صف های نا منظم و طولانی اتومبیلهایی که بیشترشان تک سرنشین هستند ، بوق های پیاپی ، توقف تاکسی و اتوبوس در وسط خیابان ، نداشتن پول خرد و دعوا بر سر خورد کردن 60 تومان کرایه اتوبوس ، عدم کارایی سیستم های چراغ های راهنمایی در حضور و عدم حضور ماموران راهنمایی رانندگی ( که البته خیلی هاشون سربازهای وظیفه لاغر اندام هستند ) ، گرمایی طاقت فرسای هوا ، حفاری و ایجاد خندق های مختلف از سوی سازمانهای گوناگون در سرتاسر شهر از بلوار نصر گرفته تا خیابان مشیر فاطمی و هوابرد ... همگی وضعیت امروز شیراز را به صورت فاجعه باری درآورده اند همگی نشان از نبود فرهنگ ترافیک و از آن مهمتر نداشتن متولی مشخص در این زمینه دارد. گذر از چراغ قرمز ، ایستادن بر روی خط عابر پیاده پشت چراغ ، پارک دوبل ، عدم استفاده از پارکینگهای سطح شهر ، استفاده از الفاظ نامناسب از سوی رانندگان ، عبور از عرض خیابان در هنگام قرمز بودن چراغ خطر ، ایستادن در مکانی بجز ایستگاه تاکسی و ... ازطرف عابرین پیاده باعث شده است وضعیت شهر چهره ای کاملا زشت ، نامنظم و غیرفرهنگی شود.
شهر کاملا توسط مسوولین رها شده و تنها در روزهای تعطیل مامورین راهنمایی رانندگی با حضور در مکانهای مختلف نسبت به جریمه ی نبستن کمربند و یا پارک دوبل اقدام به درامدزایی برای راهنمایی رانددگی می کنند.
در سطح شهر بجای ماموران راهنمایی رانندگی ، سربازان وظیفه ای قرار دارند که انگار هیچ جانی حتی بریا سرپا ایستادن در بدن آنها نیست چه برسد به مدیریت ترافیکی که کاریست کاملا تخصصی !! و صد البته درجه داران راهنمایی رانندگی گهگاهی بر پشت خودروهای الگانس با بلندگو به ارشاد متخلفان می پردازند! بنظر می رسد با این وضعیت امیدی به راهنمای رانندگی نیست!
مردم هم که وضع را چنین دیده اند کلا بیخیال همه چی شده اند و با گذر از چراغ قرمز باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای خود ، دیگران و ترافیک شهر می شوند. معلوم نیست با این وضعیت شهرداری چگونه قصد اجرای محدوده ی ترافیک و آن هم با سیستم هوشمند شده است در حالیکه هیچگونه خبر رسانی و فرهنگ سازی در ابتدایی ترین اصول ترافیکی نشده است.مطمئنا اجاری چنین طرحی بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف فرهنگی جدا از کاستی های مدیریتی و سخت افزاری خیلی زود به شکست می انجامد و وضعیت از حالت کنونی نیز بحرانی تر خواهد شد.
زمانیکه ترافیک در خیایان های مرکزی شهر به حد فاجعه بار می رسد مطمئنا ایجاد بزرگراه ها و رینگهای شهری نمی تواند تاثیر خاصی در کاش ترافیک در این منطقه از شهر داشته باشد. متاسفانه شیراز کنونی فاصله ای با مقیاس سال نوری با آنچه باید باشد پیدا کرده است و با ادامه این وضعیت و عدم ارائه راهکارهای اساسی از سوی مسوولین ، این فاصله لحظه به لحظه بیشتر خواهد شد.
خظ کشی خیابان ها ، بلوارها و بزرگراه ها هم کاملا محو و به دست فراموشی سپرده شده است و انگار مسئولین هم متوجه شده اند که بودن یا نبودن این خط کشی ها بدون کار فرهنگی و فرهنگ سازی نتیجه ای ندارد! فقط از اوضاع کنونی شهر آه و حسرت برای عده ای باقیمانده و سایرین هم هیچ توجهی به وضع کنونی ندارند و انگار به این وضعیت عادت کرده اند.
حمل و نقل عمومی هم علی رغم تمام گسترش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بازده ای بالایی ندارد و مانند خودروهای دیگر ، اتوبوس ها و تاکسی ها خود از عوامل عمده ایجاد ترافیک در سطح شهر هستند!
بنظر شما راهکار اساسی چیست ؟ بنظر شما این وضعیت اصلاح شدنیست یا باید به حال خود رها شود؟
نوشته شده توسط امین ، در روز دوشنبه ، 21 تیر 1389 ، ساعت 12:18 .
شهر کاملا توسط مسوولین رها شده و تنها در روزهای تعطیل مامورین راهنمایی رانندگی با حضور در مکانهای مختلف نسبت به جریمه ی نبستن کمربند و یا پارک دوبل اقدام به درامدزایی برای راهنمایی رانددگی می کنند.
در سطح شهر بجای ماموران راهنمایی رانندگی ، سربازان وظیفه ای قرار دارند که انگار هیچ جانی حتی بریا سرپا ایستادن در بدن آنها نیست چه برسد به مدیریت ترافیکی که کاریست کاملا تخصصی !! و صد البته درجه داران راهنمایی رانندگی گهگاهی بر پشت خودروهای الگانس با بلندگو به ارشاد متخلفان می پردازند! بنظر می رسد با این وضعیت امیدی به راهنمای رانندگی نیست!
مردم هم که وضع را چنین دیده اند کلا بیخیال همه چی شده اند و با گذر از چراغ قرمز باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای خود ، دیگران و ترافیک شهر می شوند. معلوم نیست با این وضعیت شهرداری چگونه قصد اجرای محدوده ی ترافیک و آن هم با سیستم هوشمند شده است در حالیکه هیچگونه خبر رسانی و فرهنگ سازی در ابتدایی ترین اصول ترافیکی نشده است.مطمئنا اجاری چنین طرحی بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف فرهنگی جدا از کاستی های مدیریتی و سخت افزاری خیلی زود به شکست می انجامد و وضعیت از حالت کنونی نیز بحرانی تر خواهد شد.
زمانیکه ترافیک در خیایان های مرکزی شهر به حد فاجعه بار می رسد مطمئنا ایجاد بزرگراه ها و رینگهای شهری نمی تواند تاثیر خاصی در کاش ترافیک در این منطقه از شهر داشته باشد. متاسفانه شیراز کنونی فاصله ای با مقیاس سال نوری با آنچه باید باشد پیدا کرده است و با ادامه این وضعیت و عدم ارائه راهکارهای اساسی از سوی مسوولین ، این فاصله لحظه به لحظه بیشتر خواهد شد.
خظ کشی خیابان ها ، بلوارها و بزرگراه ها هم کاملا محو و به دست فراموشی سپرده شده است و انگار مسئولین هم متوجه شده اند که بودن یا نبودن این خط کشی ها بدون کار فرهنگی و فرهنگ سازی نتیجه ای ندارد! فقط از اوضاع کنونی شهر آه و حسرت برای عده ای باقیمانده و سایرین هم هیچ توجهی به وضع کنونی ندارند و انگار به این وضعیت عادت کرده اند.
حمل و نقل عمومی هم علی رغم تمام گسترش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بازده ای بالایی ندارد و مانند خودروهای دیگر ، اتوبوس ها و تاکسی ها خود از عوامل عمده ایجاد ترافیک در سطح شهر هستند!
بنظر شما راهکار اساسی چیست ؟ بنظر شما این وضعیت اصلاح شدنیست یا باید به حال خود رها شود؟
نوشته شده توسط امین ، در روز دوشنبه ، 21 تیر 1389 ، ساعت 12:18 .
2 نظرات:
جالبه توی شیراز هتقریبا هیچ کس - هیچ کس - پشت خط چراغ قرمز نمی ایسته!...فاجعست!...
برای کاراتر بودن خط کشی های عابر پیاده و طولانی تر شدن عمر اونا به نظرم شهرداری می تونه از تیغه های بلوکی به ارتفاع 50 سانتیمتر یا یک متر یا سه متر استفاده کنه...بالای اونا هم از تیغ های تیز استفاده کنه تا هرکس رفت روشون لاستیکش بترکه...می تونه از تله های انفجاری هم استفاده کنه...یه جوری که هرکس رفت روی این خطا از ادامه زندگیش پشیمون بشه!!!!
به نظرم راه حلش گران شدن بنزين است كه شايد مردم ماشيناشون را خيابون نياورند ولي چه بلايي سر قيمت كالا و حمل نقل بياد معلوم نيست از نظر سخت افزاري ساخت بزرگراه در مركز شهر بوجه اندازه تهران نياز هستش .
ارسال یک نظر