در بازديد نمايندگان مردم شيراز در مجلس از قطار شهري اين شهر اعلام شد براي راهاندازي نخستين خط اين قطار نياز به 170 واگن است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي دفتر نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، دو تن از نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي به منظور پيگيري مشكلات قطار شهري شيراز با مديرعامل و مسئولان اين سازمان جلسه مشترك برگزار و از روند فعاليت مترو شيراز بازديد كردند.
در ابتداي اين جلسه فرجالله رجبي مديرعامل قطار شهري شيراز با ارائه گزارشي از روند فعاليت اين سازمان به مشكلات آن پرداخت و از نمايندگان مجلس تقاضاي همكاري و مساعدت كرد.
در اين جلسه موضوع اختصاص اعتبار مورد نياز براي اتمام خط اول، خريد واگن و تجهيز ايستگاهها مطرح شد كه نمايندگان شيراز از مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز درخواست كردند تا سوابق و مكاتبات لازم را ارسال و از طريق مجلس و وزارت كشور پيگيري و اقدامات لازم صورت گيرد.
نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي به منظور آغاز عمليات اجرايي خط دوم كه از ميانرود تا ميدان امام حسين (ع) طراحي شده و همچنين ادامه خط اول از ميدان امام حسين (ع) تا شهرك سعدي از مديرعامل قطار شهري شيراز تقاضا كردند تا اقدامات بعدي براي اجرايي شدن اين مصوبه نيز انجام پذيرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز بحث خريد واگن و سفارش ساخت آن را مطرح كردند كه نمايندگان شيراز پيشنهاد دادند تا هر دو مسير را طي كنند و براي حل مشكل كوتاه مدت ميتوان نسبت به خريد واگنهاي دستدوم، اما مناسب اقدام و براي درازمدت نيز سفارش ساخت آن به شركتهاي داخلي يا خارجي سازنده واگن اقدام كنند.
طبق برآوردهاي سازمان قطار شهري شيراز براي راهاندازي خط اول شيراز نياز به 170 واگن است.
در اين جلسه جعفر قادري و محمد حسين ذوالنوار به منظور تسريع در اتمام و تجهيز ايستگاههاي مختلف خط اول كه به طول 24 كيلومتر است پيشنهاداتي ارائه كردند از جمله اينكه با عقد قرارداد و مشاركت با بانكهاي خصوصي و شركتهاي سرمايهگذاري ميتوان بخش بسياري از اعتبارات و هزينههاي تملك، ساخت، تجهيز و راهاندازي ايستگاهها تأمين كرد چرا كه با اعتبارات دولتي و اختصاصهاي ناقص مشكلات مالي و اعتباري مترو شيراز به زودي قابل حل شدن نيست.
بر اساس گزارش مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز، با اختصاصهاي دولتي كه در سالهاي گذشته به اين سازمان تزريق شده تنها 15 ايستگاه تكميل و آماده بهرهبرداري در سال 90 است و مابقي ايستگاهها همچنان منتظر تأمين اعتبارات ميماند.
در اين بازديد كه حدود چهار ساعت به طول انجاميد هر كدام از نمايندگان شيراز، مديران سازمان قطار شهري و پيمانكاران به ارائه ديدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و راهكارهاي لازم براي تسريع در انجام كارها و اجراي به موقع پروژهها را اعلام كردند.
محمدحسين ذوالنوار و جعفر قادري علاوه بر پيگيريهاي اداري و انجام مكاتبات و تماسهاي تلفني براي چهارمين بار بود كه از نزديك با روند اجراي اين پروژه بازديد كردند.
3 اردی بهشت 90 .
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي دفتر نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، دو تن از نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي به منظور پيگيري مشكلات قطار شهري شيراز با مديرعامل و مسئولان اين سازمان جلسه مشترك برگزار و از روند فعاليت مترو شيراز بازديد كردند.
در ابتداي اين جلسه فرجالله رجبي مديرعامل قطار شهري شيراز با ارائه گزارشي از روند فعاليت اين سازمان به مشكلات آن پرداخت و از نمايندگان مجلس تقاضاي همكاري و مساعدت كرد.
در اين جلسه موضوع اختصاص اعتبار مورد نياز براي اتمام خط اول، خريد واگن و تجهيز ايستگاهها مطرح شد كه نمايندگان شيراز از مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز درخواست كردند تا سوابق و مكاتبات لازم را ارسال و از طريق مجلس و وزارت كشور پيگيري و اقدامات لازم صورت گيرد.
نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي به منظور آغاز عمليات اجرايي خط دوم كه از ميانرود تا ميدان امام حسين (ع) طراحي شده و همچنين ادامه خط اول از ميدان امام حسين (ع) تا شهرك سعدي از مديرعامل قطار شهري شيراز تقاضا كردند تا اقدامات بعدي براي اجرايي شدن اين مصوبه نيز انجام پذيرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز بحث خريد واگن و سفارش ساخت آن را مطرح كردند كه نمايندگان شيراز پيشنهاد دادند تا هر دو مسير را طي كنند و براي حل مشكل كوتاه مدت ميتوان نسبت به خريد واگنهاي دستدوم، اما مناسب اقدام و براي درازمدت نيز سفارش ساخت آن به شركتهاي داخلي يا خارجي سازنده واگن اقدام كنند.
طبق برآوردهاي سازمان قطار شهري شيراز براي راهاندازي خط اول شيراز نياز به 170 واگن است.
در اين جلسه جعفر قادري و محمد حسين ذوالنوار به منظور تسريع در اتمام و تجهيز ايستگاههاي مختلف خط اول كه به طول 24 كيلومتر است پيشنهاداتي ارائه كردند از جمله اينكه با عقد قرارداد و مشاركت با بانكهاي خصوصي و شركتهاي سرمايهگذاري ميتوان بخش بسياري از اعتبارات و هزينههاي تملك، ساخت، تجهيز و راهاندازي ايستگاهها تأمين كرد چرا كه با اعتبارات دولتي و اختصاصهاي ناقص مشكلات مالي و اعتباري مترو شيراز به زودي قابل حل شدن نيست.
بر اساس گزارش مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز، با اختصاصهاي دولتي كه در سالهاي گذشته به اين سازمان تزريق شده تنها 15 ايستگاه تكميل و آماده بهرهبرداري در سال 90 است و مابقي ايستگاهها همچنان منتظر تأمين اعتبارات ميماند.
در اين بازديد كه حدود چهار ساعت به طول انجاميد هر كدام از نمايندگان شيراز، مديران سازمان قطار شهري و پيمانكاران به ارائه ديدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و راهكارهاي لازم براي تسريع در انجام كارها و اجراي به موقع پروژهها را اعلام كردند.
محمدحسين ذوالنوار و جعفر قادري علاوه بر پيگيريهاي اداري و انجام مكاتبات و تماسهاي تلفني براي چهارمين بار بود كه از نزديك با روند اجراي اين پروژه بازديد كردند.
3 اردی بهشت 90 .
0 نظرات:
ارسال یک نظر