مهمانان : پاک فطرت شهردار شیراز ، زحمتکش رییس شورای شهر
ابتدا در گزارشی به نمایش وضعیت پل سرداران - فضیلت پرداخته شد که وضعیتی نیمه تعطیل داشت و البته کل عرشه ی پل نصب شده بود و تنها لوپهای خروجی و مسیر اتصالی به فضیلت شمالی باقی مانده بودند که شهردار در پاسخ گفت که مشکل تملک داشته ایم و با حل مشکل تملک و در صورتی که از لحاظ فنی برای تونل سعدی مشکلی ایجاد نشود ، تونل سعدی به همراه پل سرداران - فضیلت تا پایان امسال افتتاح خواهند شد. برای مسیر دسترسی تونل سعدی 120 خانه تملک شده است که هزینه ی بالایی به شهرداری تحمیل شده است.
در گزارشی دیگر به تقاطع های رضوان و زیرگذر فضیلت - ساحلی جنوبی پرداخته شد که روزشمار هم برای هر دو نصب شده است. زیرگذر ساحلی - فضیلت حداکثر تا 3 ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و تقاطع رضوان پیشرفت بسیار خوبی داشت ، بطوریکه با گذشت 2 ماه از شروع رسمی عملیات ساخت این پل ، تمامی شمعها کوبانده شده بودند و ستونهای پل در حال ساخت بود که بنظر می رسد این پل نیز بصورت کامل اجرا خواهد شد.
شهردار شیراز درباره تقاطع بزرگ دفاع مقدس صحبتهای جالبی را مطرح کرد که نشان از بی برنامگی کامل در مجموعه ی شهرداری داشت! پاک فطرت در این باره و درجواب پیامک یکی از بینندگان گفت : در زمانیکه سرپرست شهرداری بودم از این پروژه بازدید کردم و متوجه تعطیلی پروژه شدم! علت را جویا شدم اعلام کردند که پس از ساخت کامل پایه های پل تازه به یاد انعقاد قرارداد با شرکتی اراکی ( ماشین سازی اراک ) افتاده اند که هنوز پیش پرداخت را به حساب واریز نکرده بودند! شهردار شیراز درحالیکه خود، از این وضعیت بی برنامگی ناراحت و عصبانی بنظر می رسید در ادامه افزود : با پیگیریهای انجام شده پیش پرداخت واریز شد و بعد از آن به قانون یارانه ها و گرانی قیمت آهن برخورد کردیم و از آنجا که عرشه ی پل نیز آهنی بود با شرکت ماشین سازی به مشکل خورده و سرانجام پس از توافقات صورت گرفته این قطعات در حال ساخت و ارسال به شیراز می باشند که تعدادی از آنها رسیده و در حال نصب می باشد و پروژه در بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد! تا بدین ترتیب این پروژه رکورد 3 سال و نیمه را از آن خود کند!
بیننده ای در تماس با برنامه خواستار توضیح درباره بزرگراه آرین و وضعیت تملک زمین های شهرک انجیره شد. شهردار شیراز در پاسخ گفت : پل دکتر حسابی که متصل کننده بلوار(!) حسینی الهاشمی و بزرگراه آرین می باشد بدلیل مشکلات تملک متوقف شده بود که با صرف هزینه های گزاف و چند برابر اعتبار خود پروژه ، مشکل تملک رفع شده است و در حال ساخت می باشد. درباره بزرگراه آرینپاک فطرت اضافه کرد : این پروژه بدلیل مشکلات تملک در زمینهای انجیره به مدت یکسال متوقف بوده است و زمین های که قبل از شروع تملک هر متر 100 تومان ( 100000 تومان ) بوده اند سرانجام مالکان راضی به فروش 450 تومانی شده اند که بازهم هزینه ی تملک بدوش شهرداری سنگینی کرده است. یک قطعه از تملک ها با بودجه ی بیش از 5 میلیارد تومان انجام شده و کار دوباره از سرگرفته شده است.شهرداری شیراز در مورد پایان کار بزرگراه آرین توضیحی ارائه نکرد.
در قسمتی از برنامه ، پاک نیت مجری برنامه، پرسشی درباره روند استفاده از اوراق مشارکت و بودجه های ملی برای انجام پروژه قطار شهری و پروژه های عمرانی شهر مطرح کرد که شهردار اعلام کرد انتشار 170 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شورای شهر تصویب شده است و حداکثر تا پایان آبان ماه مجوزها از بانک مرکزی اخذ و به مردم عرضه می گردد. پاک فطرت از ساخت 5 پارکینگ طبقاتی با استفاده از اوراق مشارکت در سال جاری خبر داد.
زحمتکش نیز درمورد استفاده از اوراق مشارکت برای حل معضل بودجه مترو شیراز گفت : این موضوع در کمیسیون مربوطه با یک فوریت در حال بررسی می باشد که در روز یکشنبه شورای شهر درمورد آن تصمیم گیری خواهد کرد.رییس شورای شهر همچنین افزود : باید از کمک های دولتی و اوراق مشارکت برای اجرای پروژه های بزرگ شهری استفاده کنیم چراکه با استفاده از عوارض مردم ساخت پروژه های بزرگ شهر عملی نیست!
پاک فطرت در بخش پایانی برنامه از دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت پروژه های عمرانی و تشکیل مجمع خیرین شهرساز خبر داد و اعلام کرد با این کار خیرین در ساخت پروژه های عمرانی شهر به کمک شهرداری می آیند.
در این برنامه هیچ اشاره ای به پروژه های بزرگ شیراز نظیر پروژه کوهسار ، ستارخان و پل ولیعصر نشد.
23 مرداد 90 .
6 نظرات:
hala omidvar konande bod ya na on filmahee ke az porojeha neshon dadan va sohbathaee ke shod va aya az in barnameha 2bare mizaran ya na
کدوم پل عزیز من اگر وضع به این شکل باشه این پلها تا صد سال دیگه هم ساخته نمیشه جالبتر از این برنامه برنامه در شهر بود که بلافاصله بعد از بازتاب پخش شد که شهرداری قبل از اجرای کار تملک نمیکنه! بعد مالکان زمین کاربری کشاورزی رو تبدیل به کاربری تجاری و مسکونی میکنن برای بالابردن قیمت حالا شما انتظار دارین این شهرداری پل کابلی بسازه.
vali be nazare man vziat nesbat be gozashte behtar shode va eyde fetr ham 2ta porjeye bozorge mali abad o pole chaamran ro shoro mikonan va dge injor jaha nemishe 2,3 sal alaki tol bedan va bayad betonan zod besazan age in porojeha kolang khord yani mishe omidvar bod
با نظر دوست عزیزمون موافقم معالی اباد وچمران شریان های اصلی شهر هستند و نمیشه دست دست کرد و امروز و فردا
مگه ب معالی اباد و چمران اشاره کردند؟
نه دوست عزیز اشاره کردم که به پروژه های بزرگ شیراز اشاره ای نشده است
ارسال یک نظر