دیگر از آن شیراز عقب مانده ی در پلسازی خبری نیست! بله دوستان همه ی ما ناباورانه ی پیشرفت چشمگیر پلسازی را شاهدیم! پیشرفتی که با ساخت پلهای دکترحسابی و دفاع مقدس ناامیدانه استارت خورد اما شروع ساخت پلهای 860 ، 790 و 680 متری معالی آباد و همچنین پل 460 متری ایمان مرهمی بود بر غرور جریحه دار شده ی شیرازی ها ! که همیشه به حسرت به داشته های دیگر شهرها می نگریستند! اما اینبار داستان ، داستان دیگریست! اینبار نوبت نازیدن است! نازیدن به بزرگترین ، زیباترین و منحصربفردترین پل کابلی کشور! شهرداری کاری کرد کارستان! پل کابلی 1100 متری و ارتفاع 63 متری ستون اصلی ، این مشخصات باعث می شوند این پل به نماد پلسازی کشور تبدیل شود.کافیست نگاهی به پروژه های در حال اجرای شهرداری داشته باشیم ، البته پروژه های خاص شهرداری در زمینه ی پلسازی !
پل معالی آباد که به نوبه ی خود یک حس عظیم بودن به مسافران ورودی از سمت شمالغرب شیراز القا می کند! البته این حس قبل از آن توسط مجتمع عظیم خلیج فارس و پل بزرگ دکتر حسابی داده شده است!
پل بزرگ 460 متری ایمان که بدلیل ارتفاع 10 متری پل و همچنین برنامه ی ویژه نورپردازی آن به یک نماد بسیار زیبا در میان باغهای انبوده قصردشت تبدیل خواهد شد.
پل و زیرگذر بزرگ در تقاطع های باهنر - رحمت ، چهارراه ستارخان و میدان مطهری نیز در سال 93 و پس افتتاح باعث نوازش چشم دیدگان بازدیدکنندگان و عابران خواهند شد.
پل 716 متری رضوان نیز در بلوار رحمت به نوبه ی خود سهم زیادی در زیباسازی نمای شهری در قسمت کم برخوردار شیراز خواهد داشت.
در پست های آینده با خبرهای بسیارخوب و خیره کننده همراه شما خواهیم بود! نظر یادتون نره !!! ( این جمله رو اولین باره بکار میبرم چون واقعا دوست دارم نظرتون رو درباره وضعیت گنون پلسازی و تحول ایجاد شده بدونم! )
پل معالی آباد که به نوبه ی خود یک حس عظیم بودن به مسافران ورودی از سمت شمالغرب شیراز القا می کند! البته این حس قبل از آن توسط مجتمع عظیم خلیج فارس و پل بزرگ دکتر حسابی داده شده است!
پل بزرگ 460 متری ایمان که بدلیل ارتفاع 10 متری پل و همچنین برنامه ی ویژه نورپردازی آن به یک نماد بسیار زیبا در میان باغهای انبوده قصردشت تبدیل خواهد شد.
پل و زیرگذر بزرگ در تقاطع های باهنر - رحمت ، چهارراه ستارخان و میدان مطهری نیز در سال 93 و پس افتتاح باعث نوازش چشم دیدگان بازدیدکنندگان و عابران خواهند شد.
پل 716 متری رضوان نیز در بلوار رحمت به نوبه ی خود سهم زیادی در زیباسازی نمای شهری در قسمت کم برخوردار شیراز خواهد داشت.
در پست های آینده با خبرهای بسیارخوب و خیره کننده همراه شما خواهیم بود! نظر یادتون نره !!! ( این جمله رو اولین باره بکار میبرم چون واقعا دوست دارم نظرتون رو درباره وضعیت گنون پلسازی و تحول ایجاد شده بدونم! )
پل کابلی 1100 متری ولیعصر شیراز ، بزرگترین ، زیباترین و منحصربفردترین پل کابلی کشور |
45 نظرات:
عالي!
فقط اميدوارم كل پارك از بين نره و مثل پارك چمران از پارك وليعصر هم به عنوان فضاي سبز شبدري ها استفاده كنن!
راستي كي بلاخره اجرا ميشه؟
بنیان کاری به پارک ندارن ف پل از روی پارک رد میشه و از فلکه مصدق رد میشه اونجور که از نقشه معلومه!
ایشالا با ستارخان تو بهمن استارت میخوره
عالی بود امین جان
مسیر این پل رو میشه یه توضیح بدی؟
بازم ممنون از خبرای خوبت امین جان
امیدوارم شهرداری کشش نده مثل پروژه های دیگه و بازم امیدوارم اینا مانور تبلیغاتی نباشه اخه انتخابات شورا ها تو راه هست
امروز تو روزنامه خبر قسمت جنوبش شهرداری و شورای شهر عکس پل های معالی آباد رو انداخته بود و نوشته بود 10 درصد پیشرفت فیزیکی
بازم ممنون از خبرای خوبت امین جان
امیدوارم شهرداری کشش نده مثل پروژه های دیگه و بازم امیدوارم اینا مانور تبلیغاتی نباشه اخه انتخابات شورا ها تو راه هست
امروز تو روزنامه خبر قسمت جنوبش شهرداری و شورای شهر عکس پل های معالی آباد رو انداخته بود و نوشته بود 10 درصد پیشرفت فیزیکی
امیدوارم اجرایی بشه و واقعا فقط جنبه زیبایی نداشته باشه و کارآمد هم باشه، خدا رو شکر پل سازی تو شیراز متحول شده و به این باور رسیدیم که میتونیم چنین پل هایی داشته باشیم، امیدوارم یکم پل ها در آینده کاربردی تر طراحی شه که البته اگه الان کمبودی هست تو طرح بعضی پل ها به خاطر محدودیت هاست...
راستی ! پل ایمان هم کاش کابلی میشد اما دیگه کلنگش رو زدن... کاش حداقل یه معمار مشاور داشت که بدنه بیرونی پل رو یه معماری خاص انجام بده، یه نماد خاص .. یه حالت خاص.. این کار رو هنوزم میشه انجام داد.. آخه اون عکسی که از پل ایمان گذاشته بودی یه جورایی ظاهر ناهنجاری داشت...
سلام امین خسته نباشی
میگم این پل کجا رو بکجا وصل میکنه و دلیل این همه عظیم بودنش چیه؟؟
ب اعتقاد من حکیمنه ترین و مهمترین پروژه شیراز رینگ جمهور-حسینالهاشمی-صدرا هست که با افتتاحش واقعا شیراز به یه شهر واقعی تبدیل میشه چون الان شیراز به سه-4 قسمت مجزا تقسیم شده که دچار بی هویتی شدید شده .هر کی مالی اباد رو ببینه اصلا شبیه بلوار مدرس نیس یا صدرا اما این رینگ شیراز رو به یه کلان شهر با هویت تبدیل میکنه مید وام پستی رو در این رابطه بذاری تا ما هم بیشتر با جزییات و حکمت این رینگ آشنا شیم
ممنون
این احساسات شما وا قعا قابل تحسین است که برای ابادانی شهرتون این همه ذوق و شو ق دارید .ولی شیراز تا این سیستم حا ضر سر کاره به اون اوج زیبائی نمی رسه. مطمئی باشید ساخت ین پل را 10 سال طولش میدن بهدشم روی پلچراخ راهنما ئی وصل می کنن. شهرداری که بیاد روی تقا طع غیر هم سطح ریشمک چراخ قر مز وصل کنه همه کار ازش بر مییاد.اگر قرار بود چراخ وصل بشه اصلا چه فر قی با قبل کرده.مسیله اینه این روزا ساختو ساز تو شهر زیاد شده جیب شهر داری هم شده پر پول میاد همچین پروزه ها ئی رو تبلیغ میکنه.در اصل همش عوام فریبی است.ولی متمعن باشید سیراز روزی به دست افراد با لیاقت و شیراز دوست میفته و انچنان اباد میشه که در دنیا بدرخشه
من مدت زیادی هست که این سایت رو دنبال میکنم(شاید از روز اول) و هر روز باید به این سایت سر بزنم واقعا امین در این سایت عالی کار کرده که با توجه به فیلترینگ هرجور شده باز خودمون رو به سایت میرسونیم ...اما امین جان انتقادی داشتم ...نمیدونم چرا لحن شما به سمت ستایش و تعریف از شهردار جدید رفته و این برای من یکی استقلال سایت رو کمی دچار شک و تردید کرده ، اخه طرح دادن که مرحله اول کار هست مهم انجام کار و در شیراز مهمتر از اون سال اتمام کار هست!....اولین بار بود که نظری میزارم چون واقعا سایت و امین رو دوست دارم چون هرچی و هر کی با عشق برای شیراز بنویسه و کار کنه در این زمانه شایسته تقدیر و تحسینه و انتقادم در همین راستا بود که سایت معایب رو برطرف کنه... چون من یکی این سایتو مال خودمم هم میدونم!و به همین دلیله که حساسم روی استقلال سایت....امین جان موفق باشی
به نظر میرسه یکی از المان های شهری هم به حساب بیاد این پل کابلی
طرحش که خیلی زیباست و واقعا در صورت اجرای درست و نورپردازی زیبا میتونه یکی از المانهای شیراز به حساب بیاد.یکی از خوبیاش هم اینه که هم به ترمینال کاراندیش نزدیکه و هم مسافرایی که از جنوب شرق شیراز و یا از سمت فرودگاه وارد شیراز میشن با اون مواجه میشن.
من خیلی با نظر پویا موافق نیستم که امین داره واسه پاک فطرت تبلیغ میکنه.ولی قبول دارم که تو شیراز متاسفانه خیلی از چیزا تبلیغاتی و سیاسیه وآدم دلسوز تو شیراز کمه.
پاک فطرت تازه اومده و نمیشه هنوز خیلی دربارش نظر داد ولی فعلا حسن نیتشو با پلهای معالی آباداثبات کرده که انصافا در مقایسه با سایر پروژه های شیراز خوب دارن کار میکنن.
در مورد پل ایمان منم موافقم.کاش طراحی پل عوض بشه چون ظاهر زیبایی نداره.
به هر حال امین جان بازم مثل همیشه ممنون از این خبر.
پدرام
اول من یه توضیحی بدم درمورد جاگیری پل! این پل بلوار پیرنیا رو به پل دفاع مقدس متصل میکنه ( احتمال زیاد بعد از فلک مصدق به زمین میرسه ) ، یعنی اینکه 2/3 پل سمت راست ستون اصلی و 1/3 هم به سمت پل پیرنیا خواهد بود.
اما دوستانی که فکر میکنن این پروژه ساختش 10 سال طول خواهد کشید. به مطالب سال 88 وبلاگ مراجعه کنید ، من صراحتا از تغییر وضعیت شهرداری و اجرای پروژه های جدید صحبت کردم که نشانه های الان کاملا به چشم مید ، جراکه در اون زمان به چشم تغییرات فکری شهرداری رو دیدم! الان پروژه هایی که طرحهای 3D اونها بیرون میاد 2 وضع دارن : یا تملکشون کامل شده ( مثل ستارخان ) یا بودجه ی کامل برای تملک و ساختش گذاشته شده ( مثل پل کابلی ولیعصر ) . پس مشکلات قبلی که باعث طولانی شدن و بدنام شهدن شهرداری بوجود اومده بودن مثل پروژه دکتر حسابی ، دیگه ایشالا هیچوقت ایجاد نمیشه ، چون خود شهرداری به این نتیجه رسیده که بهتره اولش تملک کنه بعد شروع کنه پروژه رو ... الان اگه از زمان پاک فطرت درنظر بگیرین کاکلا تغییرات ملموس هستن. معالی آباد 10 درصد در کمتر از 3 ماه پیشرفت داشته ، باهنر رحمت هم همینجور ، رضوان هم که یک پل بزرگ 716 متری هست از اردی بهشت تاکنون 25 درصد پیشرفت داشته ... پس این تغییرات واقعی هستند نه ساخته ذهن خوش خیال من یا شما!
علی @ علی جان ، من ترجیح بدم بحث ها به سمت سیاسی پیش نره ... هرچند شورا سیاسی هست و این امر خیلی به شیراز ضربه زده اما شهرداری یک نهاد غیردولتی هست ...
امیر @ امیر عزیز مطمئنا هم کارایی خواهد اشت و هم جنبه ی زیبایی فوق العاده!
پل ایمان هم اجرا بشه مطمئن باش به اون افتخار خواهیم کرد!
سعید پاتر @ سعید جون عظیم بودن این طرح 2 دلیل داره! یکی ایجاد حس عظیو بودن شیراز به مسافران ورودی از شمال و شرق شیراز و دوم اتصال مستقیم پل پیرنیا به پل دفاع مقدس و کاهش بار ترافیکی و در نهایت ایجاد زیباترین پل ایران ( به نظر من ) در شیراز ، بعنوان شهری که ایران را با اون میشناسن / درباره رینگ دور شهر هم حتما
ناشناس @ دوست عزیز ! انسان با امید زندس! روزی که تصمیم به شروع وبلاگ نویسی درباره شیراز کردم ، بدون تعارف وضعیت عمرانی شیراز افتضاح و غیرقابل دفاع بود ... اما الان میتونیم با افتخار از پروژه های شهرمون بگیم ... درسته کارنامه ی شهرداری سیاههه ، اما بذارین اخرین فرصت رو به شهرداری بدیم و اگه تا 94 95 این پروژه ها رو کامل نکرد و به وضعیت مترو سرانجامی نبخشید نا امید شیم! باز هم نیمه پر لیوان رو ببینیم و امیدوار باشیم! تقاطع چهاراه ریشمک هم مطئنا افتضاح مهندسی بود که البته پل روگذری بر روی اون ساخته میشه تا ازین وضع خارج بشه ...
پویا@ پویا عزیز ، اول بگم واقعا خوشحالم که این وبلاگو مال خودت میدونی و دوست دارم همه دوستان این احساس رو داشته باشن!
با کمال احترام باید بگم بهنرین نشانه ی استقلال خوب بد شیراز ، اول شیرازی بودن اون هست! بعد هم فیلتر بودنش! من همیشه حق رو گفتم! چه به سودم بوده چه به ضررم! جایی انتقادی بوده گفتم و تعریفی هم بوده مطرح کردم ، من با همه دوستانم از دیگر شهرها در ارتباطم و اگه تهران رو کنار بذاریم ، با اطمینان بهتون میگم که شیراز در سال 95 سرآمد عمران شهری کشور خواهد بود ...
سلام بر شما دوست گرامی. البته بنده مدت ها است از وبلاگ شما استفاده می کنم ونظری نداده ام. چون همیشه فکر می کردم فقط خودم در دنیا نسبت به شیراز خیلی تعصب دارم، اما دیدم یلی های دیگه از من بیشتر تعصب دارن!
متأسفانه افراط و تفریط در بین ایرانی ها و به خصوص ما شیرازی ها خیلی زیاد به چشم می خوره.
اگر طرح خوب اجرا نشه، می گن نشده و اصفهان، فلان و بهمان. اگر هم بخوان اجرا کنن، می گن خیلی طول می کشه و 10 سال می شه و ...! به نظر بنده که یکی از منتقدان جدی شهرداری های سال های گذشته بودم، در حال حاضر شیراز یکی از فعال ترین کلانشهرهای ایران به لحاظ پروژه های شهری است و شک نکنید که در حال حاضر چه بخواهیم باور کنیم و چه نکنیم، از لحاظ ساخت از اصفهان هم جلوتر است و این گونه نیست که چون اصفهان دو تا پل اولش دارد، دیگر بهترین شهر دنیاست، آنها خیلی مشکلات دارند، نمونه اش مترو! البته همه جای ایران سرای من است و امیدوارم تمام ایران به خوبی ساخته شود و البته شیراز مدرن ترین شهر ایران شود. البته یادم نمی رود که شهردار شیراز - آقای پاک فطرت - به بنده گفت: مزاحم و مانع اجرای کار زیاد داریم!
به امید سریع تر اجرایی شدن این پروژه...
سلام وخسته نباشید زیاد،
من واقعا طرح رو می پسندم، چون می تونه یه حس مدرینته رو در کنار چهره ی فرهنگی و تاریخی شیراز به هر کسی القا کنه.
در کناراینها من یه سوال دارم امین جان...این پل با تمام زیبایی که داره، من فکر می کنم که اون کاربردی رو که ما ازش انتظار داریم تو تقاطع ولیعصر داشته باشه نداره. حالا سوالم اینه که چرا این پل فقط 2 تا لوپ داره؟
حیف این هزینه 35 میلیارد تومانی اثرش 100 درصد نباشه.
به نظر من بیایید دیدمون هم واسه یکبار که شده به شهرداری تغییر بدیم !
انشالله تا چند سال آینده یکی از زیباترین شهرهای کشور میشیم ! ( البته منظورم این نیست که الان نیستیم )
امین جان خیلی دوست دارم باهات همکاری کنم ، اگه کاری از دست من بر میاد حتما بگو عزیزم !
محمدرضا @ محمدرضا عزیز ! این پل 4 لوپ کامل هست و اون دو لوپی که سمت مقابل پارک ولیعصر قرار داره کمی کوچکتر هستند .تو اون نقشه نگاه کنی کاملا مشخصه!
نیما جان من هم اماده هرگونه همکاری هستم شما امر بفرما که دوس داری چجوری یاریمون بدی! نوشتن مطلب ، عکس گرفتن یا هرچیز دیگه ای!
سلام امین جان من میخوام اگه ممکنه باهات همکاری کنم
دوست عزیز من اماده هرگونه همکاری هستم! اگه دوست داری بهم ایمیل بزن تا با هم همکاری کنیم :)
سلام به همه شیرازیهای دلسوز و فعال. خدارو هزار مرتبه شکر. امین عزیز از تمام خبرهای خوب و به روزت تشکر میکنم. میشه لطفا از پیشرفت بزرگراه ارین و شروع به کار تقاطع جمهوری یه سری اطلاع بدی...
مهدی جان بزرگراه آرین الان پیشرفت 15 درصدی داره و دلیل کم بودن پیشرفت اون هم مشکلات همیشگی معارض و تملک بوده که ابته الان مقداری از اونها حل شده و ار با سرعت ادامه داره الان.
تقاطع جمهوری هم تا زمانیکه بزرگراه کوهسار به مرحله ی مشخصی نرسه شروع بکار نمیکنن.
در زمینه ی عکس در خدمتتم امین جان !
من ایمیلتو ندارم !!!!؟؟؟؟
نیما @
نیما عزیز این هم ایمیل من
shiraz1400@gmail.com
نرخ بیکاری در فارس 19 در صد هست. بیشترین نرخ در ایران. آخه برای چی؟؟؟؟
سلام امین جان..
در مورد اون 2 لوپ دیگه ای که گفتی این پل داره که روبروی پارک ولیعصر هست و کوچکتره، من یه کم تحقیق کردم دیدم اینجوری که شما می گی نیست. این پل 2 تا لوپ بیشتر نداره که اونم تو نمای 3D مشخص شده.
می تونی بری به این لینک:
http://www.eshiraz.ir/investment/fa/dardastejra
بعد فایل مربوط به مجموعه سروناز(پمپ بنزین قدیمی ولیصر) رو دانلود کنی، از روی نقشه ها کاملا مشخص هست که پل 2 تا لوپ بیشتر نداره.
من بازم می گم حیف این طرح 35 میلیارد تومانی هست که کاربردش 100 درصدی نباشه. من به نظرم میاد که طرح قدیم این تقاطع خیلی بهتر هست.دوستان طرح قدیم و جدید رو هم می تونن همزمان در لینک زیر ببینن:
http://www.eshiraz.ir/fanni/fa/aim90,09
امیدوارم شهرداری واسه تغییر این طرح دلیل منطقی خوبی داشته باشه، گرچه من فکر می کنم شهرداری و شورای شهر با ساخت این پل قشنگ و زیبا هدف های تبلیغاتی رو هم مد نظر دارن.
طرح خوب نیست زیرا
1. در شیراز توانایی مالی پروژه نیست بدتر کل خیبان ها را میریزن به هم
2. به چه قیمتی با نابودی پارک ولی عصر
3.فلکه ولی عصر اکنون نیاز به طرح داره نه طرح هایی که تا 10 سال اینده هم تکمیل نمیشه .
4.ترافیک اکنون فلکه بسیار زیاد است
سلام امین جون میخواستم در مورد پل میدان ولی عصر بیشتر توضیح بدی و بگی که کابل ها فقط نقش تزیینی داره یا نه به تشکر
محمدرضا عزیز اگه به طرح پل که در عکس اصلی وجود داره نگاه کنی ، دو لوپ در قسمتی که گابلهای پل به دوسمت کشیده شدن وجود داره که به سمت پل پیرنیا هستن ، 2 لوپ هم که در قسمت پارک ولیعصر وجود داره که مجموعا 4 لوپ میشه!
من با مسدول پروژه صحبت کردم ، 4 لوپ کامل هست خیالت راحت باشه ;)
یعنی حالا چون ترافیک هست و پارک نباید هیچ کاری کرد؟؟؟ حالا که شهرداری حودش داره یه کاری میکنه بیاین ماهم همراهیش کنیمو خوشبین باشیم!
نه دوست عزیز ، کابلها تزئینی نیستند! این کابلها برای نگه داشتن پل طراحی شدن ، ایشالا وقتی کارو شروع کردن ، اطلاعات کامل تری بدست میاد
یعنی اینقدر بدم میاد از این آدمای بدبین و منفی گرا....
تا وقتی که شهرداری کاری نمی کرد میگفتن اه اه این چه وضعه شهر و پروژه ها و فلان هست....حالا هم که داره کار می کنه بازم همون حرفا...
اول که کی گفته قراره این طرح 10 ساله انجام بشه؟؟؟
دوم که کی گفته توانایی مالیش رو نداره شهرداری؟؟؟
و سوم چرا اینقدر خودمون رو توی پروژه ها دسته کم می گیریم؟؟؟
یکی از فرقای بزرگه ما با خیلی از شهرهای ایران اینه که وقتی اونا دارن یه پروژه کوچولو و معمولی اجرا میکنن اینقدر بزرگش می کنن که فکر میکنی بهترین پروژه ایران هست ولی وقتی برای ما یه کار داره انجام میشه انقدر میزنیم توی سرش که دیگه چیزی از تعریف براش نمیمونه....
رضا راست مگه...
آدم همیشه باید واقعیت ها رو هم ببینه.ما همیشه یاد گرفتیم که با هر چیزی مخالفت کنیم.انصافا شهرداری یک سال گذشته خوب کار کرده..
اگر انتفادی هم داریم با حساب و کتاب حرف بزنیم.
خیلی از کار های شهرداری مصلما خالی از ایراد نیست، ولی آدم باید نیمه پر لیوان رو هم ببینه.
دراین پل ستون هم به کار میره یا کابل ها کار ستونها رو انجام میدن؟
با سلام خدمت آقا امین .میخواستم بدونم در این پل ستون هم به کار میره یا فقط کابل ها وظیفه نگه داشتن ستون رو به عهده دارند؟ با تشکر.
سلام خدمت آقا امین. میخواستم بدونم در این پل ستون هم به کار میره یا فقط کابل ها وظیفه نگه داشتن ستون رو به عهده دارن ؟ با تشکر.
دوست عزیز در این پل فقط همون ستون 63 متری هست که وظیفه ی نگه داشتن عرشه ی پل رو بوسیله ی کابلها به عهده داره
با سلام، توضیحی در باره ساختن تقاطعهای غیر همسطح دارم که ممکن است مفید باشد. معمولا در ساخت تقاطعهای غیر همسطح (از نوع گلبرگی)از پلهای روگذر یا تونلهای زیرگذر برای عبور مستقیم استفاده می شود و از راستگردها برای گردش به راست و از لوپهای پس از پل برای گردش به چپ استفاده می شود. در مورد تقاطع ولیعصر دو لوپ در محدوده ی پارک ولیعصر دیده می شود که لوپ شمالی برای گردش به چپ از سلمان فارسی به مدرس و لوپ جنوبی برای گردش به چپ از سمت زند به سلمان فارسی می باشد. اما برای گردش به چپ از مسیر زینبیه به سمت زند احتیاجی به لوپ نیست چرا که ادامه ی بلوار زینبیه (پس از گذشتن از ورودی پل ولیعصر در محدوده ی میدان مصدق) به خیابان زند مرتبط است. برای گردش به چپ از مدرس به سمت زینبیه نیز از همین تقاطع زینبیه - زند استفاده می شود.
کامران از کانادا
سلام خیلی عالیه کی باورش میشد که روزی به اینجا برسیم واقعا خوشحال شدم اما امیدوارم شهرداری به همین جا بسنده نکنه و جاه طلب تر از این حرفها باشه در سرزمینی که ارامگاه کوروش کبیر هست و مهد تمدن باید از همه سر بود چون تاریخ این سرزمین رو با فارس میشناسند وشیراز قلب سرزمین پارسه.از مدیریت این سایت هم کمال تشکر رو دارم.علی
آقا امین میخواستم بدونم مدت اجرای این پروژه چه مدته ودر مورد پیشرفت پروه های تونل بیشتر توضیح بدین با تشکر.
سلام خیلی عالیه فقط میخواستم بدونم این ستون اصلی ابتدای بلوار سلمان هست یا روبروش یعنی پارک ولیعصر و با توجه به اینکه ایستگاهمترو ولیعصر هنوز تکمیل نیست چگونه در بهمن ماه اجرایی میشه ؟ ممنون
ممنون علی عزیز ، مدت اجرا 3 ساله هست و ایشالا بهار آینده شروع میکنن چون برای مترو ولیعصر بدقولی کردن!ستون هم به سمت پل سلمان نزدیکتر خواهد بود.
در مورد تونلها هم ، تونل ایمان تکمیله ، تونل سعدی بخاطر جنس سنگها و ریزشهای پیاپی طولانی شده و در آینده ای نزدیک افتتاح میشه ، تونل کوهسار هم عملیات کفسازی اون در حال انجام هست
خیلی خوشحال شدم خیلی این شهرداری و این شورای شهر بی نظیرند بی نظیر سالها بود وقتی از شیراز به اصفهان میرفتیم خجالت سرتاپای مان را میگرفت که بگوییم شیرازی هستیم و چیزی از پرو ژه های عزیم نبود اما این بار ماجرا چیز دیگری است خوشحالم امیدوارم شوراهای بعدی قدر این شهرداری را بدانند وباید از این شهرداری تشکر کرد
عکس رو که گذاشتی کاملا نشون میده که 1100 متر پل کابلی نیست بلکه حداکثر 150 مترش کابلی هستش و بفیه پایه ای هستش
سلام امین جان من تازه به شما ملحق شدم تشکر میکنم بابت سایت خوبی که دارید. می خواستم بدونم که شهرداری با همکاری کدوم کشور می خواد این پل منحصربفرد رو بسازه
حامد عزیز ، از کدوم کشورشو نمیدونم ، احتمالا در هنگام شروع اعلام میشه
ارسال یک نظر