شهردار شیراز گفت: تا پایان امسال تمام فعالیتهای ایستگاههای روباز مترو در بلوار مدرس شیراز به پایان رسیده و این مسیر آزادسازی میشود.
عکس تزئینی |
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاکفطرت ظهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: فعالیت ایستگاههای مترو در بلوار ورودی شهر شیراز، زیبایی این شهر را برهم زده است و امیدواریم با این کار زیبایی دوبارهای را به بلوار ورودی شیراز بخشیم.
پاک فطرت ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای اجرای 24 کیلومتر مسافت فاز نخست متروی شیراز، یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بدون در نظر گرفتن تورم پیشبینی شده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر برای تکمیل و بهرهبرداری از متروی شیراز در خط یک هنوز 500 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
شهردار شیراز افزود: نباید به انتظار اعتبارات دولتی بنشینیم بلکه باید با برنامهریزی و استفاده از راهکارهای مختلف این اعتبار را تامین کنیم.
پاک فطرت تصریح کرد: استفاده از 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت و تعامل با نمایندگان شیراز در خانه ملت برای تخصیص اعتبارات به موقع و بیشتر میتواند ما را در بهرهبرداری از این طرح کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای مرحله دوم قطار شهری شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: خط دو و یک خط پرترافیک است که اگر کلنگ را زدیم صدای مردم را در میآورد و باید قبل از اجرای آن تمام جوانب کار در نظر گرفته شود.
شهردار شیراز ابراز داشت: راضی بودن شهروندان کمک بسیاری به شهرداری میکند و باید این موضوع را نیز در برنامههای خود مورد توجه قرار دهیم که به نوعی آنان را راضی نگه داریم.
پاک فطرت ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای اجرای 24 کیلومتر مسافت فاز نخست متروی شیراز، یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بدون در نظر گرفتن تورم پیشبینی شده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر برای تکمیل و بهرهبرداری از متروی شیراز در خط یک هنوز 500 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
شهردار شیراز افزود: نباید به انتظار اعتبارات دولتی بنشینیم بلکه باید با برنامهریزی و استفاده از راهکارهای مختلف این اعتبار را تامین کنیم.
پاک فطرت تصریح کرد: استفاده از 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت و تعامل با نمایندگان شیراز در خانه ملت برای تخصیص اعتبارات به موقع و بیشتر میتواند ما را در بهرهبرداری از این طرح کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای مرحله دوم قطار شهری شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: خط دو و یک خط پرترافیک است که اگر کلنگ را زدیم صدای مردم را در میآورد و باید قبل از اجرای آن تمام جوانب کار در نظر گرفته شود.
شهردار شیراز ابراز داشت: راضی بودن شهروندان کمک بسیاری به شهرداری میکند و باید این موضوع را نیز در برنامههای خود مورد توجه قرار دهیم که به نوعی آنان را راضی نگه داریم.
_______________________________________________________________________
فاز یک قطار شهری شیراز نیمه اول سال آینده آماده می شود
برگزاری مهر: مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز از آماده شدن فاز اول این پروژه طی نیمه اول سال آینده خبر داد. | |
به گزارش خبرنگار مهر، فرج اله رجبی ظهر یکشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری شیراز، گفت: این پروژه دارای 21 ایستگاه بوده که با حذف شدن ایستگاه شماره 13 تعداد ایستگاه های این پروژه در فاز یک به 20 ایستگاه کاهش یافت که به غیر از ایستگاه وکیل که رقمی در حدود 24 میلیارد تومان برای تملک لازم داشت، کار در مابقی ایستگاه ها ادامه دارد. وی با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته در این پروژه، یادآور شد: مبلغ 132 میلیارد تومان از جانب شهرداری و مبلغی حدود 454 میلیارد تومان از جانب دولت تاکنون پرداخت شده که از کمکهای دولت مبلغی حدود 150 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است. مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به اعتبارات دولتی این پروژه، تصریح کرد: دولت در ارایه اعتبارات به خوبی عمل کرده و میان تمامی استانها همین رقم تاکنون پرداخت شده و باقیمانده ها نیز یکسان است. رجبی در خصوص وضعیت ایستگاه های فاز یک قطار شهری شیراز نیز گفت: فاز یک مترو شیراز از لحاظ ابنیه تامین شده و فعالیتهای لازم صورت گرفته اما از لحاظ تجهیزات در بخش مالی و بانکها با مشکلاتی مواجه شدیم که باید هرچه سریعتر این مباحث برطرف شود. وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت واگنهای فاز یک مترو شیراز، تاکید کرد: اگر فضای مسئولان شهرستان به یک هماهنگی لازم برسد می توانیم واگنها را نیز تا نیمه اول سال آینده در خط قرار دهیم اما برای این کار به طور حتم باید توافق جمعی وجود داشته باشد. مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز یادآور شد: قرارداد با ایرکو در دو بخش مطالعاتی و تولید واگن در حال اجراست که در بخش اول مطالعات گزارش اولیه برای ما ارسال شده است. |
8 آبان 90 .
1 نظرات:
واقعا دارن زحمت می کشن!!!
دیروز از کنار ایستگاه شریتی مترو داشتم رد می شدم دیدم یه کارگر 2 تا کیسه سیمان گذاشته روی پشتش داره از پله ها می بره پایین.واقعا با این جور کارکردن به جایی نمی رسیم.
فاز 1 خط 1 مترو مثلا قرار بود امسال افتتاح شه!!
ارسال یک نظر