پروژه بزرگ عمرانی کوهسار شیراز ، بدون شک بعد از پروژه ی قطار شهری شیراز بزرگترین پروژه ی عمرانی کلانشهر شیراز می باشد ، که البته امیدواریم که این پروزه همانند مترو به جاذبه ی تاریخی تبدیل نشود.در این پست نگاهی کاملا اجمالی خواهیم داشت بر این پروژه ی بزرگ شهری :
پروژه کوهسار از محل تقاطع بلوارجمهوری و میدان جام جم شیراز شروع می شود. برای ایجاد دسترسی بزرگراه کوهساربه بلوارارم و بلوار جمهوری یکی از بزرگترین زیرگذرهای شیراز در این محل ساخته خواهد شد. برای ساخت این زیرگذر ، زمین چمن دانشگاه شیراز ، درب سازمان صدا و سیما و چندین ساختمان مجاور تملک شده و به این زیرگذر اختصاص پیدا خواهند کرد :
درا دامه و بعد از طی کردن چندصدمتر ، به تونل دوقلو کوهسار میرسیم که با طول تقریبی یک کیلومتر یکی از طولانی ترین تونلهای شهری ایران می باشند.
پروژه کوهسار از محل تقاطع بلوارجمهوری و میدان جام جم شیراز شروع می شود. برای ایجاد دسترسی بزرگراه کوهساربه بلوارارم و بلوار جمهوری یکی از بزرگترین زیرگذرهای شیراز در این محل ساخته خواهد شد. برای ساخت این زیرگذر ، زمین چمن دانشگاه شیراز ، درب سازمان صدا و سیما و چندین ساختمان مجاور تملک شده و به این زیرگذر اختصاص پیدا خواهند کرد :
تقاطع بزرگراه کوهسار و بلوارجمهوری که بصورت زیرگذر تعریف شده است |
مسیر تونل دوقلو کوهسار که از زیر اراضی دانشگاه عبورمیکند |
کارگاه ساخت تونل بسیار بزرگ و فعال بود |
پس از اتمام مسیر تونل نوبت به بزرگراه کوهسار میرسد که دارای 4باند رفت و 4 باند برگشت می باشد.این بزرگراه تا اراضی پشت بیمارستان اردی بهشت ادامه یافته و در اینجا به دو شاخه تقسیم می گردد :
شاخه اول ، از مسیر اصلی جدا شده و بصورت تونل دوقلو از کوه چمران عبور کرده و به باغ رویا می رسد و از آنجا بوسیله ی یک پل456 متری به میدان قصردشت متصل خواهد شد که در محل تقاطع قصردشت پلهایی بمنظور تسهیل دسترسی ساخته خواهد شد.
مسیر ایمان ، که بوسیله لوپ به بزرگراه کوهسار و بلوار چمران متصل می شود |
پل ایمان
اما شاخه ی دیگر بطور مستقیم امتداد یافته و در محل کمربندی شمالغرب شیراز ، موجب پایان مسیر بزرگراه کوهسارخواهد شد.
تقاطع کمربندی - کوهسار در سمت راست و در سمت چپ تقاطع بزرگراه آرین ساخته می شود |
اما نکته ی نگران کننده ، هزینه ی بسیار بالای تملک مسیر اتوبان کوهسار و همچنین اتوبان آرین هست که در پستهای بعدی به آن خواهیم پرداخت که افتتاح و تکمیل پروژه را با خطری بسیار جدی مواجه کرده است.
2 مهرماه 90 .
14 نظرات:
خیلی عالی بود دوست عزیز.امیدوارم زودتر این پروژه افتتاح بشه...
ممنون امین جان از اطلاعات کامل :)
خواهش میکنم نوید و امیر عزیز :)
ممنون! امیدوار کننده بود!
امین جان هتل ستارگان هم افتتاح شده!
اگه از امکانات این هتل و رستوران گردانش گزارشی بگذاری ممنون می شم !
چشم علیرضا عزیز ، حتما
اگه خودشون راغب باشن حتما پستشو میذارم
امین جان ممنون از پستی که گذاشتی.
من فکر می کنم که پل این بزرگراه روی چمران دو تا لوپ کم داره چون با این طرح پل ترافیک چمران از سمت معالی آباد به سمت میدان دانشجو به بزرگ راه کوهسار منتقل نمی شه.
محمدرضا عزیز درست میگی ، اما معمولا تا اونجایی که من دیدم بر روی پلهایی که بر رودخانه زده میشه فقط سمتی که خشکی هست رو لوپ میسازن چیزی که رو پلهای ساخته شده در اهواز دیده شده البته نمیدونم اون استاندارد هست یا نه!
مثل همیشه عالی بود ممنون
لوپ های دیگه ی پل ایمان نبودش میتونه چندتا دلیل داشته باشه، لوپ هایی که تو تصویر می بینید خیلی مشخص نخواهد بود و جلوه ی چمران رو خراب نمی کنه اما اون لوپ ها ممکنه دید بدی به چمران بده، همینطور اینکه جام جم خیلی توان ترافیکی بالای نداره و اگر مسیر های دسترسی بهش دیگه بیش از حد بشه برای اونجا مشکل ایجاد میشه و مثلا هرکس میخواد فلکه گاز یا اطلسی بره هم میاد و از این مسیر میره و بار ترافیک اونجا زیاد میشه... نبود لوپ (دسترسی سریع) باعث میشه استفاده کنندگان بین دو مسیر تقسیم بشن...
دست درد نکنه امین. پست جالبی بود
امین جان خیییییییییییلی عالی بود اطلاعات سایت تو حتی از سایت شهرداری هم کامل تره راستی اسم من نیماست. این پروژه من و تمام شیرازی ها رو به آیندهشیرازپایتخت فرهنگی ایران زمین امیدوار میکنه . راستی چطوریه دولت برای پروژه های عظیم که گاهی چند برابر پروژه های شیرازهو در تهران،اصفهان و مشهد بودجه داره اجرا میشه بودجه داره وقتی به شیراز میرسه بودجه نداره پس سهم شیراز کجاست مردم شیراز که به تنهایی نباید هزینه ساخت شهر رو بدن بعدهفته دولت پاشن بیان به اسم خودشون افتتاح کنن
شاید 10000 سال آینده افتتاح شود شاید........
ممنون از زحمات شما
ارسال یک نظر