تقاطع بین بلوارهای چمران ، میرزای شیرازی و خیابان های قصردشت و معالی آباد به چهاراه معالی آباد معروف هست ، که بدلیل حجم بالای ترافیک در محورهای اشاره شده ، ایجاد تقاطعی چند سطح در چهاراه اشاره شده از سالهای قبل مورد نظر شهرداری بود که بدلایل مختلف این امر صورت نپذیرفته است ، اما طبق اخباررسیده ، شهرداری شیراز سرانجام تصمیم به اجرای پروژه درسال جاری گرفته است. این تقاطع توسط مهندسین جهان نما شهرراز در حال طراحی می باشد که بنظر میرسد سرانجام شاهد اجرای این پروژه بزرگ در نیمه دومسال جاری خواهیم بود.
در ساختمان سازمان عمران و شهرسازی شهرداری شیراز ، ماکت این پروزه زیبا قرارداده شده است که بنظر این طرح ، طرح نهایی پروژه با تغییرات جزئی خواهد بود.اجرای این طرح باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا در این منطقه و از بین رافتن چراغ راهنمایی و ترافیک موجود می شود.
این پروژه از لحاظ طول پلها و معماری آن از پروژه های منحصربفرد و بزرگ شیراز می باشد.
31 تیر 90 .
در ساختمان سازمان عمران و شهرسازی شهرداری شیراز ، ماکت این پروزه زیبا قرارداده شده است که بنظر این طرح ، طرح نهایی پروژه با تغییرات جزئی خواهد بود.اجرای این طرح باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا در این منطقه و از بین رافتن چراغ راهنمایی و ترافیک موجود می شود.
این پروژه از لحاظ طول پلها و معماری آن از پروژه های منحصربفرد و بزرگ شیراز می باشد.
31 تیر 90 .
18 نظرات:
منمون امين،
جالبه چند وقت پيش سر پست داشتم ترافيك ومسير هاي اينجا رو تحليل مي كردم براي خودم و دقيقا به همين شكل رسيدم با توجه به استيشن مترو!
راستي كي بلاخره شروع ميشه؟ گفته بودن. ٣ خرداد اول!
amin jan vaghean besiar ziba va khafan ast va kare motefaveti hast ishal ke in poroje start bokhore va ma shahed ejra va bahrebardarie on bashim ke shiraz ro in polha yek takone asasi mide ishala in poroje faghat ye maket namone
ishala ke pol poshtesh bashe ke harche zodtar shoro beshe va tamomesh konan shiraz be chenin chizi khaily ehtiaj dare
بنیان طرح خوبی هست اما بنظرم بازمدقت کنی بازم تو 2 3 حرکت تداخل ایجاد میشه!
در هر جال باز امیدواریم همین هم ساخته بشه . اطلاعات دقیق تر رو سعی میکنم این هفته بدست بیارم حتما.
amin jan yeki az bacheha to fb to page akhbare shiraz goft ke in tarh ya tarhe satar khan tasvib nashodan va ejra nemishan u khabare daghihi dari ya na
امین جون ممنون از زحمت هایی که می کشی، این طرح اگه ماکت شده یه جورایی باید قطعی دونست انجامشو، از طرف دیگه جای خیلی حساسی هست و باید به مشکلات ترافیک زمان اجراش دقت بشه و خوب سریع انجام بشه، از طرف دیگه شهرداری وضع خیلی خوبی نداره (مالی) و پل ولیعصر رو هم میخواد زودتر شروع کنه، خیلی اوضاع گیج کنندست،
راستی با توجه به اینکه فرماندار شیراز رو برداشتن و مخالف اصلی برج های تجارت جهانی هم همین آقای فرماندار بود ممکنه کم کم کار اونجا ادامه پیدا کنه، آخه مثل اینکه شورای شهر حسابی هوای سرمایه گذار این پروژه رو داره، اگه اطلاعی داشتی ما رو هم در جریان بذار
امیر شهرداری دائم مصاحبه میکنه که درامدش نسبت به پارسال اقزایش داشته و برای شهری مثل شیراز زشت هست که بگن پول نداریم! پس این همه وعده ی رنگارنگ پاک فطرت قبل شهردار شدنش چی شدن؟؟
بنظرم اینها بهونست که نخوان کار کنن!
درباره ی تجارت جهانی هم از این شورای شهر بزدل هیچی بر نمیاد مطمئن باش ، هنوز پادگان زهی منتقل نشده ، تصویب کردن جاش پارک به اسم ولایت بسازن ... شما تا ته بخون قضیشو...
محمد جان این پل معالی آباد با یه طرح ویژه اجرایی میشه امسال این طرح نشه طرح جایگزینش بهتر و باشکوه تر خواهد بود بنظرم.چون ابروی شهرداری در گرو این پروژه و پل کابلی ولیعصر هست.
15 16 میلیارد هم پولی نیست که نتونه شهرداری پرداخت کنه! پل رو گذر دفاع مقدس 16 میلیارد هزینه داشته!!!!؟؟؟
omidvaram haminjor ke u migi bashe ishala hamin emsal start bezanan va hamin tarh ham vaghran khobe
راستی امین جان درحال حاضر اطلاع داری انجمن خاصی درمورد شیراز فعالیت میکنه یا نه؟ شنیدم قبلا سعی داشتید راه اندازی کنید، از طریق انجمن میشه فعالیت های موثر تری انجام داد، البته با سیاست
امیدوارم ین طرح باعث کاهش ترافیک بشه و نشه مثل بعضی از پلهای دیگشون که بدون فکر بعدی باعث افزایش ترافیک شده
نمونه پروژه ای که باعث افزایش ترافیک شده
زیر گذر چهارراه امیرکبیر هست که از طرف زرهی به سمت پارک قوری طرافیک شدیدی راه افتاده و هر روز بیشتر می شه و بدتر از اون چهارراه باهنر که طرافیکش خیلی دیوانه کننده شده...
امیدوارم مثل این نشه بعدش...
امیر جان درباره انجمن بله ، قرار بود کارهایی بکنیم که متاسفانه نشد! الان هم صحبتهایی شده تا ببینیم چی میشه!
درباره سودمندی پروژه هم کاملا موافقم و بنظرم همین طرحم با مشکلاتی مواجه هتس دوباره و اگه همین اجرا بشه دوباره نیاز به چراغ راهنمایی هست!
با عرض سلام.دوست گرامی با توجه به خبر ساخت کنار گذر شیراز و اغاز ساخت تقاطع دروازه قران (که البته اطلاعات من محدود به خبرگزاری هایی است که این خبر رو انعکاس دادند)ایااین خبر واقعیت دارد؟ و دیگر اینکه ایا ساخت تقاطع ستارخان به صورت سه سطح خواهد بود یا نه؟
بله دوست عزیز اخبار صحت داره و تقاطع ستارخان هم سه سطح هست بصورت زیرگذر و پل روگذر
خدارا شاکریم که بالاخره درشیراز بجز ساختن پاساژکار دیگری هم بلدند و اگر این پل(چمران معالی آباد) به نتیجه برسد یک اثر به یادماندی خواهد بود که دعای مردم را بدنبال خواد داشت
امیدوارم که ساخت برج های تجارت جهانی و آتی ساز را با همون شکل و طراحی ببینم بدون هیچ کم کاستی
دوست عزیز لازمه که ازت تشکر کنم بابت کاری که انجام میدی و این پروژه ها رو معرفی میکنی اما جای یه گلایه باقیه اون این هست که حیفه زحمات کسایی رو نادیده گرفت که با هزاران مشکل فرهنگی و مالی واجرایی سعی می کنن کاری متفاوت و خوب در کشور انجام بدن اما در آخر کارشون به اسم گروهی دیگه عنوان بشه.برای اینکه سختی این زحمات و مشکلات به تنشون نشینه واجب دونستم این مطلبو متذکر بشم که طراحی این پل از ابتدا تا انتها کار مهندسین دفتر مهندسین مشاور فراشار آسیا هست و گله آخر اینکه در تصاویری که گذاشتین آرم این شرکتو که طراحش هست وجود نداره و فقط آرم پیمانکار و شهرداری شیراز مشاهده میشه."شیراز پایتخت فرهنگی ایران"
دوست عزیز این پست زمانی منتشر شد که هنوز طرحهای سه بعدی این پل زیبا بیرون نیومده بودن و من عکس ماکت هارو از معاونت عمرانی شهرداری شیراز گرفتم اما اگر شما به پست زیر مراجعه کنین مشاهده میکنین که کلیه دست اندرکاران این پروژه ذکر شدن ، خوشبختانه در این زمینه هیچوقت شرمنده دوستان نشدیم!
http://www.shiraz1400.com/2011/09/blog-post_7548.html
ارسال یک نظر