در جلسه ی روز گذشته ی شورای شهر شیراز ، معاون عمرانی فنی عمرانی شهردا شیراز از افتتاح 6 پروژه عمرانی در سال جاری ، کلنگ زنی دو پروژه مجموعه پلهای معالی آباد و پل بزرگ چمران در عید فطر ، کلنگ زنی دو پروژه تقاطع ستارخان و سرداران - دلگشا در ماه های آتی و سرانجام شروع عملیات ساخت بزرگترین پل کابلی ایران در میدان ولیعصر شیراز خبر داد.
خیراندیش که مدیرعامل مهندسین مشاور جهان نما شهرراز نیز هست ، از شروع سایر پروژه های هدف 90 که شامل تقاطع نصر - فضیلت ، مجموعه پلهای قصردشت ، تقاطع سه سطح میدان مطهری ، تقاطع مصدق ، طرح تقاطع باغ صفا ، می باشد خبرداد.
در حال حاضر نیز پروژه های دفاع مقدس ، پل آفرینش - بزرگراه حسینی الهاشمی ، تقاطع دکترحسابی، تقاطع رضوان ، تقاطع باهنر- رحمت ، زیرگذر فضیلت - ساحلی جنوبی ، تونلهای سعدی و کوهسار و پلهای موجود در مسیر بزرگراه های کوهسارو آرین و خود این دو بزرگراه در حال ساخت هستند.
در قسمت تقاطع های کمربندی ، تقاطع کمبربندی - وحدت مراحل پایانی خود را طی میکند ، تقاطع کمربندی - خلیج فارس نیز دوباره ساخت آن از سرگرفته شده است و تقاطع کمربندی - میانرود متوقف مانده است.
همچنین پروژه هایی نظیر و تقاطع امیرکبیر - مطهری ، تقاطع میدان احسان - معالی آباد ، پاسداران - باهنر ، ده پیاله - بلوار رحمت ، ده پیاله - کمربندی ، رحمت - قائم ، تقاطع شاهزاده قاسم ، تقاطع میدان معلم ، تقاطع کمربندی - مطهری ، رحمت - مطهری ، تقاطعات سپاه ، بنی هاشمی ، احمدی جنوبی با کمربندی ، تقاطع میدان رودکی ، تقاطع بلوار جمهموری - بزرگراه کوهسار جزء پروژه های در دست مطالعه معاونت فنی عمرانی شهرداری شیراز میباشند.
با حضور پاک فطرت در راس مدیریت شهرداری شیراز ، پروژه دکتر حسابی و فضیلت از لحاظ تملک حل مشکل شدند ، تقاطع آفرینش - حسینی الهاشمی با سرعتی بسیار بالا در حال ساخت است ، پروژه رضوان طی کمتر از 5 ماه به مرحله شمع کوبی رسیده ، تقاطع چمران زرگری در 6 ماه افتتاح شد ، تونلهای سعدی و کوهسار با هزینه ی هفتگی 150 میلیون تومان در حال ساخت هستند و پروژه های بزرگی که در ابتدا به آنها اشاره شد آغاز می گردند.از طرفی با نصب تابلوهای روز شمار در برخی پروژه و قول شهردار مبنی بر نصب تابلو روز شمار برای تمامی پروژه ها ، بنظر می رسد سرانجام شهرداری مسیر خودرایافته و راه مشکل گشای ترافیک شیراز را که اجرای پروژه های بزرگ عمرانی که الیته باتملک قبل از شروع پروژه و همچینین انجام پروژه در زمان بندی از پیش تعیین شده می باشد ، یافته است تا بلکه در سال 94 و با افتتاح تمامی پروژه های ذکر شده شهروندان شیرازی دیگر غصه ی پروژه های دیگر کلانشهرها نخورده و به شیراز و شیرازی بودن خود افتخار کنند.
نظر شما چیست؟آیا در طول ماه های اخیر تغییراتی در نحوه ی اجرای پروژه های عمرانی مشاهده می کنید و آیا به روند اشاره شده امیدوار هستید ؟ بنظر شما پاک فطرت می تواند تا 4 سال آینده بخشی ازعقب ماندگی های شیراز را در زمینه عمرانی با اجرای این پروژه ها جبران کند؟
در قسمت بعدی به بررسی پروژه های رفاهی - تفریحی و فضای سبز خواهیم پرداخت.
7 شهریور 90 .
خیراندیش که مدیرعامل مهندسین مشاور جهان نما شهرراز نیز هست ، از شروع سایر پروژه های هدف 90 که شامل تقاطع نصر - فضیلت ، مجموعه پلهای قصردشت ، تقاطع سه سطح میدان مطهری ، تقاطع مصدق ، طرح تقاطع باغ صفا ، می باشد خبرداد.
تقاطع غیرهمسطح رحمت _ احمدابن موسی |
در قسمت تقاطع های کمربندی ، تقاطع کمبربندی - وحدت مراحل پایانی خود را طی میکند ، تقاطع کمربندی - خلیج فارس نیز دوباره ساخت آن از سرگرفته شده است و تقاطع کمربندی - میانرود متوقف مانده است.
همچنین پروژه هایی نظیر و تقاطع امیرکبیر - مطهری ، تقاطع میدان احسان - معالی آباد ، پاسداران - باهنر ، ده پیاله - بلوار رحمت ، ده پیاله - کمربندی ، رحمت - قائم ، تقاطع شاهزاده قاسم ، تقاطع میدان معلم ، تقاطع کمربندی - مطهری ، رحمت - مطهری ، تقاطعات سپاه ، بنی هاشمی ، احمدی جنوبی با کمربندی ، تقاطع میدان رودکی ، تقاطع بلوار جمهموری - بزرگراه کوهسار جزء پروژه های در دست مطالعه معاونت فنی عمرانی شهرداری شیراز میباشند.
تقاطع میدان مطهری |
نظر شما چیست؟آیا در طول ماه های اخیر تغییراتی در نحوه ی اجرای پروژه های عمرانی مشاهده می کنید و آیا به روند اشاره شده امیدوار هستید ؟ بنظر شما پاک فطرت می تواند تا 4 سال آینده بخشی ازعقب ماندگی های شیراز را در زمینه عمرانی با اجرای این پروژه ها جبران کند؟
در قسمت بعدی به بررسی پروژه های رفاهی - تفریحی و فضای سبز خواهیم پرداخت.
7 شهریور 90 .
8 نظرات:
سلام امین جان....
به نظر من که شهرداری کلا رویه اش رو تغییر داده و به جای قبل که فکر می کرد داره یه شهر کوچیک رو اداره میکنه جدیدا داره سیستمش رو برای اداره یه کلانشهر بزرگ و یه شهر فرا منطقه ای ( مرکزیت کل جنوب ایران ) آماده میکنه...البته به نظر من بزرگترین اتفاقی که افتاد خودباوری بود...فکر می کنم یه تفکری توی شهرداری شیراز بود که فکر می کرد شیراز نمیتونه پروژه های بزرگ رو اجرایی بکنه که این تفکر هم خدارو شکر داره کاملا از بین میره...و البته یه کار بزرگ دیگه که پاک فطرت کرد استفاده از اوراق مشارکت و بخش خصوصی بود که این کارو سال ها شورا به مهران اعتمادی ابلاغ کرد ولی اون اجراییش نکرد....ورود بخش خصوصی مزیت هایی که داره یکیش اینه که پروژه های مثل پارکینگ و فضاهای ورزشی رو اونا میسازن و شهرداری میتونه بودجه اش رو بذاره برای کارهای بزرگ عمرانی مثل بزرگراه سازی و تقاطع های غیر هم سطح عظیم....
البته یه نکته دیگه هم در این مورد استانداری فارس هست....خیلی ها وقتی استاندار فارس انتخاب شد گفتن که برداشتن یه شهردار رو گذاشتن استاندار فارس در صورتی که همین امر الان خیلی به نفع شیراز شده...چند روز پیش صادق عابدین توی یه مصاحبه گفته بود که من به عنوان یه شهردار سابق میدونم شهرداری با چه مشکلاتی روبه رو هست و تمام سعیم رو برای کمک به شهرداری شیراز برای انجام پروژه هاش انجام میدم...که به نظر من به نوبه خودش خیلی خوبه که شهردار و استاندار با هم توی یه تیم باشن....
در کل جواب من به سوالات: تحول عمرانی در شیراز......واقعیته هست...
امین جان یه خبر مهم دیگه برای فارس...همینطور که میدونی تمامی پتروشیمی های مصوب فارس الان در مراحل مختلف ساخت هستن ( طراحی- فراهم کردن زمین- آغاز ساخت )...این پتروشیمی ها بوسیله یه خط لوله خوراک همدیگه رو تهیه می کنن تا در مجموعه 5.5 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کنن...این خط لوله از منطقه عسلویه در بوشهر و پارسیان در فارس شروع میشه که قرداد ساختش بسته شد و قراره ظرف 30 ماه ساخته بشه...احداث این خط لوله یکی از مهمترین بخش های احداث این مجموعه عظیم پتروشیمی هست...
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1395392
رضاجام منم باهاتموافقم.راستش این فکرو جدید رو من به چشم خودم و کادر جدیدی که از تهران به شیراز منتقل شده بودند رو دیدم که واقعا یه نگاه جدید داشتند به شیراز و وضعیت اون که خوشبختانه کم کم داریم ثمرات این فکر جدید رو مشاهده میکنیم.
بایت لینک هم ممنون بزودی قرارش میدم.
amin jon man dar javabe soalet fek konam yekam zod bashe ke begim khaily tahavole bozorgi ro darim to shahrdari mibinim vali baz ham to in modate kam aghaye pak fetrat shahr nesbat be ghabl khaily tamiztar shode va 2bare az sar gereftan on porojeha va sorat gereftaneshon kare khaily mosbati bode va omidvar konande age chand roz ayande porojeye mali abaad kolang bokhore va va ta akhare sal hameye porojehaye aghab monde eftetah beshan mitonim begim shiraz belakhare ye shahrdare delsoz va kar balad be khodessh did va ta akhare sal ba eftetah hamon porojeha mardom vaghean nazareshon barmigarde ishala haminjor bashe
مثل همیشه ارضاکننده بود..
شرایط امیدوار کنندست اما امیدوارم عوامل خارجی، مشکل سازی و مانع تراشی نکنن. یکی از مشکلات شیراز تا به حال همین بوده، البته مشکلات درونی به نظرم بیشتر و تاثیرگذار تر بوده
امیدوارم که این وصف العیش فقط نصف العیش نباشد و این عیش نصفه و نیمه ما با بهره برداری از پروژه ها تمام و کمال شود ...
به نظر من هنوز خیلی زود هست که بخواهیم در مورد عملکرد ایشان قضاوت کنیم. از حرف تا عمل خیلی فاصله هست. امیدوارم که ایشان بتونه تغییری اساسی در اجرای پروژه های بزرگ در شیراز انجام بده...متاسفانه سایت شهرداری که هیچ چیز از 2 سال پیش در زمینه ی طرح های 90 به روز نشده!!!حتی بعضی از عکس ها هم متعلق به اون پروژه ها نیستن!!! و خود سایت هم مهمترین خبرش دیدار با نمازگزاران و اهالی مسجد فلان محل... این کار ها به نوبه ی خودش خوب هست اما کار شهرداری این نیست!هر چیزی جای خودش رو داره... همه ی این طرح های شرکت جهان نما شهر راز هم فقط در حد طرح مونده جز 3 یا 4 تا... و اصلا اطلاعات دقیقی از نوع طرح حتی تو خود سایت شرکت هم نیست که همین خودش نشان از بی برنامگی و عدم عزم راسخ داره... مشکل شیراز هم باچهار تا زیر گذر فکسنی و بی مصرف مثل باهنر یا چمران حل نمیشه... پروژه ها باید آینده نگری شوند و ابتدا باید زیر ساخت های شهری از جمله بزرگ راه ها و تقاطع های بزرگ ساخته شوند...( البته این یکی از زیر ساخت هاست و البته برای شیراز در اولویت) برای این کار هم باید هزینه تملک داد... آقایون چنان از هزینه تملک مینالند که انگار از جیب خودشون دادند. غافل از اینکه برای طرح های بزرگ باید هزینه تملک زیاد پرداخت. این لازم و ملزوم طرح های بزرگ هست وگر نه که با همین طرح های کوچک دوباره 3 یا 4 سال دیگه باز مشکل ساز میشه... الگو برداری از شهر های دیگه دنیا هم خیلی مفید هستش... چه برای اتوبان ها چه برای مترو چه برای رودخانه خشک... مثلا به عنوان مثال عرض می کنم برن ببیننمسئولین شهر سئول با رود خونه ی شهری و کم عرضشون چی کار کردند... امیدوارم که واقعا روند اجرایی طرح های بزرگ تغییر کنه....
به نظر من تیترت خیلی درسته این جور پروژه ها فقط و فقط توی شیراز یعنی توهم محض یعنی دروغ اگر کل زیر گذر یا روگذر های شیراز رو یک جا بزاریم اندازه یک زیرگذر اصفهان هم نمیشه پدیده پل هم که هنوز توی شیراز نیومده وقتی با 70 ملیارد تومن توی اصفهان خیابون دو طبقه می زنن اون وقت توی شیراز 120 میلیارد در رو صرف یک اتوبان زمینی ناقص بدون پل می کنن هیشکی هم نمیگه اگه آقای شهردار اگه بخواستی از طلا هم اتوبان بسازی اینقدر خرجش نمیشد شهرداری شیراز نه تنها از کلانشهر های دیگه بلکه از تمام شهرداری های شهر های کوچک هم به درد نخور تر هست توی شیراز شهرداری یعنی نهادی که پول از مردم می گیره بعد بین پیمانکار هاتقسیم میشه شهر هم یک طوری میشه بالاخره پارسال تبریز و اصفهان بودم امسال هم مشهد خجالت کشیدم بگم شیراز هم شهرداری داره بهتره به شهرداری شیراز بگیم دزد خانه بیشتر لایقش هست
ارسال یک نظر