13 خرداد 88 ، روزی بود که در کمال نا باوری و در حالیکه مسیر راه آهن شیراز - اصفهان و بسیاری از ایستگاه های مسیر آماده نبودند ، با سرو صدای بسیار این پروژه بصورت نصفه و نیمه افتتاح شد ، پروژه ای که بعد از گذشت 2 سال هنوز هم کامل نشده و تردد مستمر در مسیر صورت نمی گیرد. ایستگاه راه آهن شیراز و پل انتهایی مسیر از شهرک صدرا شیراز هنوز هم آماده بهره برداری نیست و زمان مشخصی هم برای افتتاح آن اعلام نشده است.
در روز افتتاح دستغیب ، نماینده شیراز اعلام کرد که : مسیر خط آهن باید با 98 درصد خاکبرداری و کوبیدن آن سپس ریختن بالاست و در پی آن نیز تراورت و ریل گذاری انجام شود اما در برخی از قطعات این مسیر ریلها بر روی خاک نصب و سپس بالاست بر روی آن ریخته شده و این امر یک علامت خطر برای تردد قطار در روز 13خرداد ماه است.
وی با اشاره به اینکه این قطار در مسیر مذکور اگر بیش از 50 کیلومتر سرعت بگیرد حادثه ای جبران ناپذیر را رقم خواهد زد، افزود: سرعت حرکت قطار بر روی ریل حدود 160کیلومتر است ولی اگر این قطار هفت هزار تنی با سرعتی بیش از 50 کیلومتر بر روی این ریل حرکت کند بی شک ریل از هم جدا شده و تراورتها را با خود جابجا می کند.
این نماینده مجلس حرکت نمادین قطار با حضور مسافران را در دنیا بی سابقه دانست و افزود: در تمام کشورهای جهان پس از پایان ریل گذاری و افتتاح یک خط آهن تا چندین ماه فقط حمل و نقل کالا از این مسیر صورت می گیرد اما اولین قطار شیراز به تهران حامل تعداد زیادی از مسافران است.
روزنامه خبرجنوب شیراز هم در گزارشی در روز 16 خرداد از مشکلات بسیار زیاد این طرح پرده برداشت و در گزارشی اعلام کرد این قطار مسیر 12 ساعته شیراز - تهران را 24 ساعته طی کرده و بسیاری از مسوولان و خبرنگاران از سوار شدن قطار اجتناب کرده و با هواپیما به تهران رفته اند!
اما این پایان ماجرا نبود و سایت خبرآنلاین در 21 خرداد 88، اقدام به انتشار تصاویر ایستگاه راه آهن شیراز و ریل راه آهن شیراز - اصفهان کرد که وضعیتی بسیار فاجعه بار داشت :
و این هم مکان فعلی سوارشدن مسافران در ایستگاه صدرا شیراز ، که بسیار مدرن و مجهز می باشد!
حال با گذشت 2 سال ای از اقدام فاجعه بار ، باید دید که این پروژه چه زمانی بطور کامل افتتاح خواهد شد؟
13 خرداد 90 .
0 نظرات:
ارسال یک نظر