خوشبختانه عملیات ساخت یکی از دیگر تقاطع های سه سطح کلانشهر تاریخی شیراز با سرعت تمام ادامه دارد و این پروژه در سال 92 به بهره برداری خواهد رسید. تقاطع بزرگ سه سطحی باهنر - رحمت در غرب شیراز و در انتهای بلوار رحمت در محل تقاطع باهنر قرار گرفته است که با ساخت این مجموعه تقاطع ، عملیات تعریض و ادامه ی بلوار رحمت تا بلوارکاج و در نهایت امیرکبیر ادامه خواهد یافت.
كارفرما: حوزه معاونت فني و عمراني شهرداري شيراز
مشاور: مهندسين مشاور آبسارفارس
طول كلي زير گذر : 360 متر
طول كلي روگذر: 320 متر
مساحت عرشه روگذر: 3110 متر مربع
مساحت سقف زير گذر: 1660 متر مربع
هزينه اجراي سازه اي : 35 ميليارد ريال
دوستان ، تک تک بلوارها و خیابان های شیراز به کارگاه های پل سازی ، ساخت اتوبان و تونل تبدیل شده اند ، بیایید تا با ارتباط مستقیم با شهرداری و تقدیر از این حرکت ، که شایسته یک شهروند وظیفه شناس و دوستدار شهردار خود هست ضمن نشان دادن حسن نیت خود در برابر پیشرفتهای شهر ، این آگاهی را به همشهری های خود منتقل کنیم. تا بار دیگر شیراز با چهره ی درخشان خود ، گوهری تابناک باشد بر رخ فرهنگ ، هنر و تاریخ این مرز و بوم چرا که پیشرفت شیراز ، باعث پیشرفت ایران بعنوان توریستی ترین شهر ایران خواهد شد، از طرفی انجام چنین طرحهایی ، مشخصا تغییرات بسیاری را در وضعیت عمرانی - فرهنگی ایجاد کرده و در نهایت باعث بالا بردن جایگاه شهری شیراز در میان سایر شهرهای کشور خواهد شد. دیگر زمان آن فرا رسیده که شیراز و شیرازی به خود افتخار کند نه پروژه های فلان شهر ، زمان آن فرا رسیده است که هر شهروند دوستدار شیراز با تعریف از پروژه های شهری نزد دیگران ، سهم خود را در بیان جایگاه والای عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی شیراز عزیز ایفا کند... در پایان بد ندیدم که به تعدادی از پروژه های در دست اجرای شهرداری کلانشهر شیراز ، که در حال احداث بوده یا در ماه های اتی آغاز می شوند اشاره ای داشته باشم :
- پل 460 متری چمران
- تقاطع سه سطح معالی آباد
- تقاطع سه سطح ستارخان
- تقاطع سه سطح مطهری
- تقاطع سه سطح باهنر- رحمت
- پل دفاع مقدس
- پل کابلی 1100 متری ولیعصر
- پل رضوان
- تقاطع جمهوری
- مجموعه پلهای قصردشت
- پل بزرگ دکترحسابی
- پل کمربندی - خلیج فارس
- پل کمربندی - حسینی الهاشمی
- پل کمربندی - میانرود
- پل آفرینش - حسینی الهاشمی
- پل حسینی الهاشمی - گلستان
- زیرگذر چهاراه بوستان
- زیرگذر ساحلی - فضیلت
- پل سرداران - فضیلت
- پل شبدری بزرگراه کوهسار - کمربندی
- پل بزرگراه آرین - شهرک آرین
- پل بزرگراه آرین - صدرا
- تونل سعدی
-تونل دوقلو ایمان
-تونل دوقلو کوهسار
امید است شهرداری شیراز با انجام به موقع پروژه های اشاره شده ، بار دیگر اعتماد از دست رفته شهروندان شیرازی را به مجموعه شهرداری بازیابی کند.
كارفرما: حوزه معاونت فني و عمراني شهرداري شيراز
مشاور: مهندسين مشاور آبسارفارس
طول كلي زير گذر : 360 متر
طول كلي روگذر: 320 متر
مساحت عرشه روگذر: 3110 متر مربع
مساحت سقف زير گذر: 1660 متر مربع
هزينه اجراي سازه اي : 35 ميليارد ريال
دوستان ، تک تک بلوارها و خیابان های شیراز به کارگاه های پل سازی ، ساخت اتوبان و تونل تبدیل شده اند ، بیایید تا با ارتباط مستقیم با شهرداری و تقدیر از این حرکت ، که شایسته یک شهروند وظیفه شناس و دوستدار شهردار خود هست ضمن نشان دادن حسن نیت خود در برابر پیشرفتهای شهر ، این آگاهی را به همشهری های خود منتقل کنیم. تا بار دیگر شیراز با چهره ی درخشان خود ، گوهری تابناک باشد بر رخ فرهنگ ، هنر و تاریخ این مرز و بوم چرا که پیشرفت شیراز ، باعث پیشرفت ایران بعنوان توریستی ترین شهر ایران خواهد شد، از طرفی انجام چنین طرحهایی ، مشخصا تغییرات بسیاری را در وضعیت عمرانی - فرهنگی ایجاد کرده و در نهایت باعث بالا بردن جایگاه شهری شیراز در میان سایر شهرهای کشور خواهد شد. دیگر زمان آن فرا رسیده که شیراز و شیرازی به خود افتخار کند نه پروژه های فلان شهر ، زمان آن فرا رسیده است که هر شهروند دوستدار شیراز با تعریف از پروژه های شهری نزد دیگران ، سهم خود را در بیان جایگاه والای عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی شیراز عزیز ایفا کند... در پایان بد ندیدم که به تعدادی از پروژه های در دست اجرای شهرداری کلانشهر شیراز ، که در حال احداث بوده یا در ماه های اتی آغاز می شوند اشاره ای داشته باشم :
- پل 460 متری چمران
- تقاطع سه سطح معالی آباد
- تقاطع سه سطح ستارخان
- تقاطع سه سطح مطهری
- تقاطع سه سطح باهنر- رحمت
- پل دفاع مقدس
- پل کابلی 1100 متری ولیعصر
- پل رضوان
- تقاطع جمهوری
- مجموعه پلهای قصردشت
- پل بزرگ دکترحسابی
- پل کمربندی - خلیج فارس
- پل کمربندی - حسینی الهاشمی
- پل کمربندی - میانرود
- پل آفرینش - حسینی الهاشمی
- پل حسینی الهاشمی - گلستان
- زیرگذر چهاراه بوستان
- زیرگذر ساحلی - فضیلت
- پل سرداران - فضیلت
- پل شبدری بزرگراه کوهسار - کمربندی
- پل بزرگراه آرین - شهرک آرین
- پل بزرگراه آرین - صدرا
- تونل سعدی
-تونل دوقلو ایمان
-تونل دوقلو کوهسار
امید است شهرداری شیراز با انجام به موقع پروژه های اشاره شده ، بار دیگر اعتماد از دست رفته شهروندان شیرازی را به مجموعه شهرداری بازیابی کند.
15 نظرات:
شهرداری شیراز کمر به همت ابادانی برداشته است ولی امیدوارم پروژها با سرعت خوبی اجرا شوند و دچار تعطیلی نشوند.من فردا از طریق سامانه 137 از خدمات شهرداری تشکر میکنم.
من فقط خدارو هزار مرتبه شکر میکنم و به عنوان یه شیرازی به خودم میبالم. منم امیدورم تمام پروژه ها با همین سرعت تا اخر کار پیش برن و این اعتماد از دست رفته مردم فهیم شیراز که به خاطر مسوولین نا لایق قبلی بوده بر گرده. منم به نوبه خودم به تمام دست اندرکاران شهرداری خسته نباشید و خدا قوت میگم. امین جان بابت تمام تلاشی هم که شما میکنید تشکر میکنم. اگه برنامه حضوریم برا دیدن شهردار و تشکر از ایشونو دارید بگین تا برنامه ریزی کنیم. ممنون...
راستی امین جان از پل ایمان چه خبر؟ طرح سه بعدیشو گیر اوردین گه نشونمون بدید؟
ببخشید. بزرگراه ارین در حال انجامه؟؟؟ اونم یه کمی زیادی طول نکشیده؟؟؟ تقاطع جمهوری کی کارش شروع میشه؟؟؟
امین جان سلام من هادی هستم و از امریکا تمام جزییات سایت خوب شما را دنبال می کنم و خواهشمندم روی نظر من کمی فکر کنید. اگر کابلی 1100 متری را بجای ولیعصر روی بلوار چمران cross بزارند یک شاهکار میشه.
ممنون از زحمتات امین عزیز به نظر من اول بذاریم چند تا پل بزرگ مانند پل بزرگ حسابی که اگه پیش بینی من و امبن درست باشه واقعا بزرگه و یا پل دفاع مقدس افتتاح بشن و چهره شهر یک تغییر اساسی بکنه بعدش قدر دانی بکنیم
امیدوارم پروژها با سرعت خوبی اجرا شوند و دچار تعطیلی نشوند.
ممنون از زحمتات امین عزیز به نظر من اول بذاریم چند تا پل بزرگ مانند پل بزرگ حسابی افتتاح بشه و چهره شهر یک تغییر اساسی بکنه بعدش قدر دانی بکنیم
مهدی جان طرحی که هست فعلا همون طرحی روگذر هست که اسلاید شو صفحه ی اصلی وجود داره.
بزرگراه آرین هم بدلیل مشکلات تملک تعطیل بود که دوماهی هست دوباره کارو از سر گرفتن
هادی عزیز ممنون از طلطفت. منظورت کدوم قسمت چمران هست برای پل کابلی؟
بسیار عالی!
از یک و نیم ماه پیش که نبودم، شهر خیلی تغیر کرده!
دست شهرداری محترم درد نکنه
اما خدایش کسی به این نقشه ها دقت کرده؟؟؟؟
3 طبق پل دان میزنن بعد دوباره زیر پل تقاطع؟؟؟؟
بخدا یه دونه لوپ ( دوربرگردان) بزنن تو این پلهاشون با این همه هزینه این مشکلاشون حل میشه و تقاطع از بین میره
.....
سلام به همه. امروز که از کنار تقاطع در حال ساخت رضوان رد شدم متاصفانه دیدم که تابلو روز شمار اصلا برداشته شده و اثری ازش نیست... واقعا نمیدونم چرا؟؟؟
هم از مجموعه شهرداری ممنونیم هم از تو امین جان شهروند پیگیر که با اطلاع رسانی رسالت شهرداری رو کامل میکنی.
مهدی . م @ مهدی جان ، چند روز پیش که پست تقاطع روانو گذاشتم به این نکته اشاره کردم که تابلو خاموش هست! اما اینکه کندنش دیگه نوبره!
مهدی . پ @ مهدی عزیز ممنونم !
اگه از دوستان 2 3 نفر اعلام آمادگی کنن و با شهرداری ارتباط بگیرن با افرادی که من باهاشون ارتباط برقرار کردم ولی متاسفانه به دلیل مشغله کاری این ارتباطها قطع شده ، خیلی عالی میشه . در شهرداری افرادی دلسوز هم هستند که قلبشون برای شهر میتپه مثل ما!
اگه دوستان آمادگی دارن به من اعلام کنن! ممنون
جای تاسف داره. حتی یه شهروند عادی هم میتونه به اشکالات اساسی این تقاطع پی ببره. دوباره مشکل همیشگی. عبور و مرور در زیر پل به صورت ضربه دری است. و این یعنی همان آش و همان کاسه. این تقاطع به لوپ احتیاج داره. سه سطحی بودن هم افتخار محسوب نمیشه. چون در نهایت پروژه ناقصه.
سلام امین جان دستت درد نکنه.من واقعا موندم کی این پلها رو طراحی میکنه من که اکثر این تصاویری که گذاشتی نگاه می کنم کمتر پروژه ای کارایی اصلی رو داره مثلا همین پروژه مشکل اصلی ترافیک تو این چهار زیر پله که دوباره براش باید چراغ بذارن ومیشه مثل چهار راه ریشمک.این تقاطع ها باید لوپ داشته باشه.طرح تقاطع مطهری امیرکبیر هم که اصلا یه طرف کلا بسته میشه!!!! واقعا شاهکاره!!!!
ارسال یک نظر