Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

پایان حفاری تونلهای مترو در بلوار کریمخان زند

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری شیراز گفت:  با حفاری آخرین سانتی مترها، کار حفاری در تونل خیابان زند بزرگ(کریم خان) تمام شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، فرج الله رجبی امروز و در بازدید اعضای شورا، فرماندار و شهردار شیراز و نماینده مردم شیراز در مجلس از این پروژه افزود: اکنون میدان نمازی به میدان الله(گلسرخ) متصل شده است.
وی با بیان اینکه کار حفاری امروز و با ادامه مسیر به سمت ساحلی تداوم خواهد داشت، گفت: 500 متر دیگر از مسیر باقی مانده تا کار حفاری تونل ها درفاز یک قطار شهری شیراز به اتمام برسد.
رجبی با بیان اینکه دستگاه تی بی ام (حفار) روزانه قریب به بیست متر حفاری را در دو شیفت کاری انجام می دهد، گفت: کار در پروژه قطار شهری شیراز به صورت دو شیفت ادامه دارد و 500 متر باقی مانده را ظرف پنج هفته تمام خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز، با تصریح اینکه دستگاه حفار فعال در این پروژه در سطح کشور منحصربه فرد است، گفت: در طول مسیر و بارها کارشناسانی از کشورهای اروپایی و آسیایی از این پروژه دیدن کرده اند و از این پس نام و مشخصات این پروژه در کاتالوگ شرکت سازنده دستگاه تی بی ام ثبت شده و به  عنوان یک نمونه کار موفق ارائه می شود.
رجبی که قبلا اعلام کرده بود قطار شهری شیراز سال 90 در فاز یک آمده و در صورت تامین واگن ها آماده بهره برداری است، افزود: خوشبختانه فاز دو مترو به عنوان یک قرارداد جداگانه دیده نشده و به همین دلیل کار به عنوان متروی شیراز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: زمین مورد نظر برای آغاز کار فاز دو در اختیار پیمانکار قرار گرفته است تا کار را آغاز کند.
خط یک مترو در شیراز از جنوب شرق شهر (میدان گلسرخ) آغاز شده و از طریق بلوار مدرس، میدان ولی‌عصر(عج)، میدان نمازی، میدان قصردشت، کوچه گلخون، حاشیه بزرگراه چمران کشیده شده و تا شمال غرب شیراز (میدان میرزا کوچک‌خان و میدان احسان) امتداد خواهد داشت.
این خط 24 کیلومتر طول و ظرفیت حمل و نقل 10 هزار نفر در ساعت را دارد و ۲۰ ایستگاه زیرزمینی و یک ایستگاه همسطح خواهد داشت.
خط دوم نیز که اجرای آن تصویب شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود، حدود ۱۰ کیلومتر خواهد بود و از میانرود در جنوب شهر آغاز شده و پس از گذر از تقاطع بزرگراه امام خمینی و بلوار عدالت و آزادی به‌سمت شمال  رفته و به میدان آزادی منتهی می‌شود.
به گزارش ایسنا ایستگاه میدان امام‌حسین، ایستگاه مشترک بین  دو خط ۱ و ۲ خواهد بود.این خط دارای هشت ایستگاه زیر زمینی و دو ایستگاه همسطح زمین است.
 ثبت شده توسط امین در روز شنبه ، 29 خرداد 1389 ، ساعت 22 .

0 نظرات: