وزير راه و ترابري در تازه ترين اظهارات خود ،خبر از تكميل و نه افتتاح ايستگاه راه آهن شيراز در 22 بهمن ماه سال جاري داد.وي مطالب جالبي را به زبان آورد كه خود من بعنوان يك شهروند شيرازي تعداد زيادي علامت تعجب و سوال بعد از خواندن اين صحبتها برايم ايجاد شد! چرا بدون طرح مدون و بلند مدت و بدون توجه به ساير خطوط قطار براي شيراز ايستگاه كنوني احداث شد؟چرا پروژه ناقص افتتاح شد؟ چرا هنوز زمان دقيقي براي افتتاح مجدد و بهره برداري كامل از پروژه اي كه از آن بعنوان آرزوي ديرينه ي مردم فارس نام برده شده است ( جالبه قبلا هم بزرگراه 2 لاينه شيراز - اصفهان بعنوان آرزو ديزينه نام برده شده بود!!!) اعلام نمي شود؟چرا مسوولان با صداقت از تبليغاتي بودن افتتاح اين روژه با مردم سخن نميگويند ؟؟؟ و ده ها سوال و اما و اگر ديگر ...
اين هم مصاحبه خبرنگار اقتصادي ايرنا با آقاي وزير ...تهران - وزير راه و ترابري با اشاره به اتمام دوره بهرهبرداري آزمايشي از راهآهن اصفهان- شيراز گفت: ايستگاه شيراز 22 بهمن امسال به اتمام ميرسد.
'حمید بهبهانی' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا با اشاره به بلندمدت بودن عملیات اجرایی پروژههای ریلی، افزود: برای راهاندازی یک خط ریلی باید لایههای مختلف بالاست نصب و با گرفتن نشستهای آن جوشکاری مسیر انجام و لایه آخر ریخته شود.
وزیر راه درباره بروز برخی مشکلات در این پروژه ریلی، گفت: برای توجیه همین مسئله در راهآهن اصفهان - شیراز با موانعی مواجه شدیم اما چون نمیتوانستیم معطل بمانیم و بعد از نشست کامل اقدام به بهرهبرداری از پروژه کنیم، بهرهبرداری آزمایشی را آغاز کردیم.
به گفته وی، در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که پروژهای را چند سال پس از ساخت رها کنند و بعد به بهرهبرداری برسانند، زیرا پروژهای با این وسعت میبایست زودتر زیر بار قرار گیرد تا به تدریج اصلاحات لازم در خصوص آن صورت پذیرد.
وی درخصوص هفت کیلومتر انتهایی این مسیر ریلی نیز گفت: براساس تفاهمنامهای با استانداری فارس تملک اراضی این مسیر برعهده استانداری گذاشته و ساخت آن به وزارت راه محول شد اما استانداری فارس به دلیل مشکلاتی که ناخواسته ایجاد شد نتوانست به تعهدات خود عمل کند و ما مجبور شدیم زمینی متعلق به وزارت راه را به منظور تملک اراضی به استانداری داده و طلب مالکین را پرداخت کنیم.
بهبهانی با اشاره به عدم دوراندیشی متولیان قبلی وزارت راه و اینکه در حال حاضر ایستگاه شیراز در بن بست قرار گرفته است، اضافه کرد: این ایستگاه باید به جای غرب شیراز به سمت شرق میرفت چون در سمت شرق و در پل فسا ایستگاه داریم که از آنجا قطار به بوشهر و عسلویه میرود.
وزیر راه ادامه داد: اما با وجود تلاشهای صورت گرفته برای تغییر ایستگاه به این مسئله توجه نشد و در نهایت ناگزیر شدیم همان مسیر را ادامه دهیم.
گفتنی است، راهآهن اصفهان – شیراز به طول 506 کیلومتر نیمه خرداد ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و ترابری و تعدادی دیگر از وزرا افتتاح شد.
طول مسیر راه آهن اصفهان - شیراز 506 کیلومتر و عرض مسیر هفت متر است که به صورت راهآهن یک خطه اجرا شده است. در طول این مسیر 21 دستگاه تونل به طول 13 هزار و 200 متر، یک هزار و 735 دستگاه پل ساخته شده و 25 ایستگاه پیش بینی شده است.
این مسیر از اصفهان تا ایستگاه راهآهن دیزیچه از مسیر موجود عبور میکند و سپس به صورت انشعابی و با عبور از شهرهای شهرضا، آباده، اقلید، سعادتشهر و مرودشت به شهر شیراز متصل میشود.
وزیر راه درباره بروز برخی مشکلات در این پروژه ریلی، گفت: برای توجیه همین مسئله در راهآهن اصفهان - شیراز با موانعی مواجه شدیم اما چون نمیتوانستیم معطل بمانیم و بعد از نشست کامل اقدام به بهرهبرداری از پروژه کنیم، بهرهبرداری آزمایشی را آغاز کردیم.
به گفته وی، در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که پروژهای را چند سال پس از ساخت رها کنند و بعد به بهرهبرداری برسانند، زیرا پروژهای با این وسعت میبایست زودتر زیر بار قرار گیرد تا به تدریج اصلاحات لازم در خصوص آن صورت پذیرد.
وی درخصوص هفت کیلومتر انتهایی این مسیر ریلی نیز گفت: براساس تفاهمنامهای با استانداری فارس تملک اراضی این مسیر برعهده استانداری گذاشته و ساخت آن به وزارت راه محول شد اما استانداری فارس به دلیل مشکلاتی که ناخواسته ایجاد شد نتوانست به تعهدات خود عمل کند و ما مجبور شدیم زمینی متعلق به وزارت راه را به منظور تملک اراضی به استانداری داده و طلب مالکین را پرداخت کنیم.
بهبهانی با اشاره به عدم دوراندیشی متولیان قبلی وزارت راه و اینکه در حال حاضر ایستگاه شیراز در بن بست قرار گرفته است، اضافه کرد: این ایستگاه باید به جای غرب شیراز به سمت شرق میرفت چون در سمت شرق و در پل فسا ایستگاه داریم که از آنجا قطار به بوشهر و عسلویه میرود.
وزیر راه ادامه داد: اما با وجود تلاشهای صورت گرفته برای تغییر ایستگاه به این مسئله توجه نشد و در نهایت ناگزیر شدیم همان مسیر را ادامه دهیم.
گفتنی است، راهآهن اصفهان – شیراز به طول 506 کیلومتر نیمه خرداد ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و ترابری و تعدادی دیگر از وزرا افتتاح شد.
طول مسیر راه آهن اصفهان - شیراز 506 کیلومتر و عرض مسیر هفت متر است که به صورت راهآهن یک خطه اجرا شده است. در طول این مسیر 21 دستگاه تونل به طول 13 هزار و 200 متر، یک هزار و 735 دستگاه پل ساخته شده و 25 ایستگاه پیش بینی شده است.
این مسیر از اصفهان تا ایستگاه راهآهن دیزیچه از مسیر موجود عبور میکند و سپس به صورت انشعابی و با عبور از شهرهای شهرضا، آباده، اقلید، سعادتشهر و مرودشت به شهر شیراز متصل میشود.
2 نظرات:
حتما قراره يكي از آقايون بياد شيراز
بازم همون نمايش هاي هميشگي
بابا يكي نيست بگه اين كارا تكراري شده ديگه
افتتاح پروژه نيمه كاره به چه درد ميخوره؟
همش بازيه سياسيه
واسه قدرت و پز دادن مردم شيراز خيلي وقته دارن چوب اين افتتاح شدناي بيخودي رو ميخورن
امیدوارم که پس از برکناری این وزیر لایق!!!! مشکل راه آهن فارس که مدتهاست تبدیل به نمایش قدرت آقایان شده است حل شود... هر چند که استخوان لای زخم ماندن این پروژه برای کسب آرا هنوز ضروری به نظر میرسد ):
ارسال یک نظر