Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
محک

اختلاف نظر شورا و نیروی انتظامی بر سر اجرا محدوده ی ترافیک / افتتاح دومین مرکز مجهز کنترل ترافیک کشور در شیراز

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: براي اجرائي كردن طرح محدوده ترافيكي بدون زيرساخت‌هاي فني و مهندسي حاضر به هزينه كردن نيروي انساني پليس نيستم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، سردار «علي مويدي» فرمانده انتظامي استان فارس در نشست مشترك با شهردار و رئيس شوراي شهر شيراز گفت‌: پليس در جامعه به دنبال ايجاد آرامش و آسايش است اما بدون مطالعه دست به كاري زدن، زحمت مردم را دو چندان مي‌كند.
وي با بيان اينكه نگاه نيروي انتظامي در برنامه‌ريزي‌ها و هدف‌گذاري‌ها بر اساس اصل هماهنگي و همدلي است، اظهار كرد: امروز جامعه فرصت آزمون و خطا را ندارد و نمي‌پذيرد يك طرح را اجرا كنيم و بعد از مدتي ببينيم اين طرح خوب نيست.

سردار مويدي خاطرنشان كرد: افكار عمومي از طرح‌هاي خام و بي‌فرجام خسته شده ضمن اينكه مقاومت از سوي مردم در پذيرش اين طرح متصور است.
فرمانده انتظامي استان فارس افزود: اجراي طرح محدوده ترافيكي بايد با مطالعه و هدفمند انجام شود و آيتم‌هاي علمي و دانشي در آن ديده شود.
مويدي با بيان اينكه طرحي كه در جامعه شهري اجرا مي‌شود، بايد محاسبات علمي آن كاملا در نظر گرفته شود، از تصميم گيري در مورد اجرائي كردن طرح محدوده ترافيكي شيراز صرفا با حضور پليس انتقاد كرد و گفت: اجازه نمي‌دهيم اشتباهات موجود متوجه نيروي انتظامي شود، ابتدا بايد سيستم‌هاي هوشمند و بازدارنده و تغييرات هندسي و ترافيكي اجراي طرح مهيا شود.

به گزارش ايسنا، «علي زحمت‌كش» رئيس شوراي شهر شيراز نيز با بيان اينكه اجرائي كردن محدوده ترافيكي شيراز مصوبه سال 86 وزارت كشور است، گفت: بر اجراي طرح محدوده ترافيكي شيراز تا قبل از بازگشائي مدارس اصرار داريم.
وي افزود: قبل از استقرار پليس اطلاع رساني و آموزش جامعه مدنظر قرار مي‌گيرد و از نظر نصب علائم فيزيكي و امكانات مورد نياز و تنظيم مسيرها مشكلي وجود ندارد.
زحمت‌كش ادامه داد: لباس پليس براي افراد قانونمند و متخلف ارزش و بهاي خاص دارد كه نياز اصلي اجراي اين طرح است.

«عليرضا پاك فطرت» شهردار شيراز نيز در اين نشست وضعيت ترافيك شيراز را بغرنج دانست و گفت: در هسته مركزي شهر در صورت بروز اتفاق و حادثه‌اي تردد يگان‌هاي امدادرسان ميسر نيست.
وي افزود: قبول داريم كه اجراي طرح محدوده ترافيكي با زمان‌بندي و زيرساخت‌هاي مورد نياز عملي خواهد شد اما همكاري پليس ضامن موفقيت ماست.
شهردار شيراز با بيان اينكه كارهاي زيرساختي خوبي انجام شده اما اطلاع رساني خوبي نداشتيم، از افتتاح مركز كنترل ترافيك شيراز در روز عيد فطر خبر داد و بيان كرد: اين مركز در نوع خود دومين مركز كنترل ترافيك در كشور محسوب مي‌شود.

29 مرداد 90 .

4 نظرات:

mohamad گفت...

amin jon eyde fetr in shahrdari cheghadr mikhad kar anjam bede aya ghader be anjam resondan in hame poroje to ye roz hast va inke in markaz control teraficc dge kodom shahr hast

امین گفت...

امیدوارم که بتونه و به قولش عمل کنه! اولین اونم در تهران هست!

smjh گفت...

به نظر من طرح ترافیک دردی از ترافیک دوا نمیکنه فرداست که میبینی هر کس به یه دلیلی اجازه تردد در محدوده رو داره و همه چی میشه پارتی بازی!! به نظرم باید روی یکطرفه کردن بعضی خیابونها تو ساعات اوج ترافیک فکر کرد و مرکز کنترل هم همچین چیزی رو کنترل کنه مثلا آخر شب که از فلکه هنگ میخوای به سمت زرهی بری ترافیک واویلاست ولی سمت مقابل خبری نیست خب میشه هر روز در این ساعات این خیابون رو به سمت ترافیک یکطرفه کرد و فرداش بشه مثل قبل تو بعضی از شهرهای اروپایی این کار رو میکنن این رو تو یه فیلم دیدم

Farhad گفت...

یکی از مهمترین دلایل ترافیک شهرهای بزرگ ایران از جمله شیراز، نبود وسائط نقلیه عمومی به ویژه مترو و منوریل است. از طرف دیگر چون هسته مرکزی شهر از همان ابتدای شهر نشینی به صورت سنتی ایجاد شده و آینده نگری نشده است