همانطور که پیش بینی شده بود و در مطالب قبلی در مرود مترو اشاره شده بود ، همزمان با نزدیک شدن با پایان حفاری ایستگاه های مترو و پایان ساخت تعدادی از ایستگاه ها نظیر گل سرخ ، مطهری ، معالی آباد ، بهانه جدید مسئولین برای تاخیر دوباره برای افتتاح مترو نبود واگن مترو و عدم تامین واگن ها مطرح شده است که باعث تشدید نارضایتی ها و انتقادها از این پروژه بزرگ خواهد شد.
حال جای سوال دارد که پروژه ای که حدود 10 سال از شروع عملیات اجرایی آن میگذرد نمی بایست کمی زودتر برای خرید واگن ها اقدام می کردند؟؟؟
این هم سخنان معاون استاندار در بازدید از این پروژه بزرگ شهری
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس:
علت تاخير در پروژه قطار شهري موضوع واگنها است
انتقاد به گذشته كمكي به پيشرفت نخواهد كرد
پروژه قطار شهري از جمله پروژههاي مهم و حياتي استان فارس است
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس و هيأت همراه پروژه در حال ساخت قطار شهري شيراز را مورد بازديد و ارزيابي قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، مهندس حسيني امور عمراني استانداري فارس به همراه مهندس ميرزايي مدير كل دفتر فني استانداري و همراهان در بازديد 5 ساعته كه از پروژه قطارشهري گفت: پروژه قطار شهري از جمله پروژههاي مهم و حياتي استان فارس است.
وي افزود: ضرورت بهرهبرداري هرچه سريعتر اين پروژه شديدا احساس ميشود و با بهرهبرداري از آن روزانه 200 هزار مسافر با كمال آرامش و آسايش جابجا خواهند شد.
مهندس حسيني يادآور شد: هر پروژه نقاط ضعف و قوت بسياري دارد كه با يك ارزيابي منصفانه ميتوان نتيجه گيري كرد كه اينكار نيازمند آسيب شناسي واقعي است و اين آسيبشناسي با حضور كارشناسان امر انجام خواهد شد تا مشخص شود چه ميزان زمان از دست رفته ميتوانسته مفيد واقع شود كه اينطور نبوده.
به گفته وي اين آسيب شناسي ممكن است در حوزه اختيارات پيمانكاران، مديريت پروژه يا اعتبارات اختصاص يافته كه همگي در حال بررسي و ارزيابي است، اتفاق بيفتد.
مهندس حسيني خاطرنشان كرد: مبناي آسيب شناسي مورد نظر، سرعت بخشيدن به برنامههاي آتي است، به گذشته هرچه انتقاد كنيم كمكي به پيشرفت نخواهد كرد اما لازم است با مجموعه مديريتي فعلي كه داراي تجربه كاري بسيار هستند به فعاليت ادامه دهيم.
وي بزرگترين مشكل پروژه قطار شهري شيراز را خريد واگن اعلام و تصريح كرد: آنچه تاكنون باعث تأخير بوده به طور قطع مسأله خريد واگن نبوده است اما مسائل واگن و خريد آن از امسال پيگيري خواهد شد.
مهندس حسيني تأكيد كرد: بحث امروز ما، تثبيت مديريتي، خريد واگن، ريل گذاري و سرعت بخشيدن به پروژه تا قبل از موعد مقرر به بهره برداري برسد.
به گزارش ايسنا حسيني گفت: هرچند در بعضي پروژهها مشكل اصلي مسائل مالي و اعتباري است، اما لازمه اين كار ارزيابي دقيق قراردادها، موافقتنامهها و مسائل حين اجراست كه از نزديك بايد كارشناسي شود تا بتوان ارزيابي نهايي را ارائه كرد. هرچند مشكلات مالي بر روند پروژه بدون تأثير نبوده است.
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس گفت: قبل از اين بازديد اطلاعات من از پروژه قطار شهري مانند يك شهروند شيرازي بود و در خاتمه ميتوان ادعا كرد، كارهاي بزرگي به دست فرزندان ميهن اسلامي صورت گرفته است كه مورد تقدير ميباشد. وي از مجمع نمايندگان فارس درخواست نمود با قاطعيت مسائل مربوط به پروژه قطار شهري را پيگيري نمايند.
وي با اشاره به اهميت بزرگترين پروژه عمراني و ملي در شهر شيراز متذكر شد: در قانون بودجه مبلغ يكصد ميليارد تومان اعتبار براي متروي شيراز پيش بيني شده و در بحث اعتبارات ارزي 138 ميليارد تومان در نظر گرفته شده و بايد پيگيري كنيم اين دو رقم تحقق و به پروژه اختصاص يابد تا فاصله زماني دو ساله پيش بيني شده براي انجام پروژه را كاهش دهيم.
حسيني در رابطه با سرمايه گذاري بخش خصوصي در پروژه قطار شهري شيراز گفت: اگر اين اتفاق افتاده بود يا از اين پس بوجود بيايد، امري مثبت تلقي ميشود خصوصاً وقتي قرار است روزي 200 هزار مسافر جابجا شود كه توجيهات اقتصادي خاص خود را دارد.
در اين بازديد مهندس رجبي مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز، به اتفاق معاونين، مديران و كارشناسان سازمان قطار شهري نيز حضور داشتند.
25 مرداد 1389 .
حال جای سوال دارد که پروژه ای که حدود 10 سال از شروع عملیات اجرایی آن میگذرد نمی بایست کمی زودتر برای خرید واگن ها اقدام می کردند؟؟؟
این هم سخنان معاون استاندار در بازدید از این پروژه بزرگ شهری
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس:
علت تاخير در پروژه قطار شهري موضوع واگنها است
انتقاد به گذشته كمكي به پيشرفت نخواهد كرد
پروژه قطار شهري از جمله پروژههاي مهم و حياتي استان فارس است
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس و هيأت همراه پروژه در حال ساخت قطار شهري شيراز را مورد بازديد و ارزيابي قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، مهندس حسيني امور عمراني استانداري فارس به همراه مهندس ميرزايي مدير كل دفتر فني استانداري و همراهان در بازديد 5 ساعته كه از پروژه قطارشهري گفت: پروژه قطار شهري از جمله پروژههاي مهم و حياتي استان فارس است.
وي افزود: ضرورت بهرهبرداري هرچه سريعتر اين پروژه شديدا احساس ميشود و با بهرهبرداري از آن روزانه 200 هزار مسافر با كمال آرامش و آسايش جابجا خواهند شد.
مهندس حسيني يادآور شد: هر پروژه نقاط ضعف و قوت بسياري دارد كه با يك ارزيابي منصفانه ميتوان نتيجه گيري كرد كه اينكار نيازمند آسيب شناسي واقعي است و اين آسيبشناسي با حضور كارشناسان امر انجام خواهد شد تا مشخص شود چه ميزان زمان از دست رفته ميتوانسته مفيد واقع شود كه اينطور نبوده.
به گفته وي اين آسيب شناسي ممكن است در حوزه اختيارات پيمانكاران، مديريت پروژه يا اعتبارات اختصاص يافته كه همگي در حال بررسي و ارزيابي است، اتفاق بيفتد.
مهندس حسيني خاطرنشان كرد: مبناي آسيب شناسي مورد نظر، سرعت بخشيدن به برنامههاي آتي است، به گذشته هرچه انتقاد كنيم كمكي به پيشرفت نخواهد كرد اما لازم است با مجموعه مديريتي فعلي كه داراي تجربه كاري بسيار هستند به فعاليت ادامه دهيم.
وي بزرگترين مشكل پروژه قطار شهري شيراز را خريد واگن اعلام و تصريح كرد: آنچه تاكنون باعث تأخير بوده به طور قطع مسأله خريد واگن نبوده است اما مسائل واگن و خريد آن از امسال پيگيري خواهد شد.
مهندس حسيني تأكيد كرد: بحث امروز ما، تثبيت مديريتي، خريد واگن، ريل گذاري و سرعت بخشيدن به پروژه تا قبل از موعد مقرر به بهره برداري برسد.
به گزارش ايسنا حسيني گفت: هرچند در بعضي پروژهها مشكل اصلي مسائل مالي و اعتباري است، اما لازمه اين كار ارزيابي دقيق قراردادها، موافقتنامهها و مسائل حين اجراست كه از نزديك بايد كارشناسي شود تا بتوان ارزيابي نهايي را ارائه كرد. هرچند مشكلات مالي بر روند پروژه بدون تأثير نبوده است.
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري فارس گفت: قبل از اين بازديد اطلاعات من از پروژه قطار شهري مانند يك شهروند شيرازي بود و در خاتمه ميتوان ادعا كرد، كارهاي بزرگي به دست فرزندان ميهن اسلامي صورت گرفته است كه مورد تقدير ميباشد. وي از مجمع نمايندگان فارس درخواست نمود با قاطعيت مسائل مربوط به پروژه قطار شهري را پيگيري نمايند.
وي با اشاره به اهميت بزرگترين پروژه عمراني و ملي در شهر شيراز متذكر شد: در قانون بودجه مبلغ يكصد ميليارد تومان اعتبار براي متروي شيراز پيش بيني شده و در بحث اعتبارات ارزي 138 ميليارد تومان در نظر گرفته شده و بايد پيگيري كنيم اين دو رقم تحقق و به پروژه اختصاص يابد تا فاصله زماني دو ساله پيش بيني شده براي انجام پروژه را كاهش دهيم.
حسيني در رابطه با سرمايه گذاري بخش خصوصي در پروژه قطار شهري شيراز گفت: اگر اين اتفاق افتاده بود يا از اين پس بوجود بيايد، امري مثبت تلقي ميشود خصوصاً وقتي قرار است روزي 200 هزار مسافر جابجا شود كه توجيهات اقتصادي خاص خود را دارد.
در اين بازديد مهندس رجبي مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز، به اتفاق معاونين، مديران و كارشناسان سازمان قطار شهري نيز حضور داشتند.
25 مرداد 1389 .
5 نظرات:
سلام. با تشكر از وب لاگ بسيار مفيدتان. به نظر مي رسد كه باز هم بي فكري و عدم آينده نگري در مسئولان استان فارس موجب محروم شدن مردم شيراز از رسيدن به حق طبيعي خودشان باشد. در آينده خواهيم ديد كه در ساير كلان شهرها مترو افتتاح شده است ولي در شيراز هنوز اندر خم يك گوچه ايم. اين موضوع به دليل سوء استفاده مسئولان استان از سعه صدر زياد شيرازي ها است.
سلام. با تشكر از وب لاگ بسيار مفيدتان. به نظر مي رسد كه باز هم بي فكري و عدم آينده نگري در مسئولان استان فارس موجب محروم شدن مردم شيراز از رسيدن به حق طبيعي خودشان باشد. در آينده خواهيم ديد كه در ساير كلان شهرها مترو افتتاح شده است ولي در شيراز هنوز اندر خم يك گوچه ايم. اين موضوع به دليل سوء استفاده مسئولان استان از سعه صدر زياد شيرازي ها است.
لیلا خانم اشتباه نکنید...بحث تامین واگن ها ملی هست...اگر اشتباه نکنم قراه به شهرها واگذار بشه تا تامین سریع تر انجام بشه...ربطی هم به شیراز و غیر شیراز نداره...مترو مشهد سالهاست که ساخته شده ولی واگنش تامین نشده...
لیلا خانم اشتباه نکنید...بحث تامین واگن ها ملی هست...اگر اشتباه نکنم قراه به شهرها واگذار بشه تا تامین سریع تر انجام بشه...ربطی هم به شیراز و غیر شیراز نداره...مترو مشهد سالهاست که ساخته شده ولی واگنش تامین نشده...
لیلا خانوم..، اینکه فرمودین صعه صدر کاملا درسته. البته مودبانه ترین تعبیره! اینم که بی فکری و عدم آینده نگری از خصوصیات مسئولان فارس و شیرازه کاملا صحیحه.البته ابن خصوصیت در سطح کل کشور دیده میشه، ولی میزانش در شهر و استان ما واضحا بیشتره. این هم که گفته بشه اگر فلان کار رو بکنن مشکل سریع تر حل میشه،طبق تجربه 2-3 دهه اخیر چیزی جز بهانه نیست. دلیل اون هم بی تدبیری مسئولین استانی در پروژه های استانی غیر ملی هست،مسئولینی که حتی قادر به جذب اعتبارات پروژه های سفر رهبری به فارس هم نیستن!
نمونه ی واضح ملی اونهم وضعیت پروژه ملی "استادیم میانرود" هست در مقایسه با پروژه های مشابه بقیه کلانشهرای هم طراز. سیتم مدیریتی خرابه، چه در سطح ملی و چه استانی.
در این بین شرایط خاص شیراز و مردمش و مهرورزی خاص! مسئولین به این شهر و استان و لیاقت زاید الوصف! مسئولان استانی و شهری کاملا مزید بر علت هست. اگر پروژه مترو هم با تاخیر، اما هم زمان با کلانشهرای دیگه افتتاح بشه(که امیدواریم بشه)؛در گروه اقلیت قرار می گیره.
ارسال یک نظر