بعد از روزها ، ماه ها و سالها ( خوش شانس بودیم که وارد دهه نشدیم ) ، زیرگذر امیرکبیر - باهنر در بهمن سال گذشته با حضور کلیه مقام های مربوطه از استاندار گرفته تا شهردار و اینــــــــــــا ، افتتاح شد.این مدل زیرگذر ، در واقع بی خاصیت ترین و کم بازده ترین نوع تقاطع غیر همسطحی هست که امکان ساختش هست ، نه دارای لوپ هست و نه دردی از ترافیک دوا میکنه! حال، چرایی اینکه شهرداری به چه دلیل برای ساخت چنین زیرگذری حدود 3 سال وقت صرف کرد به کنار ، سوال اصلی این هست که چرا با صرف چنین بودجه ای که برای ساخت یک زیرگذر و تقاطع هزینه می شود ، یک تقاطع با بازده خوب و موثر ساخته نشود تا شهرداری پس از ساخت زیر گذر مجبور به نصب چراغ راهنمایی در محل این زیرگذر نشود!!؟؟ بله دوستان نصب چراغ راهنمایی در محل زیرگذر امیرکبیر - باهنر ، موضوعی بود که خود من تا زمانیکه به چشم ندیدم باور نکردم!
آقایون مهندس مشاور ، ناظر پروژه و نهایتا شهردار محترم ، هیچگاه با خود فکر نکردند که ساخت چنین تقاطعی با این مشخصات هیچ سودی به حال این نقطه ترافیکی و شهروندان نخواهد داشت؟ اتفاقی که در بسیاری از پروژه های شیراز رخ داده است : پل چهاراه زندان ( ابتدا بصورت پل روگذر ساده ، سپس نصب چراغ راهنما (!!!؟؟؟) ، سپس ساخت 2 لوپ کاملا غیر استاندارد) ، پل روگذر بلوار احمدبن موسی ، پل دفاع مقدس ( با افتتاح این پل وضع ترافیک تغییر محسوسی نخواهد کرد ، بدلیل اینکه هیچ لوپ خروجی ندارد ! ) ، پل سرداران - رسول اعظم و سرداران - نصر ( عدم وجود تعداد خروجی لازم ) ، زیر گذر قصردشت - زرگری و ... .با وجود تمامی این تفاسیر ، امیدواریم که شهرداری در این روند خود تجدید نظر گرده و بجای ساخت زیرگذرهای کوچک و ناکارآمد به ساخت پلهایی با ویژگی های خاص و مفید روی آورد ...
24 اردی بهشت 90 .
1 نظرات:
khob age gharar bud ke hub kar oknan va manteghi unvaght ki dige dozdi kone
va agar gharar bud ina malekato abd oknan ke ta hal karde budan
dozdi ha kam kam dare ru mishe har tarhi mesle ghatr shari tul bekeshe malume ke dar hale dozdiyan az bodje
ارسال یک نظر