن در كشور شده است؛ البته همراه يك شريك خارجي معتبر كه به زودي مشخص ميشود.
او خاطرنشان کرد: براي 315 واگن قطار شهري اصفهان، تبريز و شيراز و همچنين در ساخت سيستم رانش و تراكشن ساير قرادادهاي ساخت واگن، از مجموعه جهاد دانشگاهي براي رسيدن به ساخت داخل و توليد انبوه استفاده خواهد شد که جهاد دانشگاهي به عنوان محور اين موضوع است، چرا كه بايد از توانمندي ساير سازندگان داخلي نيز بهره برد.
در عين حال مشاور مدير عامل شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور، استفاده از كالاي ساخت سازندگان داخلي را منوط به كيفيت و قيمت مناسب دانست تا حمايت از ساخت داخل بهانهاي براي افزايش قيمت و كاهش كيفيت نشود.
وي شركت چيني پوژان را پيمانكار اصلي قرارداد ساخت 315 واگن سه شهر عنوان كرد و افزود: البته زمينهاي را فراهم كرديم كه توانايي ساخت داخل قطعات واگن در داخل كشور ممكن شود و به همين دليل علاوه بر ساخت سيستم تراكشن واگن توسط جهاد دانشگاهي، در بخش در، ترمز و تهويه مطبوع تفاهمنامه سه جانبهاي را با شركت مپنا و يکي از سازندگان معتبر اروپايي امضا کردهايم كه ظرف سه سال آينده سهم ساخت داخل اين سه قطعه مهم به 60 درصد برسد. همچنين به زودي برنامهريزي براي ساخت داخل بوژي نيز آغاز خواهد شد.
پيغمبر زاده با بيان اينكه سهم ما در ساخت واگن تاكنون ساخت بدنه و مونتاژ بوده، دستيابي به چنين مرحلهاي را موفقيتي بزرگ و بيسابقه درصنعت ريلي كشور دانست.
وي در مورد كنسرسيومي براي ساخت 315 واگن نيز گفت: مديريت اصلي با شركت واگن پارس است، اما به آنها تاكيد كرديم كه بايد از توانايي ساير واگنسازان و قطعه سازان داخلي نيز استفاده كنند. قصد داريم تا زنجيره تامين قطعات واگن از طريق سازندگان داخلي را نيز به معناي واقعي در کشور محقق کنيم.
به گفته مشاور شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي، زمان تحويل اولين سري از 315 واگن، دو سال آينده (1391) است.
9 اسفند 89 .
6 نظرات:
این برای چندمین باره که خبره بسته شدن قرار داد رو میشنوم، تا حالا فکر میکردم الآن چند ماه هست که واگنها در دست ساختن ولی امروز در این خبر میبینم تازه طراحی واگن قراره شروع بشه تازه معلوم نیست که این راسته یا دروغ، فکر نمیکنم حالا حالاها سوار مترو بشیم شاید شاید سال 94 به بعد
همین الآنش به غیر از ایستگاه های فلکه احسان تا فلکه قصردشت بقیه ایستگاه ها تا نمازی با این سرعت ساخت 2 سال دیگه زمان نیاز دادرن(بعد از نمازی که دیگه واویلا) بعد استاندار میاد میگه با واگن دست دوم تابستون راه میندازیم، اگر میومدن صادقانه یک تاریخی رو اعلام میکردن (حتی اگر سال 1400 بود) ولی درست بود بهتر از این وعده های شش ماه هست که هیچ وقت هم عملی نمیشن
اه
چی بگم والا............
تا وقتی اصفهان و تبریز هست واگنی به شیرازی های سلطنت طلب نمیرسه.
الان ما از اصفهان و تبریز جلو تر هستیم ولی مطمئنم که بعد از این دو شهر مترو شیراز افتتاح میشه.
من که چشم اب نمیخوره که حالا حالاها چشممون به جمال مترو روشن بشه.
bezar shiraziha hamishe azade bashan beheshun began saltant talab
'
bezar esfahaniha be ghole khodeshun zerang bazi dar biyaran va ba pache khari va ,.....fekr konan kari kiardan
bezar in system har kari ke mitune be zarare shiraz anjam bede
ayandehi hast
agar be shiraz miresidan ma bayd tajob mikardim
vali tu in salha in shahre pak shiraz ba hameye namolayemati ha sakht
vali dige nemishe ba saltanat talab goftsan behsun ya harchize digehi jeloye in chizaro gerft
shiraz payetakhte farhangi iran bude hast va khahd bud
mesle khalije fars ke az ham jod nashodaniyan
hala age ye share va mardomunesh ke hame miduni kiyan fekr mikonan ba dozdi in laghabe shiraz mitunan barye khodeshun aberu bekharan eshtebah mikonan
امین جان کاملا باهات موافقم.
توی ایران به هرکی بگی پایتخت فرهنگ و تمدن ایران کجاست میگن شیراز.
البته جدیدا دیدم که همدانی ها هم در جست و جوی راهی هستند که این لقبی که با سرشت شیراز گره خورده رو بدزدن.
به امید روزی که ایران ازاد بشه و شیراز میشه الگوی مقاومت در برابر ظلم.
افتخار میکنم که شیراز پاچه خواری نمیکنه.نه پاچه خواری میکنیم نه پول میخوایم.
ما فرزندان کوروش و داریوش و خشایار هستیم و ازاده ایم.
ساخت خودرو در فارس باید طوری باشد که بازاری برای تولید خودروهای از مد افتاده تهرانی ها نباشد و فقط مسئولان دل مردم را خوش کنند.باید منحصر به فرد باشد مثل تراکتورسازی تبریز یا ماشین سازی اراک و... .اگر مرد هستید و واقعا قصد خدمت دارید کار اساسی کنید.و فارس را به سمت تولیدات خودروهای سنگین یا راه سازی و یا واگن سازی / ساخت هلیکوپتر / جرثقیل و ... سوق دهید. ساخت پژو پارس/ سمند / 405 در حد یک شوخی است و همه ا خر راه را می بینند. هادی
ارسال یک نظر