طبق وعده قرار بود که امروز در برابر شورای شهر دوستان همراهی کنن تا درباره باغهای قصردشت با مسولان به صحبت بنشینیم اما متاسفانه تنها امیر عزیز همراه شد ... گلایه ای نیست تنها خواستم بگم کمکاری و مشکلات شهر بر میگرده به خود ما که برای موضوع به این مهمی ارزشی قائل نبودیم ...
اما امروز موفق شدم خبرهای خوب و نسبتا موثقی رو از پروژه های عمرانی شهر کسب کنم ...
ابتدا درباره پروژه بزرگ پلهای معالی آبادو پل بزرگ 800 متری چمران ( تونل ایمان - قصردشت ) : این پروژه که قرار بود عید فطر کلنگ زنی بشه به دلیل اصرار استاندار مبنی برحضور در مراسم کلنگ زنی و اینکه خود استاندارهم قبلا شهردار بوده و به حضور در این پروژه ها علاقه داره ، کمی عقب افتاده و به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده و با حضور استاندار مراسم کلنگ زنی پروژه بزرگ پل معالی آباد و پل بزرگ چمران شروع بشه که البته شهرداری بدنبال این هست که از کمکهای استانداری و دولت هم بهره بگیره تا بتونه سریعتره پروژه رو به سرانجام برسونه .
اما درباره طراحی پروژه ، همانطور که قبلا هم اعلام کردم و طرح این پروژه رو برای اولین بار شیراز1400 بر روی اینترنت منتشر کرد ، همان طرح مجموعه پلها اجرایی خواهد شد و برای رفع مشکلات ترافیکی احتمالی بعد از اجرا نیز تمهیداتی بصورت اصلاح شکل هندسی مسیر همسطح اندیشیده شده تا مشکلی بعد از اجرای پروژه پیش نیاد.برای ساخت این پروژه از نوعی بتون ویژه در بدنه استفاده میشه تا بصورت کاملا مسطح خود بتون ، بصورت نما و زیباسازی کار معرفی بشه...
اما پل بزرگ 800 متری چمران ، این پل که از تونل دوقلو ایمان شروع میشه و با گذر از بلوار چمران به چهارراه قصردشت میرسه. این پل دارای پایه های بتونی در باغ رویا ، رودخانه خشک و خانه های تملک شده در سمت دیگر رودخانه خشک هست که باعث میشن ارتفاع پل به 10 متر از سطح زمین برسه که موجب ایجاد یکی از پروژه های بزرگ پلسازی شیرازمیشه . سعی میکنم تصاویر 3D این پل روهم بزودی براتون رو سایت قرار بدم.
پل باهنر - رحمت : خوشبختانه خبردار شدم که این پل بصورت 3 سطح ساخته میشه و یکی از پروژه های ویژه شهرداری هست که خوشبختانه تمامی کارهای مربوط به تملک آن انجام شده و پروژه با سرعت بالایی درحال اجراست.سعی میکنم تصاویر 3D این پل روهم بزودی براتون رو سایت قرار بدم.
تقاطع رضوان : خوشبختانه این تقاطع هم کارهی تملک آن قبل از شروع کار بطور کامل انجام شده و پروژه با سرعت بالایی در حال انجام هست وسعی میکنم تصاویر 3D این پل روهم بزودی براتون رو سایت قرار بدم.( این پل هم دارای طرحی ویژه هست )
پل دکتر حسابی : این پروژه با مشکلات مختلف معارض و تملک مواجه بود که خوشبختانه تمامی مشکلات حل شده و با سرعت بالایی دوباره کار شروع شده و پروژه در حال ساخت هست که به احتمال زیاد تا پایان سال کار این پروژه نیز به اتمام خواهد رسید.
تقاطع های بزرگ ستارخان ، مطهری و پل کابلی 1100 متری ولیعصر شیراز
تقاطع ستارخان در حال تاییدیه نهایی طرح هست و احتمالا طرح فعلی با تغییرات جزئی اجرایی خواهد شد و یکی دیگر از تقاطع های سه سطح شیراز با این پروژه شروع به ساخت میشه.
تبدیل بلوارهای صنایع و دکترحسابی به اتوبان و تبدیل رفوژ میانی به مسیر ویژه اتوبوس
اما یک خبر جالب دیگه هم که بدست آوردم این بود که بلوارهای صنایع و دکتر حسابی ( از میدان صنایع تا زیرگذر گلستان ) با بسته شدن کلیه دوربرگردانها و ایجاد دوربرگردانهای غیرهمسطح تبدیل به یک بزرگراه طولانی خواهد شد که همچینین رفوژ میانی این دو بلوار تبدیل به مسیر ویژه اتوبوس تندرو خواهد شد که این امر با تعریض این دو بلوار در هر دو محور رفتو برگشت آغاز شده است که مسیر دسترسی به ایستگاه های میان اتوبان به وسیله ی پلهای هوایی میسر خواهد شد.
شروع جدی کار بزرگراه کوهسار و ادامه ی کار در اراضی دانشگاه و صدا و سیما
اما یکی از بزرگترین پروژه های شهری شیراز پروژه کوهسار هست که در حال ساخت می باشد.این پروژه در مرحله ی حفر تونل بخوبی در حال پیشرویست و به منظور تسریع عملیات ساخت بزرگراه کوهسار ، بزودی خط اندازی بزرگراه در مسیر تونل به سمت اراضی دانشگاه و صداوسیما و همچنین از تونل کوهسار تا تونل ایمان صورت خواهد گرفت تابا مشخص معارضین و حل مشکلهای احتمالی ساخت پروژه تا 91 به پایان برسد.
همچنین تقاطع جمهوری و بزرگراه کوهسار نیز با جابجایی درب ورودی سازمان صدا و سیما و همچین حذف میدان جام جم ، بصورت یک زیرگذر بزرگ ساخته خواهد شد.همچنین تقاطع پلهای قصردشت نیز بعنوان انتهای مسیر کوهسار درحال طرحی و تایید می باشد.
اما یک خبرخوبی که در این زمینه دریافت کردم این بود که با توجه به اینکه بزرگراه ارین با مشکل تمکل و معارض مواجه شده شهرداری سعی داره تاباساخت پل بزرگ چمران تا پایان سال آینده و اتصال بزرگراه کوهسار به میدان قصردشت از طریق این پل و همچنین تونل ایمان ، این پروژه رو به بهره برداری برسونه تا بعد از اون هم بزرگراه آرین و پلهای مسیر که شمال پلهای کمربندی ، رودخانه خشک ، شهرک آرین رو میشه به بهره برداری برسونه. همچنین یک میسر هم از بزرگراه ارین بصورت تقاطع غیر همسطح جدا شده و به شهر جدید صدرا خواهد رسید.
و اما خیابان عفیف آباد طراحی ویژه ای برای اون اندشیده شده که 1 میلیارد تومان هزینه اون هست و به محض اختصاص بودجه شروع میکنن کار رو ...
منتظر اخبار جدید و جذاب و همچنین پروژه های جدید شهری شیراز به همراه تصاویر اونها باشید ...
13 شهریور 90 .
اما امروز موفق شدم خبرهای خوب و نسبتا موثقی رو از پروژه های عمرانی شهر کسب کنم ...
ابتدا درباره پروژه بزرگ پلهای معالی آبادو پل بزرگ 800 متری چمران ( تونل ایمان - قصردشت ) : این پروژه که قرار بود عید فطر کلنگ زنی بشه به دلیل اصرار استاندار مبنی برحضور در مراسم کلنگ زنی و اینکه خود استاندارهم قبلا شهردار بوده و به حضور در این پروژه ها علاقه داره ، کمی عقب افتاده و به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده و با حضور استاندار مراسم کلنگ زنی پروژه بزرگ پل معالی آباد و پل بزرگ چمران شروع بشه که البته شهرداری بدنبال این هست که از کمکهای استانداری و دولت هم بهره بگیره تا بتونه سریعتره پروژه رو به سرانجام برسونه .
اما درباره طراحی پروژه ، همانطور که قبلا هم اعلام کردم و طرح این پروژه رو برای اولین بار شیراز1400 بر روی اینترنت منتشر کرد ، همان طرح مجموعه پلها اجرایی خواهد شد و برای رفع مشکلات ترافیکی احتمالی بعد از اجرا نیز تمهیداتی بصورت اصلاح شکل هندسی مسیر همسطح اندیشیده شده تا مشکلی بعد از اجرای پروژه پیش نیاد.برای ساخت این پروژه از نوعی بتون ویژه در بدنه استفاده میشه تا بصورت کاملا مسطح خود بتون ، بصورت نما و زیباسازی کار معرفی بشه...
مجموعه پلهای چمران - معالی آباد |
پل باهنر - رحمت : خوشبختانه خبردار شدم که این پل بصورت 3 سطح ساخته میشه و یکی از پروژه های ویژه شهرداری هست که خوشبختانه تمامی کارهای مربوط به تملک آن انجام شده و پروژه با سرعت بالایی درحال اجراست.سعی میکنم تصاویر 3D این پل روهم بزودی براتون رو سایت قرار بدم.
تقاطع رضوان : خوشبختانه این تقاطع هم کارهی تملک آن قبل از شروع کار بطور کامل انجام شده و پروژه با سرعت بالایی در حال انجام هست وسعی میکنم تصاویر 3D این پل روهم بزودی براتون رو سایت قرار بدم.( این پل هم دارای طرحی ویژه هست )
پل دکتر حسابی : این پروژه با مشکلات مختلف معارض و تملک مواجه بود که خوشبختانه تمامی مشکلات حل شده و با سرعت بالایی دوباره کار شروع شده و پروژه در حال ساخت هست که به احتمال زیاد تا پایان سال کار این پروژه نیز به اتمام خواهد رسید.
تقاطع های بزرگ ستارخان ، مطهری و پل کابلی 1100 متری ولیعصر شیراز
تقاطع ستارخان در حال تاییدیه نهایی طرح هست و احتمالا طرح فعلی با تغییرات جزئی اجرایی خواهد شد و یکی دیگر از تقاطع های سه سطح شیراز با این پروژه شروع به ساخت میشه.
پل بزرگ ولیعصر بعنوان یکی از بزرگترین پلهای کابلی کشور و نمونه ای منحصر بفرد از پلهای شهری در ایران در بهمن امسال به احتمال زیاد کلنگزنی خواهد شد. این پروژه در حال حاضر توسط مشاور خارجی در دست مطالعه و طراحی می باشد که به محض آماده شدن طراحی ، تصایر طراحی نهایی رو در اختیارشما عزیزان قرار میدم.
اما پروژه بزرگ تقاطع مطهری - قدوسی نیز خوشبختانه و طبق اخبار امسال عملیات آن آغاز خواهد شد تا بدین ترتیب تقریبا پروژه های مهم و بزرگ هدف 90 در سال90 حداقل کلنگ زنی انجام شده و در 2 3 آینده شاهد بهره برداری کامل از آنها باشیم.
تقاطع مطهری - قدوسی |
اما یک خبر جالب دیگه هم که بدست آوردم این بود که بلوارهای صنایع و دکتر حسابی ( از میدان صنایع تا زیرگذر گلستان ) با بسته شدن کلیه دوربرگردانها و ایجاد دوربرگردانهای غیرهمسطح تبدیل به یک بزرگراه طولانی خواهد شد که همچینین رفوژ میانی این دو بلوار تبدیل به مسیر ویژه اتوبوس تندرو خواهد شد که این امر با تعریض این دو بلوار در هر دو محور رفتو برگشت آغاز شده است که مسیر دسترسی به ایستگاه های میان اتوبان به وسیله ی پلهای هوایی میسر خواهد شد.
شروع جدی کار بزرگراه کوهسار و ادامه ی کار در اراضی دانشگاه و صدا و سیما
اما یکی از بزرگترین پروژه های شهری شیراز پروژه کوهسار هست که در حال ساخت می باشد.این پروژه در مرحله ی حفر تونل بخوبی در حال پیشرویست و به منظور تسریع عملیات ساخت بزرگراه کوهسار ، بزودی خط اندازی بزرگراه در مسیر تونل به سمت اراضی دانشگاه و صداوسیما و همچنین از تونل کوهسار تا تونل ایمان صورت خواهد گرفت تابا مشخص معارضین و حل مشکلهای احتمالی ساخت پروژه تا 91 به پایان برسد.
همچنین تقاطع جمهوری و بزرگراه کوهسار نیز با جابجایی درب ورودی سازمان صدا و سیما و همچین حذف میدان جام جم ، بصورت یک زیرگذر بزرگ ساخته خواهد شد.همچنین تقاطع پلهای قصردشت نیز بعنوان انتهای مسیر کوهسار درحال طرحی و تایید می باشد.
اما یک خبرخوبی که در این زمینه دریافت کردم این بود که با توجه به اینکه بزرگراه ارین با مشکل تمکل و معارض مواجه شده شهرداری سعی داره تاباساخت پل بزرگ چمران تا پایان سال آینده و اتصال بزرگراه کوهسار به میدان قصردشت از طریق این پل و همچنین تونل ایمان ، این پروژه رو به بهره برداری برسونه تا بعد از اون هم بزرگراه آرین و پلهای مسیر که شمال پلهای کمربندی ، رودخانه خشک ، شهرک آرین رو میشه به بهره برداری برسونه. همچنین یک میسر هم از بزرگراه ارین بصورت تقاطع غیر همسطح جدا شده و به شهر جدید صدرا خواهد رسید.
و اما خیابان عفیف آباد طراحی ویژه ای برای اون اندشیده شده که 1 میلیارد تومان هزینه اون هست و به محض اختصاص بودجه شروع میکنن کار رو ...
منتظر اخبار جدید و جذاب و همچنین پروژه های جدید شهری شیراز به همراه تصاویر اونها باشید ...
13 شهریور 90 .
25 نظرات:
عزیز این طرح بزرگراه کوهسار به میدان قصرالدشت ختم نمی شه... این طرح ادامه داره به موازات بلوار چمران و از دامنه ی کوه می گذره و از پشت باغ ها رد میشه تا برسه به کمربندی و بزرگراه آریان از اونجا شروع میشه.... اگه هم دقت کنی طول بزرگراه کوهسار تقریبا 11 کیلومتر هستش... یکی از راه های منشعب از این بزرگراه می رسه به میدان قصرالدشت... این طرح ها هم که گفتی خدا می دونه... اینا اگه راست می گفتن باید همون عید فطر استاندار رو دعوت می کردن... دیگه شما چرا باور می کنی... اینم که وضع پروژه های هدف 90 هستش... از 20 30 طرح و وعده 4 یا 5 تا ساخته شده... واقعا اینها نه دین دارند نه شرف... دروغ که کنتور نمی اندازه... اشکال نداره بگذار مردم ببینند و بفهمند که اینها به قول معروف شرفشون رو پشت شتر هاشون گذاشتن...
امیدوارم باهنر رحمت سه سطح باشه چون سایت شهرداری همون تعریف هایی رو که برای تقاطع امیرکبیر باهنر کرده بود برای این تقاطع هم کرده.
امروز دوباره پاک فطرت با خبر جنوب مصاحبه کرده و خبر از ساخت پل معالی اباد و چمران تو روز های اینده داده خدا کنه به جای مصاحبه کلنگش و زمین بزنه
mishe lotfan ye zare bshtar tozih bedid khiyabun afif abd ghare che tfaghi biyofte?
gharare sang farsh beshe?
aghaye nashenas ke pomadi nazare tond dadi akhe in be jaye khaste nabashi va khoda ghovatete vghean amin jon khaste nabashi ma 2bar az ejraee shodan bazi porojeha na omid shodim vali ishala hafte dge kolang bezanan vali age nazadan dge fek konam bayad bikhial in shahrdar ham beshim amin jon bebakhshid naiomadam u ke sharayete man ro midoni
دوست عزیز در کلیه طرح های شهرداری از این بزرگراه تا همان محل تقاطع نام برده شده و 11 کیلومتر کل طول پروژه کوهسار آرین هست.
باهنر همسه طح هست من با کسی که در این رابطه اطلاع موثق داشت صحبت کردمو
ایشالا که هفته دیگه حتما کلنگشو بزنن
درباره عفیف آباد 2 طرح خیلی خوب وجود داره ایشالا وقتی که قطعی شدن حتما میذارشمون
ینی با اجرای پروژه تقاطع مطهری-قدوسی فلکه بسیار زیبای مطهری تخریب و برداشته میشه؟ واقعا حیفه. این فلکه سهم به سزایی در زیبایی شیراز بازی میکنه.
بهتر بود این پروژه واسه چهارراه ستارخان اجرا میشد.
ببخشید کجای نظر من تند بود؟ چرا شما تاب انتقاد رو ندارید؟! مگه من چی گفتم که اینقدر به شما برخورد! سریع موضع می گیرید؟! شما مگه اصلا مسئول شهرداری هستی؟ یه سوال دارم از شما کجای حرف های من دروغ بود؟ کجا دروغ گفتم؟! می خوای همه ی این وعده وعید های آقایون رو برات لینک کنم ببینی 3 سال هست آقایون فقط حرف زدن... با مستندات... بعدشم بنده که به مدیر وبسایت بی احترامی نکردم... همه می دونیم که ایشون بنده خدا اطلاع رسانی میکنه خیلی هم زحمت میکشه دستش هم هزار بار درد نکنه... یه نکته بهت می گم دوست من خواه پند گیر خواه ملال: بعضی وقت ها تعریف الکی دانسته یا ندانسته "خیانت" به اون فرد یا جامعه هستش...
ناشناس عزیز نظر شما بسیار محترم هست و تند هم نبود! اینجا ازادی کامل بیان هست تا وقتی که حرفهای رکیک و توهین به قومیتو نژاد نباشه.پس ازادنه بحث کنید!
دوست عزیز احتمالا طرح ستارخان با تغییراتی مشابه این طرح اجرا میشه براش و درختان میدان مطهری هم منتقل خواهند شد
امین جان سلام دوست من... من عکس سایت شهرداری رو برات اینجا لینک میکنم... عکس پایینی رو دقت کن... خطوط قرمز همون پروژه کوهسار هستش که به موازات چمران و رودخانه خشک از دامنه ی کوه رد میشه... و اون خط آبی هم که در وسط هستش وصل شده به قرمز.اون تونل ایمان شمالی هستش... اگه هم عکس های بازدید نهایی استاندار سابق از تونل کوهسار رو که یه بار قبلا گذاشته بودی روی سایت توی اون نقشه کامل بزرگراه اگه اشتباه نکنم جلوی آقای خیراندیش هست میتونی ببینی...
http://www.eshiraz.ir/fanni/fa/aim90,20
امین جان منظورم در بالا همون عکسی هست که نارنجی هستش...
شما درست میگی دوست من :) ممنون از توجهت
تو حرف همه چی عالیه اما تو عمل....بعد از 5 6 سال کار روی تقطع باهنر جوک ساختن....
امین جان ایناهاش پیداش کردم... ببخشید پشت سر آقای اعتمادی... عکس رو بزرگ کن و نگاه کن... عکس بعدی همون پست رو هم اگه نگاه کنی اونجا اومده همون عکسو فقط قسمت تونل ایمان رو بزرگ کرده...
http://www.shiraz1400.com/2010/09/90_23.html
http://fars.isna.ir//Files/News/Image/13896/2852.JPG
خواهش میکنم موفق باشی.
خشته نباشي امين خان،
احيانا يكي از پروژه هاي عفيف اباد سنگفرش كردنش نيست؟
امین جان واقعا پست عالی بود...خسته نباشی..
در جواب دوست عزیزی هم که اولین نظر رو داده باید بگم که استاندار روز عید فطر شیراز نبود...و یه نکته هم که به نظر من عاقلانه اومد این بود که چون چند روز تعطیل بود و مردم از ظهر بیرون میرن و یکی از شلوغ ترین مسیرهای شیراز هم به سمت اردکان هست شاید مصلحت دیدن که پروژه در اون چند روز پیک ترافیک کلنگ زنی نشه...
نکته بعدی که به نظرم میرسه درباره کلنگ نخوردن پروژه هایی مثل پل چمران و معالی آباد و ولی عصر هست...دلیل معالی آباد و ولی عصر خیلی ساده اس و به راحتی میشه فهمیدش و اونم ساخت ایستگاه مترو در این نقاط هست که نه تنها تا پایان ساخت ایستگاه نمیشه کاری کرد بلکه تمهیدات و مطالعات خاصی هم برای زدن ستون در این مکان ها باید انجام بشه...پل چمران هم گوشه ای از یه طرح بسیار عظیم عمرانی هست که تا ساخت تونل و قسمتی از بزرگراه انجام نشه ساختش واقعا غیر منطقی هست....
و در کل درباره پروژه های نود چند نکته هست...یکی از نکات خوبش این بود که بالاخره شهرداری با برنامه کارهای عمرانیش رو انجام داد...دومین نکته که میتونه خوب و بد باشه اینه که یه ذره بلندپروازی کردن در نوشتنش...سومین نکته این بود که روی یه بودجه این کار رو کردن و روکود بازار ساخت و ساز که مهمترین محل درآمد شهرداری شیراز بود اجرای این پروژه ها رو با مشکل ایجاد کرد....
در مورد پستتون هم من میتونم همین الان 12 پروژه از پروژه های نود رو براتون اسم ببرم که افتتاح شدن و 4...5 تا که تا آخر سال افتتاح میشن پس اینقدر بد بین نباشین....
و نکته آخر شما تا حالا چند بار مالیات و عوارض و ... رو سر موقع پرداخت کردین که اینقدر هم توقع دارین همه چی برای شما سر موقع انجام شه؟؟؟
فقط بگم که من قصد دفاع از مسئولان رو ندارم و این جواب رو به خاطر علاقم به شیراز دادم....و البته بگم که ما واقعا در شیراز کارهای عمرانی خوبی هم انجام دادیم مثل حفر 24 کیلومتر تونل قطار شهری با انحراف کمتر از 25 سانت...چیزی که در اصفهان حدود 30 متر....تهران حدود 20 متر و مشهد و تبریز هم حدود 5 متر هست....تونل مترو ما از چند متری بناهایی مثل ارگ کریم خان.موزه پارس و بازار وکیل رد شد بدون اینکه مشکلی براشون ایجاد کنه ولی با یه سرچ ساده میتونین بفهمین که مترو اصفهان که از 60...70 متری سی و سه پل میگذشت چه بلایی سرش آورد....یا در تهران با ساختن خیابون های 3 بانده اسمش رو میذارن بزرگراه...ولی ما خیابون هایی 5 و 6 بانده هم داریم که بهش می گیم بولوار...:D
امین جان از زحمات بی دریغ شما در اطلاع رسانی پروژه های عمرانی شیراز صمیمانه تشکر می کنم. یکی از نکاتی که موجب عقب ماندگی شیراز نسبت به سایر کلان شهرهای ایران شده است عدم یکرنگی، همدلی و یکدلی مسئولین شیراز و استان فارس است. در اصفهان جهت اجرای پروژه ها تمام مسئولین همراه با هم کار می کنند و برای اخذ بودجه های دولتی تلاش می کنند ولی متاسفانه در فارس و شیراز اینطوری نیست به طوری که در بین نماینده های مجلس فارس دو نماینده که حرف یکسانی را بزنند مشاهده نمی کنید. پس با این اوصاف به صلاح شهر ما نیست که بین ما شهروندان هم این همدلی وجود نداشته باشد. پس بیایید اقلا ما با هم یکدل باشیم و به آینده شهرمان خوشبین. من به عنوان یک شهروند شیرازی به امین جان و سایت پر بارش افتخار می کنم
بنیان @ بله بنیان عزیز ، دو طرح خیلی خوب هست که یکی مربوط به خود خیابان عفیف آیاد و یکی دیگش مربوط به محوطه ورودی باغ عفیف آباد و خود خیابان عفیف آباد که این دومی واقعا خیلی خیلی پروژه ی جالبی هست و شهرداری در هفته آینده یه جلسه با ارتش داره تا مشکلای این پروژه رو حل کنه و اگه به تفاهم رسیدند مطمئنا یمی از بهترین پروژه های شیراز اجرایی میشه ...
ناشناس @ بسیار ممنون شدم بابت عکس :) ای کاش نام خودتونو درج می کردین
رضا @ ممنون رضا جان ، مطمئنا مترو شیراز شاهکار مهندسی ایران و مترو اصفهان افتضاح مهندسی ایران هست که متاسفانه الان دقیقا داره برعکسش تبلیغ میشه و ما شیرازیا علاقه عجیبی به زدن تو سرخودمن و شهرمون داریم .عقب موندگی هست کسی منکرش نیست اما تا کی میخایم فقط غر بزنیم؟
بزودی طرحهای 3D پروژه های پلسازی شیراز رو میذارم تا ببینین چه تحولی داره تو شیراز صورت میگیره!
مثلا پل کابلی ولی عصر یک ستون اصلی داره ( اصطلاخ فنی و عمرانیشو نمیدونم ) که63 متر ارتفاع داره! یعنی اندازه یک ساختمون 21 طبقه! و دقیقا رو میدون ولیعصر ساخته میشه و 500 متر عرشه به سمت پل پیرنیا داره و 500 متر عرشه به سمت مصدق که که کابلها به اون متصل میشه! حالا فکر کنین این پروژه چقدر میتونه بزرگ باشه...
فرهاد@ فرهاد جان مطمئنا همینجور هست که شما میگین! من خیلی دوس دارم دوستان بدون اینکه درباره هم نظر بدن درباره خود موضوع بحث بشه ...
اینجور که من شنیدم مزیت بزرگ پاک فطرت به اعتمادی این هست که داره بخوبی مشکلای تملک رو حل میکنه ... و کلا یه فکر بزرگ داره برای شیراز که بخوبی قابل مشاهده هست
سلام امین جان خسته نباشی بازم ممنون از اطلاعات خوبت.میخواستم ببینم تو کمربندی جنوب حدفاصل پل امام حسن مجتبی تا پلی که سر میانرود ساخته میشه هیچ برنامه دیگه ای برای ساخت پل یازیرگذر ندارن آخه دور برگردونای خیلی خطرناکی داره که باید دیر یا زود حذف بشه.
محسن جان الان کمربندی جدید داره پایین تر شهرکهای کمربندی که شما گفتی ساخته میشه ، که با ساخت و تکمیل اون ، کمربندی کنونی تبدیل به یک بزرگراه میشه و بدست شهرداری مطمئنا ساماندهی میشه .
الان هم مشکل اینه که کمربندی به عهده ی وزارت راهه وگرنه شهرداری برای ساماندهیش العام امادگی کرده
دوست عزیز حرف شما و پست امین هر دو درسته، اون بزرگراه به شهرک آرین هم میره اما یه شاخه از اون مسیر از روی چمران رد میشه و میره به قصرالدشت. و اینکه بشینیم بگیم اینا فقط حرف میزنن و کاری نمیکنن! و خودمونم کاری نکنیم هیچی درست نمیشه، درسته از 30 و خورده ای طرح هدف 90 5 تاش کامل انجام شده اما تا به حال خیلی هاش هم پیشرفت بالایی داشته و در مراحل پایانی هست، خیلی از این پروژه ها با مشکلات تملک رو برو شده که شدیدا هزینه بر هست اما مشکلات تملک هم حل شده و پروژه ها داره پیش میره، قبول دارم وقتی میگن هدف 90 یعنی 90 باید تموم شه اما چند پروژه کلنگ زنی نشده و حتی امسال هم نمیشه، بده اما شرایط نسبت به 20 - 30 سال پیش خیلی امیدوار کننده تره
امین جان سلام خدا قوت.می خواستم بدونم اینکه پاک فطرت همیشه دم از مشکلات تملک میزنه فقط مشکل شیرازه یا بقیه شهر ها هم دارن این مشکل رو؟و ثانیا صنایع مادر شهرهایی مثل تبریز یا اصفهان تو درامد شهرداری نقش دارن یا نه؟
مهدی جان ممنون .مشکل تملک درهمه جا وجود داره و این شهردار اون شهر هست که باید قدرت چانه زنی و راضی کردن شهروندانو داشته باشه تابتونه مشکلارو حل کنه.مثلا اگه دقت کردین ایت اتوبونهایی که در تهران میسازن مثلا اتوبان صیادشیرازی کاملا مناطق مسکونی رو که خیلیم زیاد هستن تملک میکن و اتوبان میسازن وسط شهر.البته تملک باید جوری صورت بگیره که اصلا کسی نفهمه از سوی شهرداری هست تاقیمتها کاذب بالا نره.اعتمادی شهردار خوبی بود که نتونست کارشو با تملک هموار کنه که خوشبختانه الان خوب داره کارمیشه
بله تبریز ، اصفهان ، مشهد ، تبریز ، اراک همگی درامد خوبی از مالیات صنعتی کسب میکنن و آريالای پاک فطرت هم میگفت که اصفهان 20برابر شیراز از این راه درامد کسب میکنه
ارسال یک نظر