Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

پیشرفت 97 درصدی ایستگاه راه‌آهن شیراز

http://www.rai.ir/images/73/06A184921E3E853149EA0A.jpgمعاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه احداث ایستگاه راه‌آهن شیراز دارای 97 درصد پیشرفت فیزیكی است، گفت: تكمیل 7 كیلومتر باقی‌مانده راه‌آهن اصفهان-شیراز با معارضانی مواجه بود كه اجرای آن را به تأخیر انداختند.

عبدالعلی صاحب محمدی با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه راه‌آهن شیراز و ارزیابی میزان پیشرفت فیزیكی عملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: احداث این ایستگاه به سرعت در حال انجام بوده، پروژه دارای پیشرفت فیزیكی بیش از 97 درصد است كه در آینده نزدیك شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
وی درخصوص عملیات اجرایی تكمیل خط‌آهن اصفهان - شیراز در كیلومتر‌های پایانی، با بیان اینكه این 7 كیلومتر باقی مانده از ایستگاه موقت صدرا تا قصر قمشه (ایستگاه اصلی) دارای سه پل نسبتاً بزرگ است، خاطر نشان كرد: عملیات اجرای این سه پل در حال انجام است؛ مسیر ریلی تهران - شیراز هم‌اكنون به بهره‌برداری رسیده است اما در تكمیل 7 كیلومتر منتهی به شیراز به دلیل وجود معارضان، مشكلاتی رخ داد كه همین امر ساخت ایستگاه شیراز را نیز به تأخیر انداخت.




بنابراین گزارش، قائم‌مقام وزیر راه و شهر‌سازی پیش از این نیز در این‌باره گفته بود‌: از آنجا كه در سه ماهه چهارم سال گذشته اعتبار كمی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت مقداری از نظر تامین مالی عقب هستیم كه امیدواریم با تامین مالی شاهد بهره‌برداری از پروژه در اوایل تابستان باشیم.
رضا پیل‌پایه درباره تكمیل ساختمان پلیس در ایستگاه را‌ه‌آهن شیراز اعلام كرده بود: این ساختمان نیز آماده بهره‌برداری است و امیدواریم استاندار فارس كمك كند تا روند استقرار پلیس به سرعت انجام شود.
به گزارش فارس هزینه احداث ایستگاه راه‌آهن شیراز ‌حدود 120 میلیارد تومان برآورد شده بود.

 راه‌اندازی اداره كل راه‌آهن شیراز در مرداد‌ماه جاری
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین اداره كل راه‌آهن فارس نیز در مردادماه جاری استقرار پیدا خواهد كرد و مدیركل آن معرفی خواهد شد.
صاحب‌محمدی با بیان اینكه تاكنون خطوط ریلی استان فارس توسط اداره كل راه‌آهن اصفهان مدیریت می‌شد، اظهار داشت: قطعاً راه‌اندازی اداره كل راه‌آهن فارس ‌به اجرای مدیریت بهتر در سطح خطوط ریلی این استان می‌انجامد.
مدیرعامل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه ‌اداره كل راه‌آهن لرستان به مركزیت دورود نیز در ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهد كرد، گفت: ‌اداره كلی كه در شمال استان خوزستان مستقر بود در شهرستان اندیمشك، به اداره كل زاگرس تغییر نام پیدا خواهد كرد و اداره كل راه آهن لرستان به مركزیت دورود در ماه جاری فعالیت خود را آغاز می‌كند.


 اتصال سه منطقه صنعتی-نفتی-معدنی به یكدیگر با احداث راه‌آهن شیراز-بندرعباس
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به آغاز احداث عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز - بندرعباس توسط بخش خصوصی، خاطر نشان كرد: توسعه ریلی در سال‌های اخیر شدت گرفته ‌و حضور بخش خصوصی در این عرصه مطلوب بوده است.
مدیرعامل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه راه‌آهن شیراز - بندرعباس به ایستگاه راه‌آهن شیراز متصل می‌شود، خاطر نشان كرد: این مسیر ریلی ظرف 30 ماه آینده طی تعهد بخش خصوصی به اجرا خواهد رسید و منابع آن توسط فاینانس داخلی تامین شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: با احداث این مسیر ریلی، شیراز به عنوان منطقه‌ای استراتژیك از طریق مركز كشور و نیز از سمت جنوب به شبكه ریلی متصل خواهد شد كه شرایط استان فارس را بسیار مطلوب‌تر در حمل ‌و نقل ‌مسافر و بخصوص بار خواهد كرد.
مدیرعامل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأثیر بسزای راه‌آهن شیراز – بندرعباس در توسعه جابه‌جایی كشور، اضافه كرد: ‌از این طریق ‌استان فارس به آب‌های خلیج فارس متصل خواهد شد؛ در استان‌های ‌فارس، بوشهر و هرمزگان تأسیسات عظیم صنعتی، نفتی و پتروشیمی وجود دارد، همچنین در استان بوشهر در منطقه عسلویه‌ فازهای مختلف پارس جنوبی فعال است كه تولیدات قابل توجهی دارند، در غرب استان هرمزگان در منطقه پارسیان هم منطقه‌ای ‌صنعتی – معدنی در حال شكل‌گیری است و كارخانه‌های سیمان و فولاد و آلومینیوم با ظرفیت بالایی احداث خواهد شد كه تمامی این موارد لزوم احداث این مسیر ریلی را توجیه می‌كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود دو بندر اصلی تجاری كشور در بندرعباس (شهید رجایی و شهید باهنر)، اظهار داشت: كارخانجات و پالایشگاه‌های زیادی در بندرعباس فعالیت می‌كنند و همانند تمام دنیا كه شهر‌های بندری مناطقی پررونق از نظر تجاری و صنعتی هستند بندرعباس نیز این موقعیت را دارد؛ استان فارس نیز از نظر نیروی انسانی و تولید دارای ظرفیت بسیار بالای است كه با اتصال سه حلقه‌‌ استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر از طریق ریل، تحولی عظیم در سیستم جابه‌جایی بار جنوب به غرب كشور و جنوب به شمال رخ خواهد داد. 


23 تیر 90 .

0 نظرات: