مدير امور اداري و روابط عمومي سازمان قطارشهري شيراز گفت: عمليات حفاري طولاني ترين تونل مکانيزه قطارشهري کشور در شيراز با ورود دستگاه حفار (T.B.M) شماره يک به شفت خروجي به پايان رسيد.
به گزارش شنبه ايرنا سيد عليرضا ديهيمي افزود: اين عمليات از مهرماه سال 83 تاکنون از مسير ميدان الله در شرق شيراز آغاز و پس از طي مسير در بولوار مدرس، ميدان ولي عصر (عج)، زند، عبور از زير زيرگذر زند و بولوار کريم خان و ميدان امام حسين (ع) به ميدان نمازي وارد شد و پس از عبور از زير محوطه بيمارستان نمازي و درمانگاه شهيد مطهري به شفت خروجي در خيابان خبرنگار وارد گرديد تا مراحل دمونتاژ يا جداسازي دستگاه آن به سرعت انجام شود.
وي اظهار داشت: اجراي اين عمليات با استفاده از پيشرفته ترين فناوري روز دنيا در زمينه حفاري تونل هاي درون شهري با کمترين خطا و انحراف از مسير انجام گرديد در حال حاضر به عنوان طولاني ترين تونل قطارشهري کشور از لحاظ کار با (T.B.M) مطرح است.
او ادامه داد: قطر خارجي حفاري انجام شده تونل هاي دوقلوي خط يک 88/6 متر و قطر مفيد آن از داخل برابر شش متر و داراي مقاطع دايره است.
وي گفت: عمليات 25 کيلومتري اين مسير رفت و بازگشت در خط يک به اتمام رسيده و با توجه به اظهار نظر بسياري کارشناسان متخصص خارجي بازديد کننده از اين پروژه رعايت استانداردهاي لازم و کيفيت موجود حتي از تونل هاي مشابه در کشورهاي ديگر بهتر است.
ديهيمي اضافه کرد: با اجراي حفاري انجام شده و پيشروي دستگاه (T.B.M) عمليات پوشش داخلي تونل با ايمني بسيار بالا با استفاده از شش قطعه بتني سگمنت Segment انجام مي شود.
2 شهریور 89
به گزارش شنبه ايرنا سيد عليرضا ديهيمي افزود: اين عمليات از مهرماه سال 83 تاکنون از مسير ميدان الله در شرق شيراز آغاز و پس از طي مسير در بولوار مدرس، ميدان ولي عصر (عج)، زند، عبور از زير زيرگذر زند و بولوار کريم خان و ميدان امام حسين (ع) به ميدان نمازي وارد شد و پس از عبور از زير محوطه بيمارستان نمازي و درمانگاه شهيد مطهري به شفت خروجي در خيابان خبرنگار وارد گرديد تا مراحل دمونتاژ يا جداسازي دستگاه آن به سرعت انجام شود.
وي اظهار داشت: اجراي اين عمليات با استفاده از پيشرفته ترين فناوري روز دنيا در زمينه حفاري تونل هاي درون شهري با کمترين خطا و انحراف از مسير انجام گرديد در حال حاضر به عنوان طولاني ترين تونل قطارشهري کشور از لحاظ کار با (T.B.M) مطرح است.
او ادامه داد: قطر خارجي حفاري انجام شده تونل هاي دوقلوي خط يک 88/6 متر و قطر مفيد آن از داخل برابر شش متر و داراي مقاطع دايره است.
وي گفت: عمليات 25 کيلومتري اين مسير رفت و بازگشت در خط يک به اتمام رسيده و با توجه به اظهار نظر بسياري کارشناسان متخصص خارجي بازديد کننده از اين پروژه رعايت استانداردهاي لازم و کيفيت موجود حتي از تونل هاي مشابه در کشورهاي ديگر بهتر است.
ديهيمي اضافه کرد: با اجراي حفاري انجام شده و پيشروي دستگاه (T.B.M) عمليات پوشش داخلي تونل با ايمني بسيار بالا با استفاده از شش قطعه بتني سگمنت Segment انجام مي شود.
2 شهریور 89
0 نظرات:
ارسال یک نظر